Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
14-08-2012 kl. 08:27
Jeg ville kigge på en Renault Grand Scenic - masser af plads, stort udbud, velkørende og fornuftige priser.
Jeg kan dog ikke lige følge tanken om at I skal have to biler - det bliver en del dyrere i brændstof, værkstedsregninger, forsikring m/m.
Km/l er mindre vigtigt - om en bil kører 15 eller 12 km/l er ikke det der vælter budgettet, og med mange småture når I alligevel aldrig forbrugstallene.
Lige et tilfældigt bud:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/grand-scenic-i/16-16v-115-beat-up-7prs/1278018
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
14-08-2012 kl. 15:22
Udbuddet er desværre ikke så stort hvis du skal have en Grand Scenic i benzin udgaven, kun hvis du vælger Diesel, er der mange til salg.
Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk
Profil slettet
14-08-2012 kl. 22:27
Servicebogen er et godt sted at starte, er bilen passet med korrekt service? har den fået skiftet tandrem ?
Bilen har en del elektronik, så alt el skal checkes, inkl. håndbremsen, klimaanlæg, begge nøglekort men også radioen, virker alt?
Hvis du vælger en 2006 model og frem får du den opdateret model som er yderst driftsikker iforhold til 2001 - 2005 modellerne.
Den sidste brugttest jeg læste om GS, fik den 6 stjerne ud af 6...godt gået ikke :-)
Husk at det ikke er alle Grand Scenic som har 7 sæder, nogle har 5 sæder og de er meget billigere end en 7 personers. så kan du leve med 5 sæder, kan du få en rigtig billig Scenic.
1,6 motoren køre med service hver 2. år / 30000 km hvorimod 2,0 køre med 1 år / 15.000 km. Husk det.
Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk
Profil slettet
15-08-2012 kl. 14:24
nakke ost skrev:
Renault Scenic bør du for enhver pris undgå da den ofte skal på værksted.
Køb en Touran så har du bil mange år frem.
Du har vidst ikke læst omkring de mange rustproblemer på Touran, og ej heller læst at Grand Scenic roses i mange sammenhænge som brugt bil?
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
19-08-2012 kl. 01:58
henrik h skrev:
sjovt som ks og cs altid skal skrive om deres skide grand scenic og disse de tyske og andere til.
køb nu hvad i syntes er bedst og køre i og en i syntes godt om. her inde skrive ks og cs alle indlæg og altid det samme svar fordi de køre i den.
personligt ville jeg ikke gå efter scenic da jeg også selv har hørt dårligt om holdbarheden, dog er det rigtig at touran har rust problemer efter de 10 år, hvis den ikke har været passet på fra starten af.
tag kontakt til fdm med valg af bil og ikke her inde for der er lige 2 som har sat autosvar på, på alle indlæg.
Vil bare give henrik h ret i det han skriver, desuden ville man ønske at disse fra e-bil blev over på e-bil
Profil slettet
19-08-2012 kl. 08:02
Der ville jeres indlæg blive slettet med det samme, det kunne i så tænke over.
Ps. KS er slet ikke bruger på e-bil.dk
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
19-08-2012 kl. 09:03
Profil slettet
19-08-2012 kl. 09:51
Og lad så barnlighederne slutte her, og lad tråden komme på rette spor igen.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Dette indlæg blev 19-08-2012 09:53 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
19-08-2012 kl. 15:07
Kan du ikke lige poste det link, hvor der så flot står at Renault ikke LÆNGERE falder fra hinanden?
Det må jo betyde at de har været elendige i hine tider og det er jo netop en bil fra hine tider I anbefaler.
Det er ikke fordi jeg har noget imod Renault, har selv familiemedlemmer der kører og har kørt Renault'er og Peugeot'er med forskelligt held.
Men i starten og midten af "00'erne" klarede Renault sig ikke perfekt i forskellige test og læser man inde på www.carsurvey.org om Renault i starten af 00'erne, fx Laguna fra 2003, så er det meget få der skriver positivt.
Men jeg vil give jer det at Grand Scenic ikke er den der klarer sig værst.
Men Renault har haft problemer, men det lader I totalt som om de ikke har haft.
Alle producenter har eller har haft problemer.
Profil slettet
19-08-2012 kl. 15:45
Renault blev fra 2006 > en meget bedre bil og det gælder så vidt jeg ved alle modellerne.