Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
31-07-2012 kl. 08:26
Af dem du opstiller så syntes jeg at specielt SuperB og Insignia er interessante - dog ville jeg gå langt udenom en VAG med 2,0 TDI og DSG med de km - det er simpelthen for risikabelt, bilen er utroligt slidt af de km, og kører du nok km til diesel (30.000 km om året mindst), så runder du hurtigt 400.000 km. Så hellere smide lidt mere for en med meget færre km, og spare en masse rep. For ALT er jo slidt på en bil med så mange km.
Insignia er en lækker bil - dog har den nogle børnesygdomme, som den faceliftede (ultimo 2011) skulle være fri for.
Bimmern er som sådan også fin, dog syntes jeg stadig 200k er ret mange km - så runder man ingen hurtigt ret mange km.
A6'ern har den lækreste motor, men selve kvaliteten/følelsen er ikke anderledes ned fra SuperB, og ikke kendst som det mest driftssikre. Ligeledes med DSG-kasse, men en aldrende bil efterhånden. Specielt interiør bliver hurtigt slidt på en A6'er, men den kører fint - har selv ejet to.
Så mit valg må stå mellem Opel eller en SuperB med meget færre km.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
31-07-2012 kl. 09:28
DSG og mange km ville jeg personligt ikke turde - de skifter godt, men kvaliteten er elendig. Jeg har selv fået skiftet en efter 25.000 km, så en med næsten 300k bag sig turde jeg ikke stole på.
Insignia har døjet med bremser der hurtigt blev skæve, døjet med elektronikken, samt en samlekvalitet der ikke matcher bilens pris. Den kan simpelthen knage og brage.
Nok er Insignia dyr, men da den er en del af GM-koncernen, deler den store dele af interiør og plastikkvalitet med Chevrolet. Men det er smagssag.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
31-07-2012 kl. 10:30
Stort set samme udstyr kan fås til dem begge, men se om du ikke kan finde en der har en RNS-510 enhed - det er ikke til at undvære til en bil i den prisklasse.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
31-07-2012 kl. 11:11
Valget faldt på Passat, da jeg simpelthen ikke har brug for al den plads der er i SuperB'en, samt jeg får lidt bedre økonomi i Passat'en.
Men jeg ser ingen grund til at vælge den ene frem for den anden - bilerne er stort set ens rent teknisk, men Skoda'en føles lidt mere som en komfortabel flyder med oceaner af plads. Og af de to nævnte, så er SuperB helt klart den flottense i st.car versionen.
Så du må nok ud og prøve begge, og se hvilken der tiltaler dig. Du vil dog nok blive overrasket over hvor stor SuperB er, og om du kan leve med lidt mindre plads i Passat.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
31-07-2012 kl. 13:04
C S skrev:
De gamle 2.0 TDI motorer med hhv. 140 og 170 hk var elendige maskiner - flækkede topstykker, dyser, turboer, svinghjul m/m. Så tjek hvad motorkoden er på bilen - jeg kan ikke lige huske hvad motorkoden er på de ny motorer, men det kan du finde på Google, mener det et BMM. De nye vil jeg ikke være utryg ved.
DSG og mange km ville jeg personligt ikke turde - de skifter godt, men kvaliteten er elendig. Jeg har selv fået skiftet en efter 25.000 km, så en med næsten 300k bag sig turde jeg ikke stole på.
Insignia har døjet med bremser der hurtigt blev skæve, døjet med elektronikken, samt en samlekvalitet der ikke matcher bilens pris. Den kan simpelthen knage og brage.
Nok er Insignia dyr, men da den er en del af GM-koncernen, deler den store dele af interiør og plastikkvalitet med Chevrolet. Men det er smagssag.
Mvh C S
www.e-bil.dk
CS - hvordan kan du være så negativ overfor DSG når du selv har valgt at købe det ? Min erfaring m. DSG er utroligt godt. God kvalitet og skøn kørestil.
Desuden synes jeg du udtaler dig utroligt generelt mht. VAG pd motorerne med 140 og 170 heste .
Jeg behandler selvfølgelig min bil ordentligt.Alt kan ødelægges med vold og af ikke forstandige menesker!
Profil slettet
31-07-2012 kl. 13:24
Og mht 2.0'erne er det almen viden at de gamle motorer er ragelse - dette skyldes svage konstruktioner og forkert kørselsmønster.
Jeg er ikke bekymret med de nye motorer, og ingen tvivl om at DSG-kassen skifter suverænt. Men jeg kunne aldrig finde på at købe en uden garanti, da de er hammer dyre når de går til!
Jeg har sjældent haft en bil længere end dens garantiperiode, så derfor har jeg valgt DSG.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
31-07-2012 kl. 21:53
Mona Spaghetti skrev:
VW har 2 års garanti ergo må der være tale om en firmabil.
Tror ikke på du som privatbilist har råd til at købe ny Passat hver andet år.
Det vil koste minimum 100.000,- bare i værditab.
Som Thomas Pedersen siger, så er det en mærkelig kommentar når du ikke kender min privatøkonomi...
Og desuden - når man har et årligt kørselsforbrug der ligger over 70.000 km, så er det gunstigt at sælge bilen før den runder de 200.000 km - altså knap efter 2,5 år. Så kan jeg love dig for at værditab, sliddele m/m gør, at det ikke er så dyrt som man skulle tro. Jeg vil hellere bruge de samme penge jeg kunne købe sliddele for til at købe en ny bil.
Mvh C S
www.e-bil.dk