Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

07-06-2006 kl. 22:23

Hvad med denne? http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=946380 Mitsubishi's GDI motor, så selv om det er en 2.4 liter benzin med 150 HK, så kører den 12 km/l.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Lyderik Jensen

Thomas Lyderik Jensen
bruger siden
28-02-2004

08-06-2006 kl. 08:49

Det er alle respekterede mærker, som du har nævnt... måske på nær Peugeot'en.
- Toyota kan man som regel altid stole på holder og reparationer er ikke synderlig dyre. Dog ville jeg klart vælge Celica'en fremfor Paseo'en, idet gensalgsværdien er bedre og køreegenskaberne er bedre.
Jeg har selv haft en Celica og jeg havde ingen problemer.
- BMW'en kører godt og er en sjov bil, men kan tømme sparegrisen, når den skal til service.
Har selv haft en 320'er fra 1996, og den kostede 35.000,- i service og reparationer på kun 2 år !!!
- Nissan 100NX har lidt samme status som Toyota Paseo, bortset fra at Nissan'en kan være meget sværere at komme af med igen, samt reservedelspriser er noget højere end på en Toyota Paseo.
- Peugeot 406 ville jeg holde mig fra. Den kører uden tvivl ok, men reparationer kommer der, og selvom det måske ikke dyrt, så kommer der forholdsvis flere end på de andre modeller du nævner. Hvem gider have en bil der tilbringer tiden på værkstedet istedet for på vejen med dig bag rattet.
- Mazda 323F 1,8i GLX fra '99 har jeg selv lige nu, og kan kun sige, at den bare kører. Jeg har ingen problemer haft og service er helt klart til at betale. 1,5 motoren kan virke lidt sløv i forhold til 1,8 eller 2,0, men kommer igen an på hvad man forventer og skal bruge bilen til.

Alt dette skal jo selvfølgelig stå i forhold til pris på bilen, kilometer antal, bilens tilstand etc.

Håber dette hjalp en smule?

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

08-06-2006 kl. 11:52

Jeg har selv en Honda Civic 1,4i S sedan fra 1/8-1997, den har rundet 175.000 km uden de problemer af nogen som helst art og en af de absolut mest stabile modeller der findes. Den er ganske komfortabel men ikke som eksempelvis en Peugeot 406, jeg tror dog ikke den er mindre komfortabel end de øvrige på listen. Brændstoføkonomien er for mit vedkommende god, noget bedre end de 14,7 km/l som Honda lover.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2006 kl. 13:54

Jeg ville klart anbefale 323'eren... Jeg kender den fra det daglige... Det er meget meget sjældent vi har nogle problemer med dem. Hvis de bare overholder service, og får en tandrem i ny og næ. - Så har du bil i mange år. Se bort fra 1,3 og 1,5'eren. 1,8'eren er den rigtige maskine i sådan en... Good luck

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

22-06-2006 kl. 00:59

Hvad siger erfaringerne med Civic af næst sidste generation?

Jeg kan jo se i medlemsoversigten at det ikke er den mest populære model, men jeg håber alligevel på input. Jeg er ikke i tvivl om at den er lige så stabil som jeg er vandt til, men hvordan med benzinøkonomien for 1,4 og 1,6?

Med venlig hilsen Kim / 181

Sagen kort er at jeg skal finde ud af om jeg skal have mig en firmabil inden nytår, og så er det næppe for tidligt at begynde på overvejelserne. En firmabil indebærer jo tab af de 3,30 kr. pr. km og så et tillæg før skat på 3500 kr. Jeg skal så også betale skat af 25% af bilens pris op til 300.000 kr. og 20% af det over de 300k de første tre år, senere falder den betaling til 25% af 75% af bilens nypris.

Pt. har jeg en Civic 1,4i S Sedan fra 1/8-1997 med knap 176.000 km på bagen

Carsten skriver jo ikke at en Audi A4 går meget i stykker, blot at det er bilmodeller der går mindre i stykker.

Magasinet WHATCAR? i England følger løbende med i bilers stabilitet, og udtaler sig om det baseret på data fra Warranty Direct. Warranty Direct er et forsikringsselskab som forsikre biler mod reparationer indtil bilen fylder 12 år eller 208.000 km, og modsat mange andre og mere kortsigtede statistikker dækker de hele bilen. De har inddelt områderne i:

Air Conditioning
Axle & Suspension
Braking System
Cooling and Heating System
Electrical
Engine
Fuel System
Transmission

Så i modsætning til statistiker fra de svenske og tyske synshaller som dækker begrænsede områder af en bil (typisk EFTER et forudgående værkstedsbesøg), eller ADAC’s som dækker fejl som betyder at man ikke tør eller kan kører videre mener jeg at det som englænderne hoster op med er mere omfattende og brugbart.

Deres statistik over stabilitet på kortere sigt (løbende opdateret) sagde sidst (for mærker/modeller nævnt i tråden):

1 Honda
2 Mazda
3 Toyota
4 Nissan
7 Mitsubishi
15 VW
16 Peugeot
17 BMW
28 Audi

(der er 30 mærker i listen)

I samme ombæring nævner de også de 10 mest og mindst stabile modeller:

2 Honda Civic 96-01
7 Nissan Primera 96-99
9 Audi A4 00-05

(der er ingen af de nævnte modeller i listen med de 10 mindst stabile modeller, både Audi og BMW er der dog men med andre modeller end de nævnte)

De har også netop offentliggjort en liste som dækker de sidste 10 år til brug for brugtbilskøbere, og af de nævnte modeller ser det således ud (samt min personlige kommentar, eller det jeg mener man bør tage i betragtning nå man læser placeringen):

5 Toyota Yaris (Har ikke været på markedet i 10 år, og det er jo lettere at klare sig godt nå de første 3-4 årgange ikke er med til at trække ned)

6 Honda Civic (Har været med i alle 10 år)

18 Mazda 323 (de sidste årgange hedder jo 3, så de nyeste årgange kan ikke være med til at trække gennemsnittet op)

19 Toyota Carina E (se 323)
30 Audi A4 (Se Civic)
31 Nissan Primera (se Civic)
32 Toyota Avensis (se Yaris)
65 BMW 3-serien (se Civic)
74 Toyota Celica (se Civic)
76 Peugeot 406 (nye model, se Yaris)
86 Peugeot 406 (gamle model, se 323)

jeg har før set dem dele 406 I to, den gamle og den nye model hvor den gamle model klare sig bedst. Toyota Paseo, Nissan 100 NX, Mitsubishi Galant og VW Passat er ikke på listen over de 100 mest stabile gennem de sidste 10 år hvilket der sikkert er mere end en forklaring på.

Skulle Anders C. have lyst til en Audi A4 bliver den sikkert ikke særlig ny, prisniveauet i hans egen liste taget i betragtning.

Med venlig hilsen Kim

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

22-06-2006 kl. 01:02

Se venligst bort fra det første, det var noget som skulle ha' landet et andet sted. Det er nu også ved at være sent, hvorfor kan man ikke redigere nå man har postet?

Sov godt!

Med venlig hilsen Kim