Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-09-2014 kl. 09:14

Hvad med en Hyundai, ny med 5 års garanti uden km.begrænsning ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

bruger siden
06-04-2005

25-09-2014 kl. 11:22

Hej Peter,

Med 75.000 km erhvervskørsel får du vel stillet en firmabil til rådighed. Ellers er det en ganske pæn slat i skattefrie kilometerpenge ;-)

bruger siden
06-04-2005

25-09-2014 kl. 15:00

Nå, men så må du jo glæde dig over ca 189.000 kr skattefrit fra din arbejdsgiver i kørepenge, og bruge pengene på en stabil og driftssikker bil med højt komfortniveau.

Biler som VW Golf og BMW 1-serie er de første, jeg tænker på i din situation.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

25-09-2014 kl. 16:14

For mig lyder det underligt hvis der er så mange arbejds kilometer og ingen fri bil stillet til rådighed.....Men eks Bmw 316 d med 8 trins auto speed er en arbejds hest og kan køre mange km...komforten er god, og du vil sikkert få en god rabat på bilen når det er en arbejds bil....Din arbejdsgiver kan give dig bevis for at bilen skal bruges til dette...

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

25-09-2014 kl. 22:46

Jeg ville nu også kigge på noget Hyundai med de km. Nu nævner du ingen krav til størrelse og budget, men I30 og I40 ser ganske fine ud. Alternativt er der den nye Kia Optima. Nok den pæneste bil i den klasse, og da den er ny på markedet, burde der vel være noget intro tilbud på den.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

25-09-2014 kl. 23:35

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Kia har km-begrænsning på 150.000km, hvilket gør den uinteressant her.

Okay, så du har lige bestemt dig for at manden SKAL have en Hyundai?

Desuden er de første 3 år uden km-begrænsning hos Kia.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-09-2014 kl. 00:15

Kommer vist også i den grad an på hvad man er til af biler, og hvor god man vil have den hvad angår komfort motor sikkerhed etc......Om en Hyundai eller kia holder lad os sige 400.000km uden de går helt til skal man selv vudere....ofte giver man det samme ved at købe dyrer bil....hvis man giver eks det dobbelte, kan regne stykket meget vel komme til at gå lige op med den billige model....Hvis man antager lidt ekstra rep på den billige, plus afskrivninger, plus måske lidt esktra brændstof.....

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

26-09-2014 kl. 09:34

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Nej - jeg har ikke bestemt mig for noget - men Kia's største force er 7 års garanti - og den får man alligevel ikke her, så derfor er søsterbilen fra Hyundai mere relevant - hvis man ikke vil købe noget helt tredie.

Med den angivne kørselsgodtgørelse (jeg har ikke regnet efter) ville jeg nok kigge på en ny Mercedes C220CDI, der er behagelig at køre mange km i, forventningsvis holder godt til de mange km, og som i diverse tests har bevist, at den i praksis kan køre over 21km/l i gennemsnit, hvilket er ganske pænt for en bil i denne klasse (og med 170hk/400Nm).

Det er da ikke Kia's største force. Kia laver ganske fine biler, med (smagssag) bedre design end Hyundai. Garantien er jo alligevel delvist begrænset, og du skal ikke fortælle mig at Hyundai efter 4 år og 400.000km, bare skifter motor og/eller gearkasse uden beregning.

Mercedes kommer jo også op i en lidt anden prisklasse.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-09-2014 kl. 14:51

Haha ja en Mercedes 220Cdi eller Bmw er klart dem man vil tro klare opgaven uden at tøve...dermed ikke sagt andet ikke duer. Men det er mange km hver dag der skal rulles....Alt kan jo som sagt gå galt ligemeget hvad man køber, men Bmw Mercedes har ryet til de km hvis man ellers er villig til at betale for dem....Men vi taler her om 5-600.000.- medmindre man køber en let kørt/brugt. Selvfølgelig kan man afdrage eks Mercedes over flere år og dermed strække udgiften hvis det er det man vælger...til den nye C klasse fra MB kan der vælges luftundervogn til ca 30.000,- men er jo ikke mere end et sæt originale fælge med dæk....men nu er vi milevidt fra prisen til en Kia/Hyundai....Men jo alt efter økonomi ville jeg sikkert se på hvordan man får det strikket sammen....forhøre sig omkring rabattter på vogn til så mange km som selvfølgelig også kræver flere service besøg....Men disse biler her vil sikkert uden bøvl køre distancen....omkring Mercedes har man jo set gode brugt priser selv ved høje km tal.....

