Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
25-09-2014 kl. 09:14
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
25-09-2014 kl. 11:22
Med 75.000 km erhvervskørsel får du vel stillet en firmabil til rådighed. Ellers er det en ganske pæn slat i skattefrie kilometerpenge ;-)
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
25-09-2014 kl. 15:00
Biler som VW Golf og BMW 1-serie er de første, jeg tænker på i din situation.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-09-2014 kl. 16:14
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
25-09-2014 kl. 22:46
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
25-09-2014 kl. 23:35
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Kia har km-begrænsning på 150.000km, hvilket gør den uinteressant her.
Okay, så du har lige bestemt dig for at manden SKAL have en Hyundai?
Desuden er de første 3 år uden km-begrænsning hos Kia.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-09-2014 kl. 00:15
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
26-09-2014 kl. 09:34
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Nej - jeg har ikke bestemt mig for noget - men Kia's største force er 7 års garanti - og den får man alligevel ikke her, så derfor er søsterbilen fra Hyundai mere relevant - hvis man ikke vil købe noget helt tredie.
Med den angivne kørselsgodtgørelse (jeg har ikke regnet efter) ville jeg nok kigge på en ny Mercedes C220CDI, der er behagelig at køre mange km i, forventningsvis holder godt til de mange km, og som i diverse tests har bevist, at den i praksis kan køre over 21km/l i gennemsnit, hvilket er ganske pænt for en bil i denne klasse (og med 170hk/400Nm).
Det er da ikke Kia's største force. Kia laver ganske fine biler, med (smagssag) bedre design end Hyundai. Garantien er jo alligevel delvist begrænset, og du skal ikke fortælle mig at Hyundai efter 4 år og 400.000km, bare skifter motor og/eller gearkasse uden beregning.
Mercedes kommer jo også op i en lidt anden prisklasse.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-09-2014 kl. 14:51
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
26-09-2014 kl. 22:01
Peter Høgh Dahl
bruger siden
09-09-2014
skrev:
Jeg har faktisk selv overvejet om det kunne være nemmere at sælge en bil med ca. 300.000 km på tælleren hvis det var en Tysk bil ( BMW - Audi - Mercedes ) men i har ret i at indkøbsprsen er noget højere end på mange andre biler.
Kørekomfortmæssigt ville en af disse nok også være at foretrække.
Ved i noget om hvordan priserne er for service og reservedele?
Uanset hvad du vælger, så husk at afdrage eventuelt billån over 3-4 år, hvis du regner med at skulle køre 100.000 km om året. Ellers står du med en udtjent bil og en ubehagelig restgæld om et par år.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
27-09-2014 kl. 01:10
Jeg aner intet om dit job eller dine indtjenings muligheder etc...eller om du forbliver i jobbet.....det er lidt en joker det her.....Så måske du skal tage en brugt Hyundai i30 den nye diesel...Omkring service kommer det an på hvilken bil du vælger....nogle skal for hver 15000km andre 30........Så imellem 3 til 5 gange iåret skal den til service....sikkert med et lille service til 2-2500 og et stort mellem 3 og 4000,- Det vil sikkert også koste 4 sommer og 4 stk nye vinterdæk pr år med de km....
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
28-09-2014 kl. 21:18
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Garantien er Kias største og bedste salgsargument. Bilerne som sådan er OK, men hæver sig ikke rigtgt ifht. andre på andre områder. I dette tilfælde er garantien så ikke relevant længere, og så er der ikke noget, der hæver Kia ifht. f.eks. søsterbilen fra Hyundai, der til gengæld har bedre garanti.
Mercedes'en er klart dyrere i anskaffelse - om den er dyrere i totalomkostninger over en længere periode, er svært at spå om, men en Kia/Hyundai med mange km indbringer ikke mange penge, hvorimod en brugt MB med mange km stadig er forholdsvis mange penge værd. Samtidig er serviceomkostningerne typisk lavere på MB.
Det er jo så din mening.
Jeg synes de laver rigtig gode biler med fedt design, og godt udstyret til en fornuftig pris. Uanset hvad, så er garantien bedre end langt de fleste, hvis ikke alle europæiske og japanske mærker.
Alternativt er der også biler som f.eks. Nissan Qashqai og Mitsubishi ASX. Der sidder man højere og ganske komfortabelt, og de kan også holde en fornuftig brændstoføkonomi over de 20km/l i praksis.
H P
bruger siden
06-01-2004
28-09-2014 kl. 22:24
Når trådstarter spørger hvad der er billigst over en årrække, så er vi nok ikke ovre i biler til den slags penge
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
28-09-2014 kl. 23:13
H P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Når en Mercedes C-klasse starter ved 522.000, så kræver det ikke mange "spådomsevner" at forudse at den, totalokonomisk, er dyrere end en Hyundai i30 til under det halve :-)
Når trådstarter spørger hvad der er billigst over en årrække, så er vi nok ikke ovre i biler til den slags penge
Enig. Totaløkonomisk kan det måske godt hænge sammen i sidste ende, men det er usikkert. Forsikringen kan jo godt ske at være højere for en Mercedes til 500-600.000, end til en I30/40 eller anden postejs bil, og så skal man jo også have råd til stjernen i første omgang. Både udbetaling og månedlige afdrag.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-09-2014 kl. 00:05
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
29-09-2014 kl. 14:13
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Hvor har du købt din krystalkugle? ;-)
Hvordan ser dit regnestykke ud - med afskrivning, service, brændstof, forsikring etc.?
