Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-08-2006 kl. 00:08

Hvis du venter en 3 uger kommer der endnu en interessant spiller på banen: Dodge Caliber

De lægger hårdt ud med 149 kilo for en 2,0 CDI (Det vel Mercedes, som lægger diesel til ??) Bilen ser spændende ud...den ville jeg ubetinget vente på !

Et frisk pust i den efterhånden store hob af Altea'er på vejene!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-08-2006 kl. 18:28

må lige rette mig selv...motoren i Dodge er faktisk VW's 2,0 TDI, hvilket ikke gør den mindre interessant !

Peter Pedersen

Peter Pedersen
bruger siden
06-01-2004

29-08-2006 kl. 21:26

hvis dud skal have den bedste brændstof økonomi skal du vælge c-max 1,6 tdci jeg kører lige over 20 kml, jeg har også haft en 2,0 tdci kørte 15,5 i snit ( til gengæld rykker den som ind i h....) peter

Peter Pedersen

Peter Pedersen
bruger siden
06-01-2004

29-08-2006 kl. 21:26

hvis du skal have den bedste brændstof økonomi skal du vælge c-max 1,6 tdci jeg kører lige over 20 kml. jeg har også haft en 2,0 tdci som kørte 15,5 i snit ( til gengæld rykker den som ind i h....) mvh peter

Thomas Olsen

Thomas Olsen
bruger siden
07-08-2003

01-09-2006 kl. 11:26

Hej Brian,

Jeg er den lykkelige ejer af en altea 2.0 tdi - og kan kun sige at det er en fornøjelse at køre i den. Har prøvet ford´en og 307´eren, men begge ligger langt fra køre oplevelsen i Seat´en. Det er helt klart den der er spændt mest op til Sporty daglidags kørsel. Ved ikke om der stadig bliver lagt "jern" plader bag i 307´eren for at få totalvægten over på den rigtige side af vægtgrænsen. Men da jeg købte gjorde de, hvilket bevirkede at de skulle forstærke baghjuls affjedringen med en hokus pokus løsning med en kompressor eller lign., som knirkede og larmede. Hvilket jeg ikke ville have en ny bil skulle. Sælgeren sagde at det ville gå over når affjedringen var kørt til. Hmmm.... ikke særlig tillidsvækkende. Derimod ingen problemer i Seat´en. Hvis jeg skal finde noget negativt om Altea´en, så er det vindstøj fra A-stolperne. Udsynet bag til kunne være bedre, men det må man leve med i et frækt design. Jeg har været oppe at snuse til 18,9 km/l på langtur fra KBH til Herning, men i den daglige blandede kørsel i kbh og omegn, skal man ikke sætte næsen op efter mere en 14-15 km/l. Man skal lige huske at det er en 2,0 ude foran. 2,0 motoren er væsentligt bedre og mere komfortable at køre med en 1,9´eren. Konklusionen er at Seat´en holder 100% i dit opstillede selskab af lækre biler. God fornøjelse med købet!

Mvh. thomas

John Dziemieszka

John Dziemieszka
bruger siden
30-03-2005

01-09-2006 kl. 12:16

Jeg vil da gerne kommentere den daglige køreglæde i en C-max.(er selv ejer af en)
Hvis du skal ud og ind af bilen mange gange er den helt perfekt,man sidder rigtig godt og højt,godt udsyn hele vejen rundt,servostyring kan indstilles for lettere styring. Jeg lider af dårlig ryg (brækket - men ikke rullestolsbruger)og er
meget glad for brugbarheden. Køb den i sortmetal - alle andre er sølv...

Søren Schulian

Søren Schulian
bruger siden
06-01-2004

01-09-2006 kl. 14:32

Da jeg skulle købe, var valget mellem de samme (+ en Toyota). Jeg købte Alteaen og har nu kørt 60.000 km. uden nogen problemer og glæder mig hver gang jeg kører i den. Service er billig og med hensyn til økonomi kommer det jo an på hvor og hvordan man kører. Jeg holder 17 km/l i snit med min 2,0 TDI.

Søren Schulian

Søren Schulian
bruger siden
06-01-2004

01-09-2006 kl. 14:51

Hvis jeg skulle vælge idag, blev det helt klart Alteaen igen, men det blev en FR med 170HK TDI power - koster kun en bagatel mere.