Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-07-2005 kl. 23:43

En stationcar holder generelt prisen rigtigt godt så derfor de høje priser på brugte. Når det er sagt ville det være rigtigt fornuftigt at købe diesel når du er oppe i den prisklasse, derved vil du tabe mindst muligt når du skal sælge bilen igen. Når det er sagt skal de siges at kvaliteten af peugeot er meget svingende hvilket er et minus og derfor kan der sagtens komme en del udgifter til rep. WV er dejlig bil du vil opleve en stor efterspørgsel på denne, pga dens image som kvalitets bil. Men hvorfor ikke købe en ny bil? Bilanalyser hos bilpriser viser at det næsten koster det samme at handle ny bil, kører 80.000 km på 4 år i forhold til brugt. Du slipper for udgifter til rep pga. garatien. får en svine billig finansering hos forhandleren. prøv evt. at kigge efter skoda oktavia eller seat altea fra nye. Her får du meget for dine penge i WV kvalitet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-07-2005 kl. 23:59

Det vil sige Andrew at du mener at VW laver bedre biler end Peugeot, men har du glemt passatens fejl:
Defekte Bremser, defekte forhjulsophæng, bagrude der flækker pga. konstruktionsfejl, defekte vindueoprul, defekte luftmængde målere, defekt centrallåsesystem.
Så bedre kvalitet er det ikke og mange af de samme fejl går igen i Skoda og Seat. Autobild i tyskland advarer direkte mod passat som brugtbil. Du kan selv læse deres test på deres hjemmeside.
Peugeot er heller ikke fejlfri, men på ingen måde ringe.
Prøv evt. en 406 stc, og vælge selv.
Alle biler er omtrent lige gode i dag, så det er op til dig selv.
Held og lykke.

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

17-08-2005 kl. 09:48

Min egen erfaring siger at du roligt kan købe en 307. Har selv en 307 1,6 st. car.
Det eneste værkstedsbesøg jeg har haft på 35000 km er et 30000 km service (ca. 1350 kr) og et olieskift efter de første 2500 km (for at fjerne eventuelle tilkøringsurenheder i olien, ca. 500 kr.)
Og den kører godt, rummer uden besvær 2 voksne, 3 børn og en hund, kører mellem 14 og 16 km/l, afhængig af tilkøringsgrad.
Og så er det IKKE en VW og den er IKKE sølvgrå, 2 væsentlige kriterier i mine bilvalg..........

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2005 kl. 15:47

JA så har vi det igen. En masse dumme fordomme, og udtalelser om andre bilmærker.
Passat er ikke så dyr fordi det er ekstra god kvalitet, LÆS DOG NOGLE TESTS FRA TYSKLAND, nej prisen er så høj, for at adskille VW fra skoda og seat. Desuden har VW nogle af de højeste medarbejder omkostninger overhovedet. Hvis du kigger på faurecia.com og under our vehicles, kan du se at både VW og Peugeot får lavet deres Cockpits samme sted, nemlig ved faurecia. Faurecia er ejet af PSA, Peugeot og Citroen.
Det samme gælder elektronikken, hvor peugeots stammer fra Bosch.

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2005 kl. 19:59

Som Thomas J. siger: Man får hvad man betaler for. Muligvis laves cockpittet samme sted, men husk på at du også hos samme slagter både kan købe hakket fars og engelske bøffer ! Har man prøvet at sidde bag rattet i VW og Peugeot er det indukutabelt, at kvalitetsfornemmelsen er større i VW. Og jeg ejer ingen af mærkerne, men har kørt i begge fabrikater - bl.a. længere ture i udlejningsbiler.

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2005 kl. 20:10

hov...der skulle stå indiskutabelt....det gik lidt for stærkt der!

Driftsikkerheden kender jeg ikke noget til, men mht kvalitetsfornemmelsen, så vinder VW klart.