Jeg har ikke krystalkuglen, så jeg kan ikke forudse det, men jeg ved, at i30 efter 3 år med dette km-tal vil være stort set værdiløs, mens MB vil have en pæn salgspris. Efter 6 år har du smidt 2 i30 ud - men en MB er stadig penge værd. Undervejs har service været billigere på en C220CDI, og den kører med stor sandsynlighed længere på literen i praksis (alle tests, jeg har set, kører den over 21km/l - og en bil bliver sjældent skånet i en test).
Mercedes'en vil til gengæld koste mere i anskaffelse - og dermed forrentning, ligesom forsikringen sandsynligvis vil være dyrere.
Så hvad bliver facit? Hvilken bil er billigst i længden? Jeg synes ikke, at det er så entydigt, som du lægger op til.....
Men nu skal en I30 jo heller ikke nødvendigvis skiftes ud efter 3 år. Der er intet der tyder på, at en I30 ikke skulle kunne køre 500.000km.
Forskellen på service og brændstof samt gensalg, udgør efter min mening ikke en så stor forskel, at det kan svare sig at tage en Mercedes. Desuden tvivler jeg på, at en Mercedes holder 2-3km/l mere end en I30 i praksis.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
29-09-2014 kl. 16:33
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Jo - en I30 (og andre tilsvarende fra andre husholdningsmærker) er ikke bygget til at holde 500.000km, så det kræver en meget god portion held - specielt, hvis den også skal være driftsikker undervejs.
Nej? Jeg ser ingen grund til at den ikke skulle kunne klare 500.000km. Med så mange km på så kort tid, vil jeg slet ikke være i tvivl. Når selv en Citroen/Peugeot med den famøse 1.6 HDI motor kan klare 500.000km, og stadig triller videre, så er jeg slet ikke i tvivl om at en Hyundai også kan.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
29-09-2014 kl. 16:34
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Du forventer, at en i30 kører 500.000km uden omkostninger, men tror ikke at en Mercedes kan det samme?
Ja, Hyundai har sin garanti på 5 år, men det betyder ikke, at sliddele blot udskiftes uden beregning - ej heller at du skal forvente en ny motor eller gearkasse "gratis".
Skal du have en bil du kan stole på hver dag (og det er vist nødvendigt her), skal du ikke køre mere end ca. 300.000 km i en husholdningsbil som Hyundai (Skoda m.fl.) - herefter skal du forvente jævnlige besøg på værkstedet - og en del af dem for egen regning. Derfor skal du bruge 2 x I30 á 250.000kr. - og begge vil komme tæt på kr. 0 i salgspris efter 300.000km, og så balancerer dit regnestykke ikke længere.
Kan Mercedes'en køre de mange km uden større reparationer? Det er der en god sandsynlighed for. Det er ikke usædvanligt med Mercedes'er, der kører 1 mill. km eller mere uden større problemer (ser vi bort fra de kvalitetsproblemer, mærket sloges med for nogle år siden), og generelt er service- og reservedelspriser hos Mercedes meget rimelige - og typisk lavere end på mange andre mærker. Modsat "husholdningsmærkerne" tager Mercedes avancen på bilsalget - ikke på service og reparationer. Netop slidstyrken og den billige vedligeholdelse er årsag til, at Mercedes i så mange år har domineret Taxamarkedet.
Men igen: Det er altsammen "spådomme" - ingen af os ved det før det er prøvet - og da man ikke prøver begge dele samtidig, er det ikke til at vide, hvad der var billigst. Jeg ved dog, at jeg ikke ville turde satse på at køre 500.000km i en Hyundai, hvis jeg var afhængig af min bil i dette omfang.
Enten modsiger du dig selv, eller også har du lige dømt Kia med i kampen igen ;-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-09-2014 kl. 16:39
Peter Høgh Dahl
bruger siden
09-09-2014
skrev:
Hvad med en Mercedes A klasse eller evt. B klasse?
Ja dette er også en mulighed, hvis du ser efter Mercedes skal du se efter hvilken motor de har....deres egen 2,1 L fra 136hk og op er at foretrække med de km du skal have gang i.....Jeg vælger igen at nævne og smide et link som jeg syns du skal tænke over.....aner ikke om du har famillie eller hvor mange, eller om i eks har en anden bil i hustanden http://denkorteavis.dk/2013/hvide-eller-gule-plader-pa-bilen-fa-nogle-gode-rad/
Selvfølgelig er Mereceds a og b klassen en mulighed, så taler vi om dem der hedder a eller b 200/220 cdi med mercedes egen bomstærke motor...Hvis papegøje plader er noget for dig kan jeg liste nogle mulige optioner senere....Tjek denne her hvis det har interesse og sammenlign ...
http://www.mercedes-benz.dk/content/denmark/mpc/mpc_denmark_website/dkng/home_mpc/passengercars/home/new_cars/papegojeplader.html
Dette indlæg blev 29-09-2014 16:45 redigeret af dets forfatter.
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
29-09-2014 kl. 17:08
Pyt med garanti, når det alligevel holder..
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
29-09-2014 kl. 18:04
Henrik S
bruger siden
31-01-2011
skrev:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/15-crdi/2177106
ja hvem havde troet det :) til en pris på 144.000
og i takt med de er blevet 250.000 kr billigere er kvaliteten steget men tabet
kan da så heldigvis ikke blive så stort som den her.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c220/22-cdi-avantgarde-stcar-aut/2071742
Lidt spøjst at Mercedes bliver lovprist for holdbarhed, og så har denne fået skiftet kværn ved 413.000 :D
Iøvrigt er man da ikke rask hvis man giver over 200.000kr for en bil med næsten en halv million km på bagen.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-09-2014 kl. 21:55