Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

06-07-2006 kl. 22:48

begge biler er rigtigt gode køb hvis de bare er serviceret.... Toyota er dyrere at købe og holder også prisen bedst. Primera er lidt overset her i danmark.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2006 kl. 23:34

Avensis - eller VVT-I motorerne generelt - havde en støbefejl i blokkene, som gjorde at de begyndte at bruge rigeligt med olie. Men de fleste er ordnet/skiftet på garantien, og Toyota DK stiller sig stadig ikke afvisende, selvom bilen er over de 3 år, da det er en erkendt fejl. Så det skal du ikke være bange for!
Jeg kan ikke lige se, hvad det er man får mere af i en Primera, Avensis har klima/AC som standard, ligesom elruder, fjernbetjent c-lås, kørecomputer, og langt de fleste har også cd (kassette var dyrere end cd, i det originale audioprogram!!!).
Udover svipseren med motorerne, som ER klare for de flestes vedkommende er der intet at komme efter - det er en utrolig stabil bil.
Komfort, køreegenskaber og plads er helt i orden. Hvad angår komfort, regner jeg også motorkraft med - og der synes jeg ikke, at Primera kan være med.

Så prøv en tur i dem begge, og husk at værditabet er mindre på Toyota´en!

Held & lykke.

Profil slettet

Profil slettet

07-07-2006 kl. 00:10

Det er ikke alle Avensis der har klima eller aircon,og det gælder også for årgang 2002.

Profil slettet

Profil slettet

07-07-2006 kl. 00:34

Det er standard. det er også nævnt i salgsbrochuren - tjek selv efter, hvis du skulle have en!

bruger siden
11-12-2004

07-07-2006 kl. 13:36

Hej

MHT Driftsikkerhed ligger begge biler meget højt, det er sikkert, men Toyotaen er alt nr 1, Men primera ligger da lige i baghjulene...

Skriv din mail adresse så kan jeg sende dig nogle pdf-filer af brugttest fra MOTOR.

MVH Martin

Profil slettet

Profil slettet

07-07-2006 kl. 23:16

har en kollega der har en 2002,og der er hverken klima eller aircon.