Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

13-04-2014 kl. 22:43

Der er da ellers et glimragende udvalg herhjemme, ville det ikke være bedre/nemmere/billigere at finde en på markedet?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-04-2014 kl. 22:57

Sune Tybjerg

bruger siden
13-04-2014

skrev:
Hej Bilfreaks
Jeg venter barn nr 4, og planlægger købe en minivan a la Chrysler Grand Voyager, Toyota Sienna eller Honda Odessey.
Udvalget i Danmark er mildest talt ringe, så jeg regner med at betale et firma for at importere en til mig fra Tyskland.

Jeg vil gerne have råd om tre emner:
1) Valg af firma til hjælp med import og omregistrering
2) Har I erfaring med om navigation, radio og evt. DVD-afspillere virker i Danmark?
3) Valg af bil: Jeg har læst en del anmeldelser og er mest hooked på Honda Odessey, men er i tvivl om det bliver svært at finde reservedele og værksteder til den.
Har kørt Chrysleren under en ferie i USA. Stor og lækker, men lidt mere klodset. Til gengæld er udvalget rimeligt i Tyskland, og der kører flere i Danmark, så den er vel nemmere at finde reservedele til.
Kender ikke Toyotaen, men den er meget populær i USA.

Vi kører under 10.000 om året, primært korte byture. Engang imellem en tur i sommerhus (400 km).
Jeg forestiller mig en model med få år på bagen som har kørt under 100.000 km.
Prisidé 300-400.000.

Håber I har nogle gode råd.

Mvh Sune

Hej Sune
har haft lejet en Toyota Sienna SE de sidste 2 gange vi har været i USA. Total fed 8 pers bil. Gad godt at eje sådan en her hjemme i Danmark. Kører selv i Toyota Verso, men når man kommer hjem efter 2 uger i en Sienna, så føles det som at kører i en Aygo. Så held og lykke med at finde en sienna:-)
P.s. Har bemærket at der kører mange af dem nede i Schweiz, så det var evt. hvert at kigge efter en dernede!

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

14-04-2014 kl. 23:00

Der er ingen problemer i at skaffe reservedelene, og slet ikke når i ikke kører mere end i gør. Der er ikke noget bøvl med at skaffe en bil fra f.eks Tyskland hvis i gør det igennem en forhandler. De klarer det hele, også toldsyn og evt. afgift. Det koster selvfølgelig lidt, men jeg kan sagtens forstå ideen i at have noget som andre ikke har :)