Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
13-06-2012 kl. 23:02
Hvorfor?
Fordi netop Touran er kendt som en af de ringest byggede VW'er i nyere tid.
Og fordi netop 2,0 TDi 140 hk fra de årgange er notorisk kendt for at volde problemer med topstykker og turboer (og sikkert mere end det?).
Og hvis kravet er 5 pladser til hverdag falder Mazdaen på det kriterium, idet den smalle midterplads på 2. sæderække er bedst egnet til en eller to, ikke for lange lægter.
Men Mazdaen vil utvivlsomt byde på langt færre tekniske problemer - idet jeg her henregner rust, som er dens store udfordring, til en kemisk proces. Men på det felt er Touranen ikke engang foran....
God fornøjelse med bilvalget :-)
Profil slettet
13-06-2012 kl. 23:39
Th D skrev:
Af de to - som jeg aldrig selv ville vælge blandt - ville jeg tage Mazdaen, medmindre jeg havde hårdt brug for mere end 4 siddepladser til hverdag. I så fald ville jeg tage en stor eller to små taxaer fremfor Touranen....
Hvorfor?
Fordi netop Touran er kendt som en af de ringest byggede VW'er i nyere tid.
Og fordi netop 2,0 TDi 140 hk fra de årgange er notorisk kendt for at volde problemer med topstykker og turboer (og sikkert mere end det?).
Og hvis kravet er 5 pladser til hverdag falder Mazdaen på det kriterium, idet den smalle midterplads på 2. sæderække er bedst egnet til en eller to, ikke for lange lægter.
Men Mazdaen vil utvivlsomt byde på langt færre tekniske problemer - idet jeg her henregner rust, som er dens store udfordring, til en kemisk proces. Men på det felt er Touranen ikke engang foran....
God fornøjelse med bilvalget :-)
Det kan næppe skrives bedre. :)
Profil slettet
13-06-2012 kl. 23:41
Så jeg ville helt klart gå efter Mazda'en - den er heller ikke helt rustfri, dog meget bedre end Touran.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
14-06-2012 kl. 15:51
Profil slettet
14-06-2012 kl. 16:08
Christian Hansen skrev:
en af mine venner arbejder ved SMC som pladesmed og han siger at specielt 150 TDI'ern er på værksted HELE TIDEN og det er modeller med DSG gearkasse også
Rettelse: 140 og 170 hk.
Søg evt på www.vag-cars.dk og touran forum omkring de mange omfattende problemer på Touran.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
14-06-2012 kl. 20:25
K S skrev:
Hvis du tror, at man kan bedømme en bils kvalitet udfra hovedsædets placering, tager du meget fejl. Du lader dine (og andres) fordomme lede dig til to modeller, der notorisk er berygtet for rust - og for Tourans vedkommende også en lang række andre problemer (den måtte nøjes med 3 ud af 6 stjerner i FDMs brugttest, hvor man har set franske konkurrenter få 5 stjerner, fordi de har langt færre problemer ;-) ). Du er på vej fra asken til ilden ;-)
3 autostole bliver et problem i en Mazda 5, da midtersædet er et "nødsæde", og de bagerste sæder ikke er egnet til autostole. Den er til gengæld velkørende og med færre fejl end Touran - men begge har store problemer med rust.
Alternativer:
Opel Zafira
Toyota Verso (lidt overset herhjemme)
en Toyota Verso S hvis du synes den alm Verso virker for stor hvis du altså ikke har brug for en 7 personers?
Verso S http://www.toyota.dk/cars/new_cars/verso-s/index.tmex
Verso http://www.toyota.dk/cars/new_cars/verso/index.tmex
muligvis er der mulighed for et 3 sæde der ikke er et nødsæde i en Verso S
Profil slettet
14-06-2012 kl. 20:28
Christian Hansen skrev:
en Toyota Verso S hvis du synes den alm Verso virker for stor hvis du altså ikke har brug for en 7 personers?
Verso S http://www.toyota.dk/cars/new_cars/verso-s/index.tmex
Verso http://www.toyota.dk/cars/new_cars/verso/index.tmex
muligvis er der mulighed for et 3 sæde der ikke er et nødsæde i en Verso S
Toyota Verson kører hammer godt, og ser også ret godt ud. Verso-S er nok det tætteste man kommer på at køre i en våd kareklud, og så er kvaliteten ikke prangende....
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
14-06-2012 kl. 21:36
C S skrev:
Toyota Verson kører hammer godt, og ser også ret godt ud. Verso-S er nok det tætteste man kommer på at køre i en våd kareklud, og så er kvaliteten ikke prangende....
jeg synes dog stadig den bør overvejes
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
14-06-2012 kl. 23:05
JG B skrev:
fordi zafira og verso ruster jo slet ikk (ironi forekommer) jeg har set en zafira som var 1 år gammel og den skulle have en ny bagklap fordi dder var rustet hul i den, og verso er endnu mere håbløs....
få ALTID en supplerende antirust behandling med i prisen
til sidst et godt råd køb et sakaldt P Watch med i prisen det er en elektronisk p skive der stiller automatisk efter først kommende kvarter det er billigt ekstraudstyr der er virkeligt dejlig at have jeg har P watch i bil nummer to nu (min anden bil) jeg kan bare udmælde at i fortryder IKKE at købe et P Watch med
Profil slettet
14-06-2012 kl. 23:11
Christian Hansen skrev:
få ALTID en supplerende antirust behandling med i prisen
til sidst et godt råd køb et sakaldt P Watch med i prisen det er en elektronisk p skive der stiller automatisk efter først kommende kvarter det er billigt ekstraudstyr der er virkeligt dejlig at have jeg har P watch i bil nummer to nu (min anden bil) jeg kan bare udmælde at i fortryder IKKE at købe et P Watch med
Så kan en ParkOne bedre anbefales - den kræver ikke montering med ledninger. Og så er den noget kønnere.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
16-06-2012 kl. 12:10
Mvh
Mads Andersen - www.e-bil.dk
H P
bruger siden
06-01-2004
22-06-2012 kl. 21:59