Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
07-03-2012 kl. 09:02
Husk dog at hvis du skal køre økonomisk hedder den maks 110 på motorvejen, ellers ryger forbruget voldsomt op på de små motorer.
Profil slettet
07-03-2012 kl. 09:39
Men ved 130 er der ikke nogen af dem der kommer i nærheden af det de er opgivet til, så der rammer Fiesta vel 14-15, Punto 16-17 og Corsa ca. 13-14
Profil slettet
07-03-2012 kl. 09:40
Det BILLIGSTE når man taler kr/km over en 3-5 årig periode er nok at købe en spritny Toyota Aygo 1,0 3 dørs. Her kan du få den nye til ca. 80000 kr + lev. hvis du kan leve med 3 døre. Og hvis du ellers kan leve med størrelsen, motorkraften.
Du er ikke så gammel, så det har nok også med "street-respect" at gøre ? :-)
Men den er billig i indkøb, billig i forsikring, billig i service, billig i brændstof ...
Det NÆST-BILLIGSTE vil nok være at købe en nyere diesel med lille motor. Hvor både brændstoføkonomi og ejerafgift er til at betale.
Grande Punto`en og Getz`en er begge et godt valg. Men der er mange at vælge mellem - så det er bare at søge.
Det DYRESTE vil være at købe en stor diesel der - for at kunne være i budgettet - har både år og kilometer på bagen.
Dyrest fordi du skal påregne en pæn portion penge på vedligeholdelses-konto`en.
Det er ikke kun et spørgsmål om levetid på motor og gearkasse, men især undervognsdele : bøsninger, fjedre, støddæmpere, lejer. Større servicearbejder på bremseskiver, klodser, kalibre, udstødningssystem, vandpumpe/tandrem mv.
Hvilken der passer dig bedst er op til MASSER af prøvekørsler hos landets forhandlere :-)
Held og lykke med jagten.
Profil slettet
07-03-2012 kl. 10:22
Selvfølgelig har resten af bilen også kørt lige så langt, men i en moderne bil er det kun uvæsentlige sliddele der kommer de næste år.
Profil slettet
07-03-2012 kl. 11:06
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
10-03-2012 kl. 18:27
Jeg synes du skulle komme væk fra PC'en og ud og prøvekøre en minibil på en motorvej, så finder du ud af om det fortsat er interessant.
Økonomi er fint nok at regne på, men det er når du prøver bilerne at oplevelsen ret hurtigt fortæller dig hvad du er til.
Mht de biler du linker til så kommer det mere an på 1) hvad du er til (igen det finder du ud af når du sidder i bilen), samt 2) den konkrete bil, dvs dens stand, vedligehold mm.
Alle dine biler er fine til dit behov.
Dette indlæg blev 10-03-2012 18:29 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
10-03-2012 kl. 20:56
så det kan også lade sig gøre i nye minibiler.
Jeg kørte til venedig i en chevrolet spark sidste år, med fuld oppakning,
og den klarede det faktisk okay. Den kom da helt klart på arbejde i bjergene,
men det var bestemt til at holde ud, og så kørte vi ca 15 på literen,
med 110-150 km/t. Det synes jeg er ok.
Angående dit bilvalg, så hælder jeg nok mere til getz. Ikke fordi jeg har personlige erfaringer med det, men jeg har lidt mere tiltro til de asiatiske biler, end de franske.
Getz ser bestemt ikke spændende ud, men driftssikkerhed er bare et must for mig :)
207 ser der dog heller ikke ud til at være problemer med, ifølge brugernes erfaringer,
og forlygtepære som springer regelmæssigt, er selvfølgelig en lille ting.
Det bare ikke noget jeg gider, at rende og skifte hele tiden. Det skal bare virke.