Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
05-07-2013 kl. 19:58
De ruster som ind i helvede - i bagklap, døre, undervogn, pyntelister, motorhjelm, skærme osv. Selv med supplerende rustbeskyttelse er det svært at holde dem fri, og næste gang du ser en på en parkeringsplads, så kig omkring nummerpladelysene og pyntelisterne på dørerne. Langt de fleste er angrebet!
Motoren er noget lort - topstykker, dyser, svinghjul, koblinger og vanvittige værkstedsregninger......
Skal det være i ca samme størrelse, så havde jeg snuppet en Octavia. Ca samme plads, men fri for rust og kendt teknik fra Golf V/VI.
Profil slettet
05-07-2013 kl. 21:33
michael pedersen
bruger siden
09-03-2004
skrev:
Tak for jeres svar, har ikke en disse forstand på det jeg er "bare kok" hehe...
bilen har overholdt alle service, og han har ikke haft nogen problemer med den SIGER han, men man ved jo aldrig om det passer, og ville os meget heller ha en audi men økonomien er ikke til så meget har kun ca. 100000 kr!!
Jeg skal give 98000 for den vis jeg køber den, og ja det er en diesel, TDI 140....
nogen alternativer i ca 100000 kr klassen og ca samme størrelse, motor er ikke så vigtigt!!
Hellere have en Audi? Du er godt klar over at Audi, VW, Skoda og Seat er stort set teknisk identiske? Så er det da tåbeligt at give mere for mærkesnobberi.
Og som TI nævner, så er det samme motor der går igen - så den lort slipper du desværre ikke for. Men rustmæssigt er den MEGET bedre!
Profil slettet
05-07-2013 kl. 22:27
hdi hdi
bruger siden
22-07-2003
skrev:
Når du ved så meget, hvorfor alverden foreslå du en Octavia så?
Læser du ikke hvad jeg skriver? Octavia bygger på Golf V/VI der rent mekanisk og teknisk har færre fejl en Passat - undtagen på motoren, som er 100% ens. Rustmæssigt er Octavia langt bedre beskytte fra fabrikken, og pladsen/produkt til prisen, så er det en kombi der er meget svær at slå.
Profil slettet
06-07-2013 kl. 00:28
Rune L
bruger siden
14-02-2010
skrev:
Hellere have en Audi? Du er godt klar over at Audi, VW, Skoda og Seat er stort set teknisk identiske? Så er det da tåbeligt at give mere for mærkesnobberi.
Og som TI nævner, så er det samme motor der går igen - så den lort slipper du desværre ikke for. Men rustmæssigt er den MEGET bedre!
Audi A4 (B7) som den der linkes til deler ikke platform med nogen VW, det er Audi's egen platform der benyttes, flere af de mindre motorer man kan få den med deler den dog med diverse VW, Seat og Skoda produkter.. Om der så er tale om mærkesnobberi lader jeg andre om at bedømme :)
Profil slettet
06-07-2013 kl. 16:23
michael pedersen
bruger siden
09-03-2004
skrev:
Nu var det nu ikke fordi det er noget med mærkesnobberi og gøre syntes bare en audi er pænere, men det er os helt lige meget...
kan næsten forstå det bare ikke er det bedste køb og gøre!!
Men nogen der så har forslag til bil i ca samme størrelse og til ca den pris (100000)
Som jeg har nævnt flere gange: Octavia, og gerne med den gamle 1.9 TDI'er. Slidstærk, godt rustbeskyttet - bum, så er den skid slået.
Ellers skal du finde en gammel 3bg'er - de kan fås i rigtig pæn stand til næsten ingen penge.
T i
bruger siden
17-06-2006
08-07-2013 kl. 10:06
Men alternativt kunne du jo prøve at tage et kig på en Mondeo, der er rigelig plads og de kan også fås til fornuftige penge og er ganske godt skruet sammen.
Profil slettet
09-07-2013 kl. 09:20
Lars Bødker
bruger siden
27-12-2010
skrev:
Det har undret mig meget flere gange, at man sammenligner Octavia og Passat som samme klasse.
Octavia er en fin bil, men den er baseret på undervogn fra Golf, hvilket betyder at det vil være mere korrekt at sammenligne Octavia med Golf stc..
- det vil svare til at man sammenligner Audi A3 med A4.
Men hvad har det med sagen at gøre? Rent pladsmæssigt er der ikke den store forskel, og platformen den er bygget på er langt mere stabil rent mekanisk.....
Profil slettet
10-07-2013 kl. 12:38
michael pedersen
bruger siden
09-03-2004
skrev:
Hej er ved og kigge på en vw passat 2, 0 comfortline variant fra 06 af, bilen har hået 165000 km er der noget jeg skal være opmærksom på ang den, har nemlig hørt noget med noget dysser og noget topstykke!!
på forhånden tak!!
Tag 1,9 tdi 105 modellen den er der ikke knas med
Profil slettet
10-07-2013 kl. 13:47
kenn christoffersen
bruger siden
28-11-2011
skrev:
Tag 1,9 tdi 105 modellen den er der ikke knas med
Forkert - den døjer med topstykker og svinghjul, men ikke i så stor grad som 2.0. 1.9 er slidstærk, men ikke fejlfri.
Profil slettet
15-07-2013 kl. 09:05
Jan Noeby
bruger siden
15-07-2013
skrev:
Det er ikke samme bil, en Octavia er baceret på en Golf platform.
Nej, selvfølgelig er det ikke samme bil - hvor står det nævnt her i tråden? Men taler vi pladsmæssigt, så ligger de meget tæt op ad hinanden - og Passat 3C er rent mekanisk noget juks, hvor G5/G6 er noget mere stabile.