Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Dan Thorup
bruger siden
30-03-2008
22-03-2013 kl. 19:49
Vi har en Renault Grand Scenic III, 1,5dCi 7prs. Det er en fremragende vogn, vi har 3 unger i autostole. 1,3,3 år, og det er ikke noget problem, der er masser af plads, vi har ikke rigtig brugt de 2 bagerste sæder så meget, men de få gange de har været brugt har det fungeret fint, og de 2 store unger, på 3 år, syntes det var meget morsomt at sidder deromme. Den bruger en del diesel i forhold til normen, men det er vist et generet problem med renault pt.
Vil give dig ret ang. Touran, den er ved at være for gammeldags, og S-max er noget dyere, men også en fremragende bil. Kan se den du har fundet står til 379.000, vi fik en sprit ny Renault til 265.000. Zafiraen, er det samme som med Forden, den er også en del dyere. Skoda, Bmw og Audi, alle er vel kun et reelt bud hvis du ikke bliver uheldig og snupper nr 3. Vi havde selv en Skoda Octavia da vores lille "uheld" skete, og den kunne vi ikke være i med 3 autostole.
Det med at det er en Renault, jeg havde det lidt på samme måde, men du får tilgengæld en sprit ny vogn, til ca 100k mindre end de andre. Det var klart det der afgjorde det i vores tilfælde.
Vi har ikke købt alverdens extra udstyr, kun et sæt alufælge og dæk, samt midterarmlæn. Vil ikke betale en masse for noget udstyr som du ikke bruger i det daglige alligevel. Har dog fortrudt lidt at vi ikke gav ca 7000 for den nøglefri start/stop funktion.
Held og lykke med dit valg.
Mvh Dan
Ps. Der har intet været galt med vores bil endnu. 14mdr.
Dette indlæg blev 22-03-2013 19:51 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
22-03-2013 kl. 21:19
Joakim S skrev:
http://www.kondomland.dk/?gclid=CJeTg9-NkbYCFUkd3godChAAgg
HAHA!! Det er fandme sjovt, det er voksenhumor på højt plan, der kan de små sq ikke være med.
Ironi kan forekomme
Profil slettet
13-07-2013 kl. 11:36
Du må ud og sidde / prøvekøre de biler du er interesseret i, da jeg aldrig ville købe en S-max på grund af det dårlige føresæde. ( og prisen )
Måske en Galaxy kunne være et bedre bud, selv om det er samme teknik de begge er bygget på ( har jeg hørt ) men måske er sæderne bedre?
Kia Carens skal du bestemt ud og kigge på, da bagsædet kun er til børn, da de er meget lave og ikke passer til en voksen :-(
Jeg tror at prisen bliver for høj på Carens og jeg ville gå efter en Renault, da pris, udstyr hænger godt sammen og der kan en voksen godt sidde på bagsædet ;-)
Mvh
Mads A.
www.e-bil.dk
Profil slettet
14-07-2013 kl. 12:10
Jeg taler om 2 række, altså bagsædet ikke 3. række.
Det kan godt være at der er massere af plads til benene, men hvis sædet er så lavt at du nærmest sidder på gulvet er det jo lige meget ikke?
jeg sad i den ude på biludstillingen i Bella Centret og jeg være ikke imponeret og andre bil medier har også omtalt det problem.
Mvh
Mads A.
www.e-bil.dk
Profil slettet
14-07-2013 kl. 12:16
mads Andersen
bruger siden
06-04-2005
skrev:
Jeg sad meget dårligt i en S-max hos en forhndler og jeg har dybt rystet over hvor dårligt sædet var og jeg er ikke en stor mand, men ganske alm. af bygning.
Jeg taler om 2 række, altså bagsædet ikke 3. række.
Det kan godt være at der er massere af plads til benene, men hvis sædet er så lavt at du nærmest sidder på gulvet er det jo lige meget ikke?
jeg sad i den ude på biludstillingen i Bella Centret og jeg være ikke imponeret og andre bil medier har også omtalt det problem.
Mvh
Mads A.
www.e-bil.dk
Jeg har godt nok aldrig hørt om folk der har problemer med sæderne i S-Max, og heller aldrig læst om det. Jeg var selv ude og prøve en forleden, og jeg sad altså godt.