bruger siden
06-04-2005

26-09-2014 kl. 22:01

Peter Høgh Dahl

bruger siden
09-09-2014

skrev:
Jeg har faktisk selv overvejet om det kunne være nemmere at sælge en bil med ca. 300.000 km på tælleren hvis det var en Tysk bil ( BMW - Audi - Mercedes ) men i har ret i at indkøbsprsen er noget højere end på mange andre biler.
Kørekomfortmæssigt ville en af disse nok også være at foretrække.
Ved i noget om hvordan priserne er for service og reservedele?

Uanset hvad du vælger, så husk at afdrage eventuelt billån over 3-4 år, hvis du regner med at skulle køre 100.000 km om året. Ellers står du med en udtjent bil og en ubehagelig restgæld om et par år.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-09-2014 kl. 01:10

Det koster altså en bondegård at køre omkring 100.000km om året....Jeg vil forslå dig at renge ud på hvor mange kørepenge det kan give fra din arbejdsskiver, og hvor meget det giver i netto kroner i kørsles fradrag til og fra arbejde.....

Jeg aner intet om dit job eller dine indtjenings muligheder etc...eller om du forbliver i jobbet.....det er lidt en joker det her.....Så måske du skal tage en brugt Hyundai i30 den nye diesel...Omkring service kommer det an på hvilken bil du vælger....nogle skal for hver 15000km andre 30........Så imellem 3 til 5 gange iåret skal den til service....sikkert med et lille service til 2-2500 og et stort mellem 3 og 4000,- Det vil sikkert også koste 4 sommer og 4 stk nye vinterdæk pr år med de km....

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

28-09-2014 kl. 21:18

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Garantien er Kias største og bedste salgsargument. Bilerne som sådan er OK, men hæver sig ikke rigtgt ifht. andre på andre områder. I dette tilfælde er garantien så ikke relevant længere, og så er der ikke noget, der hæver Kia ifht. f.eks. søsterbilen fra Hyundai, der til gengæld har bedre garanti.

Mercedes'en er klart dyrere i anskaffelse - om den er dyrere i totalomkostninger over en længere periode, er svært at spå om, men en Kia/Hyundai med mange km indbringer ikke mange penge, hvorimod en brugt MB med mange km stadig er forholdsvis mange penge værd. Samtidig er serviceomkostningerne typisk lavere på MB.

Det er jo så din mening.

Jeg synes de laver rigtig gode biler med fedt design, og godt udstyret til en fornuftig pris. Uanset hvad, så er garantien bedre end langt de fleste, hvis ikke alle europæiske og japanske mærker.

Alternativt er der også biler som f.eks. Nissan Qashqai og Mitsubishi ASX. Der sidder man højere og ganske komfortabelt, og de kan også holde en fornuftig brændstoføkonomi over de 20km/l i praksis.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-09-2014 kl. 22:24

Når en Mercedes C-klasse starter ved 522.000, så kræver det ikke mange "spådomsevner" at forudse at den, totalokonomisk, er dyrere end en Hyundai i30 til under det halve :-)
Når trådstarter spørger hvad der er billigst over en årrække, så er vi nok ikke ovre i biler til den slags penge

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

28-09-2014 kl. 23:13

H P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Når en Mercedes C-klasse starter ved 522.000, så kræver det ikke mange "spådomsevner" at forudse at den, totalokonomisk, er dyrere end en Hyundai i30 til under det halve :-)
Når trådstarter spørger hvad der er billigst over en årrække, så er vi nok ikke ovre i biler til den slags penge

Enig. Totaløkonomisk kan det måske godt hænge sammen i sidste ende, men det er usikkert. Forsikringen kan jo godt ske at være højere for en Mercedes til 500-600.000, end til en I30/40 eller anden postejs bil, og så skal man jo også have råd til stjernen i første omgang. Både udbetaling og månedlige afdrag.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-09-2014 kl. 00:05

