Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2012 kl. 08:31

Jeg ville tage ud og prøve dem alle, når du er kommet frem til 2 du er interesseret i? så skriv igen ellers bliver det et ret langt indlæg.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2012 kl. 08:37

Som du selv nævner, skal du prøvekøre dem alle, før du kan beslutte dig endeligt, da valg af bil er individuelt, men jeg vil da give mit besyv med :-)

Af dem du nævner er der to der skiller sig ud: Picanto og Panda. De er de bedste i mikroklassen.

Jeg har sammenlagt kørt nogle tusinde i en Up! og Spark, samt kørt i Picanto'en og Panda'en ved flere lejligheder.

Picanto:

+: Velkørende, rummelig, føles som en rigtig bil, pænt interiør, masser af udstyr. Godt gearskifte.
-: Lidt aparte udseende udvendigt, men det er en smagssag.

Panda:
+: Bedste motorer i klassen, føles større end de andre mikrobiler, lækkert udseende. God føling med gassen.
-: Ikke nogle jeg har fundet. Eneste skulle vel være det udvendige udseende, som er en smagssag.

Spark:
+: Godt udstyret i LS og LT versionerne. Flot udseende, velkørende, høj
-: Vindfølsom, sløve motorer der har svært ved at opnå forbrugstal, bagagerum. Pris for LT-versionen. Lidt for mange børnesygdomme.

Up!:
+: VW-logo (mærkeværdi og prestige er vigtigt for nogle), rig mulighed for masser af udstyr.
-: Knoklet gearskifte, speeder uden føling, nakkestøtter kan ikke justeres, sæder, rat dækker 90% af tiden for instrumentet, udseende, bagklap af glas. Problemer med maling og motorer/gearkasser.

Mit valg ville hvertfald være klart: Enten Panda eller Picanto. Fiat'en fås med de skønne TwinAir motorer, og næsten alene derfor ville jeg vælge den. Den føles desuden bare så meget mere luftig end de andre, og sammen med Picanto'en har den de sæder der støtter bedst i klassen. Her kan Spark og Up! ikke være med.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2012 kl. 21:28

Selvom du har udelukket spark, så vil jeg alligevel dele min erfaring.
Min kæreste havde 1,2 LS modellen, som hun nåede at køre
ca 15.000 km i (inden den blev skadet).
Hun havde ingen problemer med den, fik skiftet en pære, ellers ikke noget.
Ved blandet lande/motorvej lå hun på 19 km/l, så det kan godt lade sig gøre.

Vi kørte i den til italien sommeren 2011, fuldt oppakket til camping,
og den gjorde det faktisk okay. Den kæmpede selvfølgelig nede i bjergene,
men overordnet var jeg ret imponeret.
Også økonomien var iorden, motorvej mellem 110 og 140 km/t, lå vi på
omkring 14-15 på literen.
Generelt behagelig at køre i.
Jeg kender dog ikke noget til de andre bilmodeller du nævner,
så jeg har ikke noget at sammenligne med.

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2012 kl. 07:52

C S skrev:
Som du selv nævner, skal du prøvekøre dem alle, før du kan beslutte dig endeligt, da valg af bil er individuelt, men jeg vil da give mit besyv med :-)

Af dem du nævner er der to der skiller sig ud: Picanto og Panda. De er de bedste i mikroklassen.

Jeg har sammenlagt kørt nogle tusinde i en Up! og Spark, samt kørt i Picanto'en og Panda'en ved flere lejligheder.

Picanto:

+: Velkørende, rummelig, føles som en rigtig bil, pænt interiør, masser af udstyr. Godt gearskifte.
-: Lidt aparte udseende udvendigt, men det er en smagssag.

Panda:
+: Bedste motorer i klassen, føles større end de andre mikrobiler, lækkert udseende. God føling med gassen.
-: Ikke nogle jeg har fundet. Eneste skulle vel være det udvendige udseende, som er en smagssag.

Spark:
+: Godt udstyret i LS og LT versionerne. Flot udseende, velkørende, høj
-: Vindfølsom, sløve motorer der har svært ved at opnå forbrugstal, bagagerum. Pris for LT-versionen. Lidt for mange børnesygdomme.

Up!:
+: VW-logo (mærkeværdi og prestige er vigtigt for nogle), rig mulighed for masser af udstyr.
-: Knoklet gearskifte, speeder uden føling, nakkestøtter kan ikke justeres, sæder, rat dækker 90% af tiden for instrumentet, udseende, bagklap af glas. Problemer med maling og motorer/gearkasser.

Mit valg ville hvertfald være klart: Enten Panda eller Picanto. Fiat'en fås med de skønne TwinAir motorer, og næsten alene derfor ville jeg vælge den. Den føles desuden bare så meget mere luftig end de andre, og sammen med Picanto'en har den de sæder der støtter bedst i klassen. Her kan Spark og Up! ikke være med.

Mvh C S
www.e-bil.dk

det var da utrolige mange fejl du kunne finde ved en vw up. Kunne godt tænke mig at mig at du beskrev de problemer med motorer/gearkasse og maling lidt bedre.
Ang. Bagklappe. Husk nu bagklappen er monteret på stålramme.
Desuden tror jeg sgu du er en af de eneste som synes at en spark er pæn:-)

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2012 kl. 11:27

S T skrev:
det var da utrolige mange fejl du kunne finde ved en vw up. Kunne godt tænke mig at mig at du beskrev de problemer med motorer/gearkasse og maling lidt bedre.
Ang. Bagklappe. Husk nu bagklappen er monteret på stålramme.
Desuden tror jeg sgu du er en af de eneste som synes at en spark er pæn:-)

Jeg havde en Up! i 3 uger som lånebil i Tyskland, og fik kørt mange km i den der i forbindelse med arbejde, så det er klart den af de opstillede jeg har kørt længst i.

Mht. problemerne med lak, motor og gearkasse, så fik jeg en Up! med under 3000 km på tælleren som lånebil da min egen var på værksted, og dagen efter ville den ikke gå i bakgear. Jeg google så sagen, fandt det engelske VW Up! forum, og fandt ud af at gearkassen og motor volder en del problemer for en hel del kunder. Mht. maling, så har flere af de Up!'er jeg har set haft snavs i malingen, og ligeledes har flere fora bekræftet at det ikke er et ukendt problem.

Lige et enkelt link:

http://www.upownersclub.co.uk/forum/my-gearbox-has-broke_topic300.html

I mine øjne er Up! ret overvurderet - det er ikke en dårlig bil, men den er heller ikke bedre end konkurrenterne :-) Havde der stået Hyundai på fronten, er jeg overbevist om at hypen omkring den ikke havde været så stor.

PS: Jo, jeg syntes Spark'en er en pæn bil - den har karisma og udstråling, og er ikke steril og kedelig :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk