Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2012 kl. 15:13

Rune Høgh skrev:
Hvis din Mazda kører uden problemer er den billigeste løsning at beholde den! Du får nærmest intet for Mazdan hvis du sælger den, og du skal smide de der 15-30.000kr til forhandleren hvis du køber en nyere brugt bi lhos forhandler...- det kan du købe meget benzin for til Mazdaen.

Til 90km - étsporet= - landevej vil du blive tosset over en A2 3L - den har meget ringe acceleration og støjer en del. Og der er vist kun importerede biler der har AC og fartpilot. Vil du have noget der kører langt er dette måske en mulighed:http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1725733.ece

Det må godt nok siges at være et hit til prisen, der er ikke mange der kan være med, med det udstyr til den pris! Nu har jeg prøvet dieselmotoren i Renault'en, og den er langt fra så sløv som de andre mikrobiler, og så ser den hammer godt ud! :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2012 kl. 15:16

Ah ? Lidt får man hvis man køber en Renault Clio III 1,5dCi til kampagnepris.
http://www.renault.dk/kampagne/renault_kampagne_personbil/

Det er nok det bedste valg lige nu. Du får 40000 kr for Mazda`en ( kald det indbytningspris - kald det rabat ) i forhold til den "normale" pris på 178900kr.

Altså en spritny Clio for under 140.000 !!

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2012 kl. 12:10

T. R. skrev:
Tvivler på at nogen på noget tidspunkt har betalt 178.900 kr. for den billigste Clio. Inden ovennævnte tilbud kørte Renault med kampagnepriser på Clio III som ikke lå langt over de 140.000 kr. (uden byttebil), så i forhold til hvad den officielle pris på Clio III var i forrige måned får han ikke mange poletter for Mazda'en. Renaults nuværende markedsføring med 40.000 kr. i byttepris i forhold til en "officiel listepris" som ikke har været udgangspunktet for en nypris på Clio III MEGET længe er decideret vildledning, som burde få forbrugermyndighederne op af stolen. En plat fremgangsmåde, som får mig til at styre langt uden om Renault.

Bortset fra det har bilen visse kvaliteter, bl.a. god rustbeskyttelse og en fin dieselmotor, men efter min mening virker den billig i materialerne, når man sidder bag rattet, der er f.eks. en Opel Corsa meget mere gedigen.

Kampagnen der kørte på Clio`en før, lød på omkring 153.000 kr og det var faktisk en skarp pris. I det lys er 140.000 kr et rigtigt godt tilbud hvis man ønsker at smide sin gamle udrangerede spand med i købet.

Om du vil kalde de 178900kr vildledende?
Tja - er det ikke bare et udtryk for at priserne tit bliver skruet sammen efter markedet, og senere reguleret efter samme markedssituation? Tror det er meget bruge på markedet idag.
De 178t har jo været en fin "indstigningspris uden kampagne" i en sitation hvor 9 ud af 10 kunder alligevel stiller sig firkantet an og vil prutte prisen 15-25000 kr. Med kampagner prøver man fra importør/forhandler side at fastlåse mindstepriserne - det synes jeg er mere gennemskueligt og også forståeligt.

Nu ved vi ikke hvad trådstarterens "gamle Mazda" er værd, men der er jo ikke nogen der forbyder ham at sælge den privat hvis han ikke synes at den er 13000 kr værd ( forskellen i kampagnepris 153000 - 140000kr) . Den var 16 år gammel, så mon ikke han er meget godt tjent med at bytte den ind her ?

Dog vil jeg give dig ret i at kampagner hvor gamle biler indgår til en teknisk alt for høj værdi er ugennemsigtige og bliver heller ikke min livret.
Men det er som om at der skal forskellige kampagner på bordet før folk stiller sig tilfredse idag.

Dette indlæg blev 15-03-2012 12:37 redigeret af dets forfatter.