Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

29-01-2012 kl. 16:34

Morten Riisager skrev:
Tak for svarene. Er stadig meget åbne for forslag.

Til Jesper: Jeg vil være ked af at købe helt nyt, og bruger 90.000 på det, da jeg i så fald ikke har ret meget på kistebunden. Jeg er iøvrigt helt vild med dit forslag med Hyundai, men hvad jeg har hørt, så er de forholdsvis dyre at reperere på? Er det noget du ved noget om?

Gå ud og køb en gammel slæde til 4000 - 5000 kr, og kør så ud og køb en ny mikro-bil hos en af de forhandlere der giver 15000 - 25000 for din gamle bil, mener peugeot garantere 15000 hvis du køber en 107. og der er sikkert andre mærker der gør det også, tjek også om der kan tegnes billig forsikring, i hvert fald bør du regne på det, på 3 år kan det være billigere for dig at købe nyt end brugt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

30-01-2012 kl. 12:45

Corsaen kan godt være en såkaldt drengerøvsbil da der er