Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

04-07-2006 kl. 16:43

Hej

Jeg var for et stykke tid siden ude og kigge på biler, sådan bare for hyggens skyld. Og sammelignede netop de to nævnte biler. Lige umiddelbart inden, hældte jeg mest til den nye Zafira, da jeg synes den er den pæneste og lækreste at se på og sidde i. Men rent pladsmæssigt vinder Touran altså. Må jeg jo blankt erkende.
Der er mere plads på bagsædet og der syner mere plads i bagagerummet i touran.

Men alt i alt er det jo en smagssag.

Driftmæssigt er det dødt løb, der er ikke nogle af dem der er klassens duks, men de ligger begge i den øvre halvdel.

Afskrivningen vil være rimeligt ens. Touran pga mærket og Zafira pga populariteten.

Jeg synes helt bestemt at du bør kigge på Corolla Verso også, da den slår de andre på driftsikkerheden.
Eller måske skulle du kaste et blik efter den Nye Ford S-max eller den gamle C-max.

Jeg ville selv være en del i tvivl hvis jeg skulle vælge mellem de ovennævnte. Men jeg må ærligt indrømme at den nye Zafira er egentligt meget lækker....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

04-07-2006 kl. 16:47

Forresten!!!

Har i overvejet enten en Ford Mondeo st.car eller Opel Vectra St.car.... der er monstermeget plads i dem begge.
En sammenklappet Barnevogn/Klapvogn fylder kun ca halvdelen i bagagerummet i en Mondeo St.car.....

Profil slettet

Profil slettet

05-07-2006 kl. 09:18

Hej Peter...

Jeg ville nok vælge Zafira'en... Synes den er pænest, men også fordi vw 105 hk diesel er en ca 7 år gamel motor, dog med modeficeringer... men stadig en gammel en af slagsne... og du får mest for pengene er jeg sikker på... Eller's som nævn prøv Vectra st. car... hvis du lægge bagsædet ned er der to meter til forsædet...

god jagt ... John

Profil slettet

Profil slettet

05-07-2006 kl. 14:53

Hej.
Jeg vil gerne give mine erfaringer videre mht. Touran. Jeg kører selv en 2.0 TDI som nu har kørt 35000km og selvom det fin bil er den langtfra fejlfri.
Negativt:
- bruger i snit 1 liter olie pr 2500 km
- da bilen var ny kørte den meget dårligt (hårdt), motormæssigt
- finish indeni virker lidt plastic-agtig og bliver MEGET nemt ridset (hvis man har børn).
- aircon kan ikke altid holde bilen dugfri i vintermånederne
- meget vindstøj ved hast. over 125 km/t
- knirker og knager fra instrumentbræt (værksted 5 gange, stadig ikke fundet årsag).
- kører "kun" 16-17 km.l ved pæn kørsel
- Kan kun fylde 55 l på når tanken melder tom
- jeg har kørt Golf IV GTI før og synes kvaliteten er blevet ringere
- VW Værksted generelt

Positivt:
- bedst plads i klassen (indkøb i silvan, intet problem).
- genialt at man kan lægge bagerste sæder ned
- selvom motoren bruger olie, kører den som en drøm (efter 30000km).

Jeg må nu erkende at hvis jeg skulle ud og købe bil igen er jeg ikke sikker på at jeg ville vælge en VW Touran og dog....

/lars