Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

14-08-2006 kl. 14:42

Du skal være opmærksom på at Mercedes sidst i 90'erne havde store problemer med rust, som godt nok var/er dækket at garantien. Ellers er merceren gennerelt en mere lækker bil, særligt kabinen og specielt sæderne halter noget i en octavia. Hvad med en Audi A4? Der skulle man vel kunne finde en der var et par år eller 3 nyere en merceren, og undgå rustproblemer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2006 kl. 15:03

Ud af de to: Octavia!

Hellere en stjerne i forruden, end en stjerne på køleren...

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2006 kl. 18:03

Jeg mener så i modsætning til Lars Olsen at kvaliteten på kabinen i Octaviaen er helt i orden.

Man skal altid huske på, at biler bliver bedre og bedre for hvert år.
Hvis man ser den JD powers undersøgelse som lige er kommet, der dækker biler som er 3 år gamle, kan man se at siden 2000 er det gennemsnitlige antal fejl pr. 100 biler faldet fra 448 til 227...

Octavia: ny bil, god plads, 2.0TDI motoren + DSG gearet er en rigtig vellykket kombination, formodentlig højere pris.

Mercedesen: ældre bil = flere fejl, meget lidt plads, gode diesel motorer, ikke meget udstyr (bl.a. esp), prestige.

Valget er dit, jeg ville vælge Octavia'en...

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

15-08-2006 kl. 20:35

Hej
Jeg valgte Mercedesen, og nyder at køre i den hver dag. Livet er for kort til kedelige biler, og det skal da prøves!
Men som andre skriver; pas på rusten og få den FDM-testet inden køb. Gørløse sælger fx. deres med FDM-test (jeg købte ikke min der, da jeg ville have diesel).
SÅ: ud at prøve både Skoda og Mercedes, og afgør selv hvad du vil have.

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

15-08-2006 kl. 20:41

Hej
Jeg valgte Mercedesen, og nyder at køre i den hver dag. Livet er for kort til kedelige biler, og det skal da prøves!
Men som andre skriver; pas på rusten og få den FDM-testet inden køb. Gørløse sælger fx. deres med FDM-test (jeg købte ikke min der, da jeg ville have diesel).
SÅ: ud at prøve både Skoda og Mercedes, og afgør selv hvad du vil have.

Karsten Møller

Karsten Møller
bruger siden
06-01-2004

11-09-2006 kl. 15:38

Hej, jeg vil til enhver tid købe mercer (jeg er 34), men der kan være uforudsete udgifter forbundet med en bil på 8 år. Havde selv en C250TD fra 1997 (7 år og kørt 395000km på det tidspunkt) - det var et økonomisk mareridt;-) Det var en gammel taxa, der ikke havde det for godt - gælder ikke altid. Har nu en MB 190 2,5TD fra 1990 - intet galt i de 9 mdr. jeg har haft den. Jeg tror, at du har et godt køb i en mercer, når den ikke er kørt længere end 150000km selvom det er benzin. Jeg har prøvekørt en Octavia i 25 min., der blev jeg øm i ryggen selvom jeg prøvede flere sidestillinger. Vil du vide hvad du har af udgifter den kedelige Skoda;-D og gå glip af den trodsalt bedre komfort og prestige der findes i en spændende mercer. Livet er altså for kort til kedelige farmands-biler. Men det er vidst en smagssag. Men god ide med FDM-rapport, koster lidt men du undgår med garanti flere bitre stunder, når du modtager værkstedsregningen. Se specielt om at "Service ok" betyder at ALLE services er overholdt ellers glem handlen med mindre du får den pænt billigt. Gerne en mercer efter nov.98, så er det nemmere at få "rust-problemer" løst, men stort set kun muligt uden kundekulance med fuld servicebog.

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

11-09-2006 kl. 16:16

Ekstra Bladet kunne berette om en C-klasse der skulle have lavet rust på Mercedes regning. Han hørte ikke noget videre fra værkstedet, og han kontaktede dem beskeden fra tyskland der var ikke flere penge i den kasse, så at betale selv. Så køb hellere en ny Octavia den er galvaniseret og med suplerende rustbeskyttelse er den holder den karrossen garanteret længere end på mercedesen, nok også mekanisk.

Profil slettet

Profil slettet

11-09-2006 kl. 16:48

Hellere en stjerne i forruden, end en stjerne på køleren - køb en ny Skoda, det er en bedre bil end en gammel C´er!