Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

10-11-2013 kl. 10:59

Nu er det jo også to forskellige klasser, Octavia selvfølgelig den mindre, så det afhænger jo af om i vægter plads og komfort højest, eller om trækkraft er det altoverskyggende.

Der har været en del bøvl med 2.0 TDI motorerne, men det afhænger af hvilken model 2.0 det er. Jeg mindes at det var de 16 ventilede med pumpedyse der flækkede topstykkerne og smed turboer for et godt ord, men jeg er ikke sikker.

Alternativt kunne i jo få superb'en kørt ind hos en professionel, så den får nogle flere kræfter (og bedre brændstoføkonomi).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

14-11-2013 kl. 11:19

Der er dog også et problem med nogle 2,0 TDI 8V der har en tendens til at dyserne går løse så oringene går til, ordnes det i tide kan man nøjes med o-ringe ellers skal der ny top og dyser til, grunden er at dyserne kun sidder fastspændt med en bolt i forhold til 16V hvor de er spændt fra to sider.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

14-11-2013 kl. 11:48

Ifølge serviceforeskrifterne skal dyserne med garanti efterspændes, men der er nok ikke nogen der gider gøre det. PSA havde/har samme problem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg