Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

30-12-2013 kl. 23:56

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/ka/13-70/1998265

Men ellers ville jeg nok overveje at købe en helt ny Peugeot til 65.000 kr. uden besvær eller risiko.

Held og lykke!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-12-2013 kl. 09:44

Det kan ikke betale sig at købe en gammel brugt bil idag til 35.000 kr når du kan få en ny til 65.000 kr.

Når du igen skal sælge den til 65K, så har du nok tabt 35.000 kr efter 4 år. men det er hvad du vil give for en brugt og efter endnu 4 år, er den lige til at skrotte. + alt det du har lavet på bilen og der skal du regne med ca. 1000 kr per måned til vedligehold. På en mikrobil er der kun service og den køre længere på literen, så totaløkonomien er langt bedre med en ny.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

31-12-2013 kl. 17:16

Hr.Lang som du kan sige det, nu gik mit eks. på om hvad der var bedst hvis trådstarter skulle vælge mellem en 12 år gammel Golf eller en helt ny mikro bil. jeg kunne godt finde 100 andre biler som var bedre end en 12 år gammel Golf, som du selv er inde på, en mikrobil som har 2-3 år på bagen, der er som KS så skriver, ingen garanti og jeg vil vædde min sure hat på at mikro biler har flere fejl og mangler end klassen over, da man "ikke" gider betale x antak 1000 kr for når noget går i stykker hvis det ikke er så vigtigt igen, bare bilen kan komme fra A-B.

Dette gælder naturligvis ikke all mikrobiler, der findes mange som er godt vedligeholdt.