Profil slettet
14-07-2013 kl. 14:37
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
14-07-2013 kl. 16:27
Rasmus J
bruger siden
08-02-2013
skrev:
Hej allesammen
det er blevet tid til at skifte vores 5 år gamle ceed ud med noget større. Famlilien tæller pt to unger (0 og 4), men den nye vogn skulle gerne have plads til nr 3 hvis uheldet er ude;) Dermed sagt det er en større vogn vi er på udkig efter. Budgettet er 400k, og udvalget alt for stort - hvad skal man vælge? Kørselsbehovet er 110km motorvejskørsel hver dag, plus weekendturene i samme størrelsesorden... Forventer motorkraft, så mindre downsizede motorer er ikke af interesse!
Ford S-Max 140 TDCi collection (øjeblikkelig favorit)
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/s-max/20-tdci-140-collection/1390085
en blandt mange, udbuddet er stort. Men lækker bil med mange plusser, savner dog gardinerne bagi, hvilket demomodellerne aldrig kommer med - så skal man købe ny men det er alt for dyrt! Men det kan man jo nok leve uden. Udbuddet er stort, så måske de er til at presse på prisen???
Opel Zafira Tourer Cosmo 165HK
http://www.jorgenlaursen.dk/bilsalg//vis/627900700/Opel-Zafira-Tourer-2.0-CDTi-165-Cosmo-eco-SS-5d
Fed bil, super fleksibel, er dog ikke voldsomt begejstret for den noget gamle dieselmotor i opelprogrammet! - nogen erfaringer at dele her?
VW Touran Highline 140Hk BMT
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/touran/20-tdi-140-highline-bmt/1574128
Igen fin bil, men lidt til den kedlige side rent interiør mæssigt efter min smag. Omvendt holder skidtet prisen fantastisk og er meget stabil.
Renault Grand Scenic 1,6 130Hk
Fra helt ny koster en sådan 300k med en udstyrsliste så lang som køen på køgebugt i morgentrafikken! Men det er jo for filan en Renualt!!!
Skoda Superb Combi 140Hk Elegance
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/20-tdi-140-elegance-combi/1394923
Mega, som i enorm, meget plads på bagsædet. Fint bagagerum og siddestilling. Men er bagsædet stort nok til tre unger i stol?
BMW 520/525 Touring
http://www.karlsenbiler.dk/biler-til-salg//vis/1022200291/BMW-520d-2.0-Touring-5d
Lækker øse, rigtig god komfort. Ældre årgang, så frygter lidt værkstedsregningerne/vedligeholdelses omkostingerne. Forstår ikke hvorfor midtersædet i denne lækre vogn kun kan bruges som armlæn (der er nærmest ikke nogen polstring!)
Audi A6 170 Avant
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a6/20-tdi-170-avant/1527392
Samme som BMW´en!
For ikke at glemme en Mondeo og en Passat...
I kan selv se: Mulighederne er for mange - alt hjælp kan bruges!
Vh Rasmus
Dette svar kan forekomme provokerende - men det er bestemt ikke meningen. Imidlertid er er der en ting, der falder mig i øjnene: det virker med alt respekt ikke som om, du interesserer dig specielt meget for biler! Det virker mere som om, at nu skal du købe en bil til 300.000 -400.000 kr - og sådan er det!
Har du overvejet om det egentlig er "dig" at købe biler i denne prisklasse? Personligt har jeg ikke råd til at købe en bil til 400.000 kr, men havde jeg - så ville de biler jeg ville se på ikke være så forskellige, som de du ser på.
Der er meget stor forskel på at købe en Renault Grand Scenic og en Audi A6. Og jeg forstår ikke samligningen - altså udover at der skal være plads til en masse mennesker og bagage.
Var det ikke en ide at købe en ny "billigbil" til 150.000 - 200.000 kr. i stedet? Når du står og vakler mellem ovennævnte biler, så virker det oprigtigt mere som om, at du "bare" skal købe en bil i et bestemt prisleje.
Interesserer biler dig virkelig så meget, at du vil placere en årsløn eller mere før skat - i en bil?
Med udgangspunkt i at du spørger andre, så virker det ikke som om at dit hjerte brænder specielt meget for biler - for så havde du ikke haft brug for at spørge.
Tag venligst ikke mit svar ilde op, men overvej om du er er ved at bruge mange penge på noget - som egentlig ikke interesserer dig specielt meget!
Held og lykke med købet!
MVH Joakim
Dette indlæg blev 14-07-2013 16:28 redigeret af dets forfatter.