Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Mikael Moeslund

Mikael Moeslund
bruger siden
06-01-2004

15-08-2006 kl. 17:44

Hej Fikret, Vi har en Avensis magen til, dog kun i sol udgaven, som vi er meget glade for. Vi valgte den, da vi kører mange kilometer og vi har nu kørt 60 tkm helt uden problemer. En dejlig bil, Laura

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-08-2006 kl. 20:45

Start med at tage en længere prøvetur i begge biler,det er ligesom det mindste man kan gøre inden man begynder at spørge andre til råds.

Profil slettet

Profil slettet

15-08-2006 kl. 20:50

Start med at tage en længere prøvetur i begge biler,det er ligesom det mindste man kan gøre inden man begynder at spørge andre til råds.

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2006 kl. 11:59

Jeg kører selv Avensis årg. 2005 og den er jeg meget glad for. Det er dog kun 116hk versionen.

Bemærk dog at Avensis ikke leveres med automatgear, hvilket måske er relevant nu den skal bruges til taxikørsel.

Omvendt syntes jeg også at have læst om enkelte eksempler på fejl i DSG-systemet, så om den gearkasse er stabil og uden børnesygdomme, ved jeg ikke.

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2006 kl. 23:30

Jeg kører selv Avensis Sol 2005. Den kører rigtig godt og har (naturligvis) ikke givet problemer. Avensis har et design der bevidst er lavet så den udstråler soliditet. Den ser bastant ud. Dog er en Mazda 6 eller en Accord efter mening lidt skarpere i designet. Til gengæld er jeg heller ikke så vild med den nye Passat. Den gamle Passat satte simpelthen målepinden for mellemklasse biler. Men designet var også virkelig heldig. Den nye har ikke samme heldige design og gennemslags kraft. Den har lidt for store udhæng over hjulene. Den udstråler ikke helt den elegance som den gamle model (især efter faceliftet).
Jeg betvivler ikke Passat´en er en god bil, synes blot ikke den scorer på designet

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2006 kl. 07:47

Ville helt klart vælge passaten. Synes personligt at den er meget kønnere og den kører bare helt perfekt. Desuden tror jeg at gensalgsværdien er markant bedre end i en toyota.

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2006 kl. 12:48

Ja, Anders, det må være noget du tror - for det procentvise værditab på Vw vs. Toyota er nøjagtigt det samme, og i andre tilfælde endda bedre - i Toyota´s favør.

Hvad angår valget mellem de to biler, synes jeg at man får mest bil for pengene hos Toyota. Den motor du omtaler, er i en klasse for sig - Vw´s 2,0 TDI når den ikke til sokkeholderne.
Som en anden skriver, er kabinedesignet også vidt forskelligt i de to biler. Jeg synes efterhånden, at Vw har kopieret deres "blålys" koncept til modeller nok, hvorfor kabinen virker lidt metervare-agtig.. Også på dette punkt, synes jeg at Avensis vinder. Kørestilling er vel også væsentligt, når bilen skal køre taxa - prøv at sætte dig ind i dem begge; jeg tror du vil give mig ret i, at Avensis er mere komfortabel i længden (især pladsmæssigt!), jeg kan til stadighed ikke forstå Vw´s strategi med de møghårde sæder!

Service er beviseligt også milevidt bedre hos Toyota, end hos Vw - eller SMC generelt!
Værditabet er det samme på de to biler - så det ville jeg ikke bekymre mig om.

Så tag ud og prøv dem begge - på papiret er der meget der taler for Avensis - i virkeligheden endnu mere!