Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-07-2006 kl. 21:41

Jeg har lige taget trailerkort i en "gab" avensis 1,8 det kan da godt være at den må slæbe 1400kg den kan bare ikke, om bilen er kedelig? da den kom frem troede jeg at det var en Vectra hvilket jeg stadig tror når jeg ikke kan se logoet på klods hold.
En af grundende til at mange vælger toyota, må være den samme der gør, at min gamle mor køber cilit-bang.
en anden grund er den, at mange biler over 250,000kr er købt som firmabiler og chefen vil blive kaldt nærig og smagløs hvis der blev serveret en Sonata i stedet for en avensis.

Det er en kendsgerning at Honda og Hyundai er klart foran toyota i en ny amerikansk tilfredhedsundersøgelse.

Køb du trykt en VW eller en anden dejlig bil, i min verden er japan ikke gud.

Amerikanerne opfandt det Tyskerne fik det til at virke og japanerne har bare kopieret det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

16-07-2006 kl. 03:56

Ingen af os kan jo pege på præcist den rigtige løsning for jer, for der er jo mange faktorer der spiller ind. Med de to (fire) biler du overvejer vil jeg da spørge om ikke Skoda Ocatavia og Superb er mulige løsninger. De slægter på mange måder Passat på, og Superb er i hvert fald en ordentlig skude med god plads uanset børnenes størrelse. Jeg kan ikke forestille mig at Avensis’en er et dårligt køb, så det er nok mere et spørgsmål om smag og behag eller det rigtige tilbud end så meget andet. Audi A4 stationcar er ikke en stor bil, og du kan få den nye Octavia stationcar diesel noget billigere end de 400.000 kr. Skal der fyres i omegnen af 400.000 kr. af på bil skal du onde dig selv en prøvetur i Honda Accord diesel, både bilen som sådan og motoren har fået stor ros. Motoren er de sidste to år blevet valgt til den bedste dieselmotor i klassen 2,0-2,5 liter, og Honda Accord tilbyder en stabilitet som Toyota kun kan være misundelig på.

Med hensyn til kopi har japanerne givet vis kopieret tyskernes (og andres metoder) med at kopiere fra amerikanerne (og andre) i barndommen, sådan er det ikke mere. Man behøver blot at kaste et blik på hvor mange patenter de forskellige producenter høster http://www.innovation.gov.uk/rd_scoreboard/patents_ratio.asp

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2006 kl. 05:01

Jeg synes, at du skulle prøve en tur i de forskellige - og så have i mente, at der kommer en ny 2-liters dieselmotor i Avensis sammen med et facelift lidt senere på året. Det er mit bedste bud på "value-for-money", kvalitet, værditab, vedligehold mm. Derudover er det en dejlig bil med righoldig plads, udstyr og køreegenskaber.

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2006 kl. 10:57

Hej Sebastian
for at blive i dette billedlige sprog, er toyota stærkt representeret i denne pil og da den tunge ende altid er forrest vil den selvfølgelig pege fremad, men det der er pointen er om skytten rammer plet, og det er ikke nødvendigvis altid tilfældet.
Det handler også lidt om man sigter efter en bil der er ingeniørkunst i stedet for en der er lavet ud fra forbrugerundersøgelser.

Jeg beklager hvis jeg gik lidt uden for emnet, men du som hyundai ejer (i dette udskældte mærke), hvilket forøvrigt er det ultimative bedste man kan få til prisen, er det da lidt irreterende at høre på folk der hverken kan sige godmorgen, godaften eller farvel men kun toyota dagen lang. Er det 112% hjernevask som får folk til at kører i en cilit-bang bil? er det lemmingeeffekten?
hvad er det der er så fantastisk? :-)