Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
13-03-2012 kl. 11:26
Dog med nogle svagheder. Rust er begge bilers værste fjende. Og jeg vil anbefale at du giver dem begge noget rustbeskyttelse.
Det er primært i døre og klapper og bag pyntelister du skal kigge efter rust, når det på et tidspunkt dukker op. Især på Cee´d.
De 7 års garanti på Cee´d virker uden tvivl attraktivt, men husk på at servicepricer på Cee´d er dyre. Og de SKAL overholdes hvis du vil beholde garanti.
Lige umiddelbart synes jeg at Forden har den bedste og mest harmoniske motor. Den vil uden tvivl også levere bedste brændstoføkonomi.
Har venner i biler med lige nøjagtigt de 2 motorer, og der er ca 3-4 km/l til forskel på de 2. PSA diesel 1,6 109 hk bliver også brugt mange steder. Det er en god motor.
Kabinen fejler ikke noget i Forden, men i nogle af modellerne har de altså valgt noget ret trist sædebetræk(Ikke kønt)
Der synes jeg faktisk at Cee´d er okay, uden dog at man bliver imponeret.
Men jeg synes du skal vurdere ud fra hvilken bil der passer dig bedst, og hvor du får mest udstyr. Og så vælg den bil.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-03-2012 kl. 14:13
Mange vælger Ford pga. deres lækre undervogn, som er blandt de absolut førende i klassen, hvis man kan lide en sporty og direkte opsætning.
Disse køreegenskaber finder du igen i Focus, men ikke i Cee'd.
Jeg tror personligt, at du vil finde Cee'd køreegenskaber lidt kedelige, når du kommer fra en Fiesta.
Dermed ikke sagt, at Cee'd er en dårlig bil. Det er den absolut ikke.
Umiddelbart vil jeg mene, at de to biler er meget lige, men at Focus trækker det lange strå på sin bedre undervogn (og måske lidt bedre motor).
bruger siden
11-12-2004
13-03-2012 kl. 16:36
bruger siden
11-12-2004
13-03-2012 kl. 17:47
En anden ting er at 109 hk versionen vil være LANGT mere attraktiv når du skal af med den igen. Og for ca 190-200 k kan du sagtens finde en næsten ny 2011 model med 109 hk.