Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

27-08-2013 kl. 17:11

Audi'en er næppe af højere kvalitet end Toyota'en, du køber bare en VAG platform/motor, eneste forskel er at Audi'en har 4 ringe foran og så lige det at naboen nok bliver misundelig, med mindre han har det mindste forstand på nutidens biler.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-08-2013 kl. 21:15

Er det pengepungen eller hjertet du køber bil med?

Hvis det er det sidste? så skal du helt klart vælge Audien, som er så lækker og en rigtig flot bil, især i Avant udgaven.

Mvh
Mads A.
www.e-bil.dk

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-08-2013 kl. 22:55

Ja det afhænger lidt af hvad man er til....men Audi er ikke ubetinget lækker sag...

Premium biler ala Bmw/Mercedes skal også i betragtning her....evt på 3års lease basis....

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

28-08-2013 kl. 05:58

Niels Brinch bruger siden 10-06-2013 skrev:
Audi'en er næppe af højere kvalitet end Toyota'en, du køber bare en VAG platform/motor, eneste forskel er at Audi'en har 4 ringe foran og så lige det at naboen nok bliver misundelig, med mindre han har det mindste forstand på nutidens biler.

Hvis valget var mellem en Avensis og en Lexus, ville dit svar så også være at en Lexus bare er en Toyota med et andet logo?

At man bruger en avanceret undervogn og en lækker motor i begge biler, gør dem ikke til samme bil.

Der er en væsentlig forskel i oplevelsen inde i bilen, og det er trods alt der man skal opholde sig under kørslen.

Jeg er helt med på at Audien, eller en BMW eller Mercedes for den sags skyld ikke er bedre kvalitet, end mange andre bilmærker. (når kvalitet betyder holdbarhed).

En bil i klassen 350.000kr og op skal vælges med hjertet. oplevelsen bag rattet er mere vigtig end pengepungen.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2013 kl. 07:21

Der er desværre en rødtråd på BB`s forum om at alle biler er ens og er lavet af de samme dele, det er nok startet af en vis Hr. KS uden helt at give ham skylden ;-)

Men jeg kan sige at en Audi A6 bestemt ikke køre lige så godt som en Avensis, den køre meget bedre, det er en bil til 600-700.000 kr fra ny og der er rigtig mange tekniske dele som ikke er på Avensisen som gør Audien til et oplagt valg.

Blandt andet har Audi brugt deres erfaring fra racerløbet Le Mans.

Mvh
Mads A.
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2013 kl. 08:43

Nu er en Audi 6 ikke en alm. familiebil, det er en luksus bil hvor man forventer visse tekniske fordele over de biler som kun koster det halve.

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2013 kl. 08:47

Rasmus Hougaard

bruger siden
20-08-2013

skrev:
Hvad kan man bruge det til på en almindelig familiebil?

Hehe, ja, jeg synes heller ikke jeg mærker så meget til de utallige sejre i VM i rally i de Citroën'er jeg ejer for tiden

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2013 kl. 10:22

@ AR. Hvis du tror at du ikke kan mærke de utallige sejre i Rally i din fine citroen, så tager du meget fejl.

Audi A6 / BMW 5 serien og Volvo S60 kan alle betegnes som en luksus bil, da alle biler over 500.000 kr er luksusbiler i DK. Ihvertfald hvis du spørger forsikringsselskaberne ;-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-08-2013 kl. 11:04

Enig med Mads, det er ikke for sjovt at bilfabrikkerne går ind i motorsport. Ud over at det er supergod reklame, så bruger de erfaringerne derfra til deres gadebiler , det skal dog ikke forveksles med at den næste C1 kommer med 560HK :-)

Hele diskussionen omkring hvad der er en luksusbil, eller en premium-bil er intressant.
Jeg tror at det er op til den enkelte at vurdere hvad der er "luksus eller premium"

En ting er dog helt sikkert, bilernes teknik bliver mere og mere ens, fabrikkerne skal slå på design og materialer for at sælge. Og så er det sindssygt vigtigt at have et godt "brand" og derfor forstår jeg ikke Mercedes lægger navn til en gammel Renault Kangoo eller at BMW lægger en 1,6 HDiér fra PSA i deres 1-Serie, som jeg ser det, udvander de deres eget brand

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2013 kl. 13:13

mads Andersen

bruger siden
06-04-2005

skrev:
@ AR. Hvis du tror at du ikke kan mærke de utallige sejre i Rally i din fine citroen, så tager du meget fejl.

Audi A6 / BMW 5 serien og Volvo S60 kan alle betegnes som en luksus bil, da alle biler over 500.000 kr er luksusbiler i DK. Ihvertfald hvis du spørger forsikringsselskaberne ;-)

Det var nu også skrevet med et glimt i øjet. Er godt klar over sammenhængen ;)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-08-2013 kl. 16:16

Jamen er det diesel eller benzin?

Hvis det er noget Audi kan du tage et søg her på bilbasen og på bilzonen, biltorvet. Der ligger A4 Variant let brugt fra 340 og op efter....se også under private..2012-2013 modeller.....Hvis det har interesse....vil tro der kan forhandles om prisen. Audien er helt sikkert lettere at omsætte på et senere tidspunkt end eks Toyotaen er det

Dette indlæg blev 28-08-2013 16:26 redigeret af dets forfatter.

Andreas Appel

Andreas Appel
bruger siden
06-02-2010

28-08-2013 kl. 16:48

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Som sådan skal det nu ikke sprede "skræk og rædsel", at A-klassen har fået motorer fra Renault, da de generelt laver ganske fremragende motorer - ikke mindst diesel. (Det må jo være deres F1 erfaring ;-) ). Dog ser det ud til, at det er er 1.6 benzin og 1.5 diesel, Renault har doneret, og de er udstyret med tandrem frem for kæde, hvilket jo er et brud med Mercedes principper, men det er forhjulstrækket jo også. Samlet set gør det, at det ikke er en "rigtigt" Mercedes i mine øjne.

AMG er jo netop ikke Mercedes' egne - de er - som navnet antyder - lavet af AMG ;-)

Nu skriver du at "AMG netop ikke er Mercedes' egne - de er - som navnet antyder- lavet af AMG"

Men AMG er jo en del af Mercedes.
Jeg er godt klar over at de startede som et selvstændigt selskab, men Mercedes har haft den største ejerandel siden 1990. I 2005 blev AMG til Mercedes-AMG Gmbh, der som navnet antyder er ejet af Mercedes/DaimlerChrysler

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

28-08-2013 kl. 18:13

Andreas Christensen

bruger siden
10-02-2013

skrev:
Men ja, jeg ender nok også med en Avensis... En fabriksny bil er nu og da noget andet.

I området omkring 350.000-400.000 kroner, er der da andre biler jeg bør kigge på? - Altså fabriksny.. :-)

Bort set fra de allerede nævnte, mener jeg også at Honda Accord er et kig værd.

Med venlig hilsen Kim

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-08-2013 kl. 20:20

(Griner) lidt som den gule fare Glistrup omtalte for mange år siden....Pludselig har vi renault motorer nærsagt i alle vogne og K S som Lobbyist :- )