Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
10-07-2012 kl. 11:29
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
10-07-2012 kl. 11:43
Der er få Aygo'er til salg som alle har kørt over de 100k. Med 200 km om dagen vil den hurtigt have kørt MEGET på få år, så jeg ville nok gå efter en ny - der kommer trods alt dyre regninger/sliddele noget hurtigere, når bilens udgangspunkt er 100.000 km, og ikke 0.
Til det beløb du ønsker at give for en ny er der kun Twingo der fås med diesel, dog har den kun 3 døre, som du selv nævner.
Og nu er Aygo jo tiltænkt som en bybil, så de mange km om dagen i den bliver hurtigt skæmmet af et højt støjniveau, sæder der ikke kan justeres ordentligt, og meget spartansk interiør.
Så jeg ville gå en klasse op og vælge den klasses måske bedste bil: Corsa med 1,3 CDTI motor. Her er blot et eksempel:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/corsa/13-cdti-90-enjoy/1223205
Dog er den brugt, lidt dyrere end budgettet - men du får så også en "rigtig" bil. Sæderne er bedre, lavt støjniveau, langt på literen under 110 og masser af plads.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
11-07-2012 kl. 19:03
Helt ærligt så skal der noget mere til hvis du skal kører 200km hver dag dels en rimelig komfort og en god bil.
jeg vil anbefale dig en lettere brugt bmw 118 D den er rigtig god og rigtig sikker også driftsikker.kører ca 20km pr ltr ved blandet kørsel og kører pragtfuldt.
De små biler kan ikke holde til den lange strækning og store belastning.du får jo også et stort kørselsfradrag som finansere en del af din transport
Kean K
bruger siden
11-02-2009
11-07-2012 kl. 19:40
Ford Ka fås i øjeblikket meget billig, dog med benzinmotor, men kører stadig over 20 km/l.
Du kan læse mere om det igangværende tilbud her: http://www.bilpress.dk/ford-ka-fas-nu-fra-73-800-kr-danmarks-billigste-bil/
Held og lykke med at finde en bil (-:
Profil slettet
11-07-2012 kl. 21:01
kenn christoffersen skrev:
hej.
Helt ærligt så skal der noget mere til hvis du skal kører 200km hver dag dels en rimelig komfort og en god bil.
jeg vil anbefale dig en lettere brugt bmw 118 D den er rigtig god og rigtig sikker også driftsikker.kører ca 20km pr ltr ved blandet kørsel og kører pragtfuldt.
De små biler kan ikke holde til den lange strækning og store belastning.du får jo også et stort kørselsfradrag som finansere en del af din transport
De små biler holdt fint til lange strækninger - jeg har hørt om en der har rundet 220.000 i en Chevrolet Spark på under 3 år - og den klarer det udemærket!!
En BMW 1'er vil nok være svær at finde til 110.000 kr.....
Mvh C S
www.e-bil.dk