Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
20-07-2016 kl. 22:35
Tesla'en er uhyre fed, og hvis man har lyst til at brænde 6-900.000 af. Så er det vel nærmest der man får mest præstige for pengene. Men du bør finde det der mangler for at få en 2015 med autopilot. De kommer af og til som 85D og mit alles for udner 700. Og det virker fornuftigt.
Dog skal man måske holde sig for øjne, at der er solgt en røvfuld sidste år, så om 3-4 år så kunne markedet bliver oversvømmet og prisen falde drastisk.
Den tid hvor man kunne købe en Tesla og køre i 1 år og sælge for samme pris, pga stigende dollarkurs og deraf stigende priser, er nok ved at være slut. Også selvom der er nogen klaphatte der har fundet på at sætte afgift på.
I mine øjne findes der kun et alternativt til en Tesla, og det er simpelthen en Panamera..... Fuck den er for sindsyg. Og jeg har aldrig været varm på Porscher(eller haft finanser nok dertil)
Når det er sagt, så er der rig mulighed for både cabriolet og evt. coupe til mindre end en Tesla...... Kig evt på en Merc E 200 coupe...... Mange sige en merc skal altså være 6 cylinderet. pladder, siger jeg. Den kan sagtens klare transport behovet og samtidig gøre det fedt.
Cabrio kunne være en A4 eller en A3. Eller en simpel new bettle.
De behøver vel ikke være sprit nye?
Jess
Dette indlæg blev 20-07-2016 22:37 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
21-07-2016 kl. 08:20
Men der bør forventes et vist tab på batterierne over årene. Ligesom din mobil holder "længe" fra ny, og efter 1000 opladninger mister lidt af længden.
Det afhænger også af om du konstant sjatlader til max, eller kører den mellem 20 og 90%, hvis man gør det sidste skulle batterierne holde længere.
Pt er batteriskifte vist nok ret bekosteligt, har hørt tal som 200k.
Men Tesla siger selv at batterierne bliver betragteligt billigere når deres egen fabrik springer igang. HVilket burde være lige oppe over.
Om det så får nogen indflydelse på nyprisen, vides ikke.
Vær evet opmærksom på at der skulle komme en lillesøster næste år, i størrelsen BMW 3 serie. Og ifølge indikatonen på US prisen, så budre den med afgift fra ny kunne erhverves for noget der ligner 4-500.000.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
21-07-2016 kl. 10:31
Du skriver at Tesla har en dyr forsikring (ca 10.000 kr årligt)
Hvad tror du en Audi/ BMW/ Mercedes i samme prisklasse har? Dertil skal du lægge den årlige ejerafgift, samt du får foræret strømmen til din Tesla, hvor du skal betale i dyre domme for brændstof til de andre.
Hvis jeg havde kørselsmønstret og muligheden for det, ville jeg da "nasse" på fælleskassen og "redde" verden ved at kører Tesla.
Hilsen Lars