Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
10-09-2012 kl. 21:30
Hvis det primært handler om økonomi ville jeg gå efter en ny/næsten ny mikro bil Picanto, VW UP/Skoda Citigo/Seat Mii, Ford Ka etc. Det er en billig løsning med tryghed med garanti, lav afskrivning, god sikkerhed etc.
Hvis du vil have noget med lidt mere motor/komfort i, ville jeg gå en halv klasse op og købe let brugt Fiat Punto, Mazda 2, mfl. Det kan stadig gøres økonomisk og der er lidt mere "bil" over det.
Men hvis økonomi/langt på literen etc. er i højsædet ville jeg gå efter en ny/næsten ny mikro (ikke fra 2007)
Dette indlæg blev 10-09-2012 21:30 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
12-09-2012 kl. 21:16
Basyani André skrev:
Tak for inlæg T I ..
Synes bare det lyder som et godt bud, når den kun har kørt 14.000 km.. har det ikke noget at sige, selv om den er 5 år gammel, og kostede 127000 som ny? Til den pris, kan se flere andre som har kørt mindst 3 gange så meget..
Den har kun haft en ejer, og har ABS. EBD. ESP. 7 airbags. 15” alufælge. Hillholder. Højdejusterbart læderrat. Klimaanlæg. Fjernbetjent centrallås samt nøglefri betjening. El-justerbare sidespejle m. varme. El-sideruder for og bag. Sædevarme. Varme i rattet. Og kører 19-20 km/l... Det er lidt tiltalende ? :-)
Der er lidt ekstraudstyr med, men bortset mener jeg stadig ikke at det er specielt attraktivt tilbud (men måske heller ikke decideret et dårligt tilbud).
Mht. til de 14.000km er der efter min mening ikke den store værdimæssige forskel på det eller om den havde kørt 40-50.000 på 5 år (på nogen punkter ville jeg foretrække lidt flere km, da kun 3000km om året tyder på begrænset kørsel/meget korte ture, hvilket kan være usundt for bilen.
Hvis det skal være mikrobil, ville jeg kigge på en af de nye modeller, der er meget sor forskel på en 5 år gammel Picanto og en ny Picanto, Up/Citigo, Ka mfl.
Jeg synes du skal tage ud og prøvekøre et par nye modeller for at sammenligne.
Profil slettet
13-09-2012 kl. 00:20
christian schrøder skrev:
er det en du har fundet her på bilbasen ? for jeg er ret sikker på at en 2007 picanto ikke kunne leveres med det meste af det udstyr du beskriver .
Korrekt - en 07 indeholder ikke features som fx. varme i rattet, hill hold m/m - det er topmodellen af den nyeste aftapning,
Mvh C S
www.e-bil.dk
T i
bruger siden
17-06-2006
13-09-2012 kl. 15:21
Basyani André skrev:
Tak, i har ret! Der er en del forskel mellem "exclusive" modellen fra 5 år siden og i dag! Jeg køber en ny PICANTO næste uge! :-)))) Der skal ordentlig krydderier i Livet hahaaa
Jeg ville nu også kigge/prøve et par af de andre inden jeg købte noget. Picanto'en er fin, men der er andre som også kunne være interessante...
Profil slettet
13-09-2012 kl. 15:25
T l skrev:
Jeg ville nu også kigge/prøve et par af de andre inden jeg købte noget. Picanto'en er fin, men der er andre som også kunne være interessante...
Enig - Panda og Ka kunne være meget fine alternativer til Picanto. Specielt Panda er ret spændende.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
13-09-2012 kl. 15:50
Jeg kørte for første gang i den nye Panda for kort tid siden, og jeg er stærkt begejstret - den føles på alle punkter mere som en bil, end de andre mikrobiler.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
13-09-2012 kl. 15:59
Den er opgivet til 23,8 - hvilket heller ikke er umuligt hvis du kører meget økonomisk og kører MAKS 110 på motorvejen. Så lyder det meget realistisk, når bilen efter 10.000-15.000 km er kørt til.
Ved 130 kunne jeg forestille mig den lå på 14-15 km/l, og omkring 24 ved jævn, pæn hastighed på landevej.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
13-09-2012 kl. 16:27
Nye biler har en vis indkøringsperiode, hvor alle mekaniske dele lige skal varmes igennem og køres til. Så i den periode vil den ikke gå specielt langt på literen - fx gik min egen 14 km/l på første tank, men er støt steget indtil nu hvor jeg ligger omkring de 20 km/l - samme kørselsmønster. Det tager lige nogle km, og desværre ikke noget alle forhandlere oplyser købere om.
Det kan godt skræmme at bilen ikke kører mere første gang, hvis man er blevet lovet mange km/l. Men husk at kørselsmønster spiller en stor rolle i hvor langt den kører på literen.
Mvh C S
www.e-bil.dk
T i
bruger siden
17-06-2006
13-09-2012 kl. 21:56
Jeg ville som minimum prøvekøre VW UP/Skoda Citigo, Picanto, Ford Ka og Fiat Panda (lad dig ikke lokke af den gamle panda model, gå efter den nye) og derefter afgøre hvad jeg synes....
T i
bruger siden
17-06-2006
14-09-2012 kl. 11:16
VW har ry for at være i den dyre ende og Fiat i den billige, men nogle kører med rene timebaserede priser, andre har faste priser for specifikke service/reparationer. Priserne afhænger også af hvilken bilmodel du har, mindre/billigere bil er som regel lig med billigere service/rep.
Umiddelbart vil jeg ikke tro at der er stor forskel i mikrobilklassen.
Profil slettet
14-09-2012 kl. 23:12