Nej jeg tror lidt det er som man selv tror eller regner på.....så mange km er ikke billige uanset hvordan man gør...hvis man både vil køre godt og sikkert, og med rimelig komfort....(100.000km pr år hænger ikke sammen med billig) efter min mening...en er op til en selv hvordan man vil dreje den....hvem vil ikke køre lidt lækkert og med god komfort....iøjeblikket en debat i famillien ang Mercedes---Der bliver diskuteret behov, kørselsbehov, de forskellige modeller mv....indtil videre er en køremaskine fremkommet som en mulig ide til en super bil til relativ små penge iforhold til hvad man får.....men skal være på papegøje plader....GLK til godt 300.000,- bilen har fuld autoklima navvigation, luftundervogn der pr automatisk stiller sig til vejen....den er super god at sidde i over længere ture....vil for god ordens skyld nævne at det er standardudstyr jeg har nævnt. den vejer godt nok ca 1700kg og har en straf afgift på 5500kr om året foryden den grønne afgift....bilen køre 18,2 i snit------Så kan man nøjes med 2 sæder og et relativt lavt værditab-----er det bilen man skal snuse til...den er pt iøvrigt let omsættelig hvis man skulle fortryde eller få ændret kørsels behov.....Så spørgsmålet kan man jo stille sig selv...hvor tit køre man med mere end 2 i bilen ???? Er svaret sjældent eller har man en anden bil også.....er svaret selvfølgelig Mercedes GLK 200Cdi /220cdi------Begge køre fremragende og kan klare de mange km....

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-09-2014 kl. 14:13

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Hvor har du købt din krystalkugle? ;-)

Hvordan ser dit regnestykke ud - med afskrivning, service, brændstof, forsikring etc.?

Jeg har ikke krystalkuglen, så jeg kan ikke forudse det, men jeg ved, at i30 efter 3 år med dette km-tal vil være stort set værdiløs, mens MB vil have en pæn salgspris. Efter 6 år har du smidt 2 i30 ud - men en MB er stadig penge værd. Undervejs har service været billigere på en C220CDI, og den kører med stor sandsynlighed længere på literen i praksis (alle tests, jeg har set, kører den over 21km/l - og en bil bliver sjældent skånet i en test).

Mercedes'en vil til gengæld koste mere i anskaffelse - og dermed forrentning, ligesom forsikringen sandsynligvis vil være dyrere.

Så hvad bliver facit? Hvilken bil er billigst i længden? Jeg synes ikke, at det er så entydigt, som du lægger op til.....

Men nu skal en I30 jo heller ikke nødvendigvis skiftes ud efter 3 år. Der er intet der tyder på, at en I30 ikke skulle kunne køre 500.000km.

Forskellen på service og brændstof samt gensalg, udgør efter min mening ikke en så stor forskel, at det kan svare sig at tage en Mercedes. Desuden tvivler jeg på, at en Mercedes holder 2-3km/l mere end en I30 i praksis.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-09-2014 kl. 16:33

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Jo - en I30 (og andre tilsvarende fra andre husholdningsmærker) er ikke bygget til at holde 500.000km, så det kræver en meget god portion held - specielt, hvis den også skal være driftsikker undervejs.

Nej? Jeg ser ingen grund til at den ikke skulle kunne klare 500.000km. Med så mange km på så kort tid, vil jeg slet ikke være i tvivl. Når selv en Citroen/Peugeot med den famøse 1.6 HDI motor kan klare 500.000km, og stadig triller videre, så er jeg slet ikke i tvivl om at en Hyundai også kan.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-09-2014 kl. 16:34

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Du forventer, at en i30 kører 500.000km uden omkostninger, men tror ikke at en Mercedes kan det samme?
Ja, Hyundai har sin garanti på 5 år, men det betyder ikke, at sliddele blot udskiftes uden beregning - ej heller at du skal forvente en ny motor eller gearkasse "gratis".

Skal du have en bil du kan stole på hver dag (og det er vist nødvendigt her), skal du ikke køre mere end ca. 300.000 km i en husholdningsbil som Hyundai (Skoda m.fl.) - herefter skal du forvente jævnlige besøg på værkstedet - og en del af dem for egen regning. Derfor skal du bruge 2 x I30 á 250.000kr. - og begge vil komme tæt på kr. 0 i salgspris efter 300.000km, og så balancerer dit regnestykke ikke længere.

