Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003
11-03-2012 kl. 21:19
T i
bruger siden
17-06-2006
11-03-2012 kl. 21:49
Jeg ville kigge på eksempelvis: Mazda 2, Ford Fiesta, Opel Corsa mfl.
Du kan finde en af disse med et par år på bagen, med lavt kilometertal, aircondition etc. for omkring 110-120k.
Profil slettet
12-03-2012 kl. 08:29
T l skrev:
Jeg ville også foreslå at gå en størrelse op i forhold til mikrobilerne, de er altså små.
Jeg ville kigge på eksempelvis: Mazda 2, Ford Fiesta, Opel Corsa mfl.
Du kan finde en af disse med et par år på bagen, med lavt kilometertal, aircondition etc. for omkring 110-120k.
Enig med T I, mikrobilernes bagagerum er simpelthen for ringe, og de fleste er der ikke mulighed for at montere træk, så man kan have evt. cykelholder, lille trailer osv med. Den nye Fiesta er en super flot bil, mens Opel Corsa er utroligt velkørende.
Jeg mener der er forholdsvis lang leveringstid på en UP og Rio, men skal det være en mikrobil kunne en Spark 1,2 LT evt være et bud. Her får du 5 døre, fuldautomatisk klimaanlæg, baksensor, tågelygter m/m. Dog stadig en mikrobil.
Ellers ville en 5 dørs Corsa være et bud, dog ville jeg ikke foreslå 1,0 motoren, da den er utroligt bovlam.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
12-03-2012 kl. 09:44
Men klassen over er bestemt værd at kigge på.
Det er bl.a. Opel Corsa, Ford Fiesta, Suzuki Swift, Seat Ibiza, Kia Rio, Hyundai i20, VW Polo, Mazda 2, Toyota Yaris, Skoda Fabia og så er der sikkert et par stykker mere.
Synes faktisk at den nye Kia Rio ser rigtigt lækker ud, men der er ikke mange brugte endnu. Og du kommer nok for tæt på din økonomiske smertegrænse ved at købe den. Men jeg har dog god fidus til den.
Men som lettere brugt er der 4 jeg føler jeg bedst kan anbefale, Nemlig Corsa, Fiesta, Swift, Ibiza. Alle 4 biler der burde kunne leve op til dine krav. Men især Ibiza og Swift er kendt som særdeles driftsikre biler. Og sådan lige umiddelbart synes jeg at du kan få mest for dine penge ved Swift. Den ser desuden godt ud, kører sjovt og godt, og så er den også populær når du skal af med den igen.
Så Swift er nok den jeg synes der lever bedst op til dine ønsker, uden at gå for meget på kompromis med for mange ting.