Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-10-2012 kl. 10:04

Anders Jørgensen skrev:
Jeg har længe overvejet at skifte min gamle bil til en (næsten) ny bil i klassen over microbilerne (Fiesta, Polo, Rio...). I sidste uge var jeg så så 'heldig' at køre rundt i en Nissan Micra fra ca 2011 med 75.000 km på tælleren. Den oplevelse har fået mig til at tænke igen. Alle nye biler føles langt hen af vejen som gode biler og det er vel først når de har rullet en del km, at man ser den sande bil. Det havde den Micra jeg kørte i og sikke da en skuffende oplevelse. Køreoplevelsen var som at køre i en legetøjsbil. Meget plastik, løst gearskifte, utrolig støjende fra vind mm. Nu går mit spørgsmål så på, om det er gældende for alle biler i den størrelse eller Micraen bare er en ringe bil? For køreoplevelsen i min BMW stationcar fra 1997 var jo total overlegen og hvis niveauet for afløseren er i den klasse er det helt klart de høje værkstedsregninger værd!

Det kommer bestemt an på hvordan bilen er behandlet af tidligere ejer - jeg har prøvet at køre i en Suzuki Splash der kørte som lånebil for et værksted. Den var 2 år gammel og havde kun kørt 50.000 km, men kørte rent mekanisk som en der havde kørt langt over 200.000 km. Og den blev hvertfald mishandlet. Og det kunne være den gamle Bimmer du har haft var noget mere velplejet.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-10-2012 kl. 10:21

75000 km - så har den da også kørt lidt siden 2011.

Bortset fra det, så har jeg i disse dage lånt en Skoda Fabia fra 2000 med ca. 270.000 km bag sig.

Bevares, det er ikke det hele, der virker, og den er på ingen måde hysterisk vedligeholdt, men den virker nu stadig forholdsvis "fast i kødet" mht køreegenskaber, gearskifte m.m.

Så det er nok forskelligt.

Vh Anders

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

16-12-2012 kl. 20:18

A R skrev:
75000 km - så har den da også kørt lidt siden 2011.

Bortset fra det, så har jeg i disse dage lånt en Skoda Fabia fra 2000 med ca. 270.000 km bag sig.

Bevares, det er ikke det hele, der virker, og den er på ingen måde hysterisk vedligeholdt, men den virker nu stadig forholdsvis "fast i kødet" mht køreegenskaber, gearskifte m.m.

Så det er nok forskelligt.

Vh Anders

Fabia var årets bil i 2001, og i en opgørelse fra BB (læst på www.ekstrabladet.dk ) så er det den eneste årets bil siden 1993 og til 2009, der er anbefalesværdig med 6 stjerner ud af 6 mulige, på 2. pladsen kommer Oktavie fra 1997, så der er forskel på biler.

Min bror kører i en gammel Passat fra 94, med over 400.000 på tælleren, den har en ødelagt trækaksel og vebter på at mekanikeren får tid til at lave den, i mellemtiden har han lånt sin svigerfars 3 år gamle C1, men han er overbevist om at hvis det ikke kan betale sig at lave Passaten, så bliver det i hvertfald ikke en C1, den virker allerede mere slidt end den gamle VW.

Hilsen Lars

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

18-12-2012 kl. 13:01

75.000 km i en bil fra 2011 lejebil eller ej så lyder det af mange km jeg ved at Hertz sælger deres biler når de har kørt max 15.000 så er der ikke tale om en bil der har gået 7.500 og ikke 75.000?