Kan Mercedes'en køre de mange km uden større reparationer? Det er der en god sandsynlighed for. Det er ikke usædvanligt med Mercedes'er, der kører 1 mill. km eller mere uden større problemer (ser vi bort fra de kvalitetsproblemer, mærket sloges med for nogle år siden), og generelt er service- og reservedelspriser hos Mercedes meget rimelige - og typisk lavere end på mange andre mærker. Modsat "husholdningsmærkerne" tager Mercedes avancen på bilsalget - ikke på service og reparationer. Netop slidstyrken og den billige vedligeholdelse er årsag til, at Mercedes i så mange år har domineret Taxamarkedet.

Men igen: Det er altsammen "spådomme" - ingen af os ved det før det er prøvet - og da man ikke prøver begge dele samtidig, er det ikke til at vide, hvad der var billigst. Jeg ved dog, at jeg ikke ville turde satse på at køre 500.000km i en Hyundai, hvis jeg var afhængig af min bil i dette omfang.

Enten modsiger du dig selv, eller også har du lige dømt Kia med i kampen igen ;-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-09-2014 kl. 16:39

Peter Høgh Dahl

bruger siden
09-09-2014

skrev:
Hvad med en Mercedes A klasse eller evt. B klasse?

Ja dette er også en mulighed, hvis du ser efter Mercedes skal du se efter hvilken motor de har....deres egen 2,1 L fra 136hk og op er at foretrække med de km du skal have gang i.....Jeg vælger igen at nævne og smide et link som jeg syns du skal tænke over.....aner ikke om du har famillie eller hvor mange, eller om i eks har en anden bil i hustanden http://denkorteavis.dk/2013/hvide-eller-gule-plader-pa-bilen-fa-nogle-gode-rad/

Selvfølgelig er Mereceds a og b klassen en mulighed, så taler vi om dem der hedder a eller b 200/220 cdi med mercedes egen bomstærke motor...Hvis papegøje plader er noget for dig kan jeg liste nogle mulige optioner senere....Tjek denne her hvis det har interesse og sammenlign ...

http://www.mercedes-benz.dk/content/denmark/mpc/mpc_denmark_website/dkng/home_mpc/passengercars/home/new_cars/papegojeplader.html

Dette indlæg blev 29-09-2014 16:45 redigeret af dets forfatter.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

29-09-2014 kl. 17:08

Jeg ville prøve at gå efter en honda civic diesel.

Pyt med garanti, når det alligevel holder..

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-09-2014 kl. 18:04

Henrik S

bruger siden
31-01-2011

skrev:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/15-crdi/2177106

ja hvem havde troet det :) til en pris på 144.000

og i takt med de er blevet 250.000 kr billigere er kvaliteten steget men tabet
kan da så heldigvis ikke blive så stort som den her.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c220/22-cdi-avantgarde-stcar-aut/2071742

Lidt spøjst at Mercedes bliver lovprist for holdbarhed, og så har denne fået skiftet kværn ved 413.000 :D

Iøvrigt er man da ikke rask hvis man giver over 200.000kr for en bil med næsten en halv million km på bagen.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-09-2014 kl. 21:55

Ja ja Mercedes har heller ikke kunnet sige sig fri for dyse og kæde problemer.....men har dog skiftet deres dyser til en anden type.....den ellers bomstærke 2,143L kode 651 har døjet men ser ud til nu at komme stærkt igen....Oj ja alle kan gå i stykker....Men K S kan meget vel have ret i at på sigt bliver det måske billigere end en billig bil med de km antal her omtales....Det er selvfølgelig svært at sætte 500.000 op mod 200-250 men ikke desto mindre kan han have ret....jeg vælger blot at minimere det ved at eks væge en gule plade bil til privatkørsel.....kan og vil man dette ser regne stykket endnu bedre ud, også tiltrods for en straf afgift på 5500 pr år.....Nu tror jeg imidlertid at når man køber og holder sit service aut ved mercedes, kan der være hjæp at hente hvis noget viser sig at slides for hurtigt...men ikke en garanti...Mercedes egen cdi på liter 2,143 æder km efter km uden at kny....Jeg vil ikke betvivle at hvis noget kan køre denne distance pr år er det denne motor....Renualt motoren som ligger i mercedes indgangs modeller i A og B klassen er også rigtig fine og køre sublim.....men jeg må holde kortet på deres egen aftaping til denne form for kørsel.....