Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Mikael Moeslund
bruger siden
06-01-2004
15-08-2006 kl. 17:44
Profil slettet
15-08-2006 kl. 20:45
Profil slettet
15-08-2006 kl. 20:50
Profil slettet
16-08-2006 kl. 11:59
Bemærk dog at Avensis ikke leveres med automatgear, hvilket måske er relevant nu den skal bruges til taxikørsel.
Omvendt syntes jeg også at have læst om enkelte eksempler på fejl i DSG-systemet, så om den gearkasse er stabil og uden børnesygdomme, ved jeg ikke.
Profil slettet
16-08-2006 kl. 23:30
Jeg betvivler ikke Passat´en er en god bil, synes blot ikke den scorer på designet
Profil slettet
17-08-2006 kl. 07:47
Profil slettet
17-08-2006 kl. 12:48
Hvad angår valget mellem de to biler, synes jeg at man får mest bil for pengene hos Toyota. Den motor du omtaler, er i en klasse for sig - Vw´s 2,0 TDI når den ikke til sokkeholderne.
Som en anden skriver, er kabinedesignet også vidt forskelligt i de to biler. Jeg synes efterhånden, at Vw har kopieret deres "blålys" koncept til modeller nok, hvorfor kabinen virker lidt metervare-agtig.. Også på dette punkt, synes jeg at Avensis vinder. Kørestilling er vel også væsentligt, når bilen skal køre taxa - prøv at sætte dig ind i dem begge; jeg tror du vil give mig ret i, at Avensis er mere komfortabel i længden (især pladsmæssigt!), jeg kan til stadighed ikke forstå Vw´s strategi med de møghårde sæder!
Service er beviseligt også milevidt bedre hos Toyota, end hos Vw - eller SMC generelt!
Værditabet er det samme på de to biler - så det ville jeg ikke bekymre mig om.
Så tag ud og prøv dem begge - på papiret er der meget der taler for Avensis - i virkeligheden endnu mere!