Bilbasen Forum
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
06-02-2016 kl. 21:25
Har en nissan fra 1995 med cvt automat gear, som stadig kører.
Honda bygger generelt meget driftsikre biler, så tror ikke du får problemer,
Honda bygger generelt meget driftsikre biler, så tror ikke du får problemer,
Profil slettet
07-02-2016 kl. 20:38
Jeg har ingen personlig erfaring med Jazz og CVT gear, men jeg undersøgte for et par år siden modellen som muligt emne til en nummer to/konebil.
Dengang fandt jeg efter megen graven på forskellige fora osv. frem til at der ikke umiddelbart er nogle problemer med CVT, så længe man sørger for at overholde intervallerne for olieskift på gearkassen, og sørger for at benytte den korrekte olie.
Når det så er sagt, så sørg for at køre en god, lang prøvetur i én. CVT er anderledes at køre med end andre automatgearkasser, og det er nok ikke alle der kan vænne sig til det.
Dengang fandt jeg efter megen graven på forskellige fora osv. frem til at der ikke umiddelbart er nogle problemer med CVT, så længe man sørger for at overholde intervallerne for olieskift på gearkassen, og sørger for at benytte den korrekte olie.
Når det så er sagt, så sørg for at køre en god, lang prøvetur i én. CVT er anderledes at køre med end andre automatgearkasser, og det er nok ikke alle der kan vænne sig til det.
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
07-02-2016 kl. 21:00
M L.K
bruger siden
26-01-2016
skrev:
Tak for linket Gert. Jeg har også spurgt lidt til det derinde nu så håber på lidt feedback derfra.
Jacob Hansen
Det lyder da lovende. Har du så haft reparationer på den eller kun den gængse service med olieskift osv?
Fandt lige denne side som omhandler biler solgt i England og det ser da bestemt positivt ud må man sige.
http://www.reliabilityindex.com/top-100
Har aldrig haft andet end udskiftning af sliddele. Automatgearet har der aldrig været problemmer med.