Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

07-06-2006 kl. 22:23

Hvad med denne? http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=946380 Mitsubishi's GDI motor, så selv om det er en 2.4 liter benzin med 150 HK, så kører den 12 km/l.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Lyderik Jensen

Thomas Lyderik Jensen
bruger siden
28-02-2004

08-06-2006 kl. 08:49

Det er alle respekterede mærker, som du har nævnt... måske på nær Peugeot'en.
- Toyota kan man som regel altid stole på holder og reparationer er ikke synderlig dyre. Dog ville jeg klart vælge Celica'en fremfor Paseo'en, idet gensalgsværdien er bedre og køreegenskaberne er bedre.
Jeg har selv haft en Celica og jeg havde ingen problemer.
- BMW'en kører godt og er en sjov bil, men kan tømme sparegrisen, når den skal til service.
Har selv haft en 320'er fra 1996, og den kostede 35.000,- i service og reparationer på kun 2 år !!!
- Nissan 100NX har lidt samme status som Toyota Paseo, bortset fra at Nissan'en kan være meget sværere at komme af med igen, samt reservedelspriser er noget højere end på en Toyota Paseo.
- Peugeot 406 ville jeg holde mig fra. Den kører uden tvivl ok, men reparationer kommer der, og selvom det måske ikke dyrt, så kommer der forholdsvis flere end på de andre modeller du nævner. Hvem gider have en bil der tilbringer tiden på værkstedet istedet for på vejen med dig bag rattet.
- Mazda 323F 1,8i GLX fra '99 har jeg selv lige nu, og kan kun sige, at den bare kører. Jeg har ingen problemer haft og service er helt klart til at betale. 1,5 motoren kan virke lidt sløv i forhold til 1,8 eller 2,0, men kommer igen an på hvad man forventer og skal bruge bilen til.

Alt dette skal jo selvfølgelig stå i forhold til pris på bilen, kilometer antal, bilens tilstand etc.

Håber dette hjalp en smule?

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2006 kl. 13:54

Jeg ville klart anbefale 323'eren... Jeg kender den fra det daglige... Det er meget meget sjældent vi har nogle problemer med dem. Hvis de bare overholder service, og får en tandrem i ny og næ. - Så har du bil i mange år. Se bort fra 1,3 og 1,5'eren. 1,8'eren er den rigtige maskine i sådan en... Good luck