Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
23-02-2013 kl. 13:36
Hvor går grænsen imellem bøvl og vedligehold? Man må vel formode at der har været et eller andet, der skulle skiftes i løbet af 18 år ;-)
Nå, men har selv ca. 4 års erfaring med en 2003 Berlingo 2,0 hdi, som vi havde fra 2004-08 (fra. 34.000 til 185.000 km).
Vi havde følgende bøvl/vedligehold:
Service med olie/filter ved hver 20.000 km
Tandrem ved bilens 4. år
Forreste skiver og klodser ved 80.000 og 160.000
Udskiftning af remskive på krumtap (ca. 2200 inkl moms på aut. værksted i Jylland). Det eneste, der skulle laves akut, da remskiven kan lave en masse ravage, hvis den når at bryde helt sammen. Man er heldigvis ikke i tvivl da motoren når at lyde temmelig skidt inden det når så vidt :)
Følgende på garanti:
Ratmodul (COM2000) 2 gange (der var en skidt underlevandør af på de årgange - også på andre Citroën og Peugeot modeller)
Bagklap omlakeret pga zinkopkog rundt om stoplygten over bagruden
Ny bagrudeviskermotor, da sprinklerdysen, som sidder akslen til viskeren begyndte at dreje med rundt, så den sprinklede i alle mulige andre retninger end den skulle.
Så alt i alt ok, uden at være prangende.
Vi nåede ikke at skifte en eneste dims i undervognen, men der vil nok komme lidt med bære/styrekugler m.m. - ligesom på andre brugte biler.
Vær opmærksom på om baghjulene hælder indad, da det betyder ny bagbro (ikke billigt, men der er nogle, der renoverer bagbroer).
Har ikke erfaring med Caddy og Zafira, men mon ikke der er andre der byder ind?
Nå, men har selv ca. 4 års erfaring med en 2003 Berlingo 2,0 hdi, som vi havde fra 2004-08 (fra. 34.000 til 185.000 km).
Vi havde følgende bøvl/vedligehold:
Service med olie/filter ved hver 20.000 km
Tandrem ved bilens 4. år
Forreste skiver og klodser ved 80.000 og 160.000
Udskiftning af remskive på krumtap (ca. 2200 inkl moms på aut. værksted i Jylland). Det eneste, der skulle laves akut, da remskiven kan lave en masse ravage, hvis den når at bryde helt sammen. Man er heldigvis ikke i tvivl da motoren når at lyde temmelig skidt inden det når så vidt :)
Følgende på garanti:
Ratmodul (COM2000) 2 gange (der var en skidt underlevandør af på de årgange - også på andre Citroën og Peugeot modeller)
Bagklap omlakeret pga zinkopkog rundt om stoplygten over bagruden
Ny bagrudeviskermotor, da sprinklerdysen, som sidder akslen til viskeren begyndte at dreje med rundt, så den sprinklede i alle mulige andre retninger end den skulle.
Så alt i alt ok, uden at være prangende.
Vi nåede ikke at skifte en eneste dims i undervognen, men der vil nok komme lidt med bære/styrekugler m.m. - ligesom på andre brugte biler.
Vær opmærksom på om baghjulene hælder indad, da det betyder ny bagbro (ikke billigt, men der er nogle, der renoverer bagbroer).
Har ikke erfaring med Caddy og Zafira, men mon ikke der er andre der byder ind?
Hans Vinther Rasmussen
bruger siden
19-12-2010
24-02-2013 kl. 10:56
køb da en hel ny Ford Ka, smid bagsæder ud og så er der plads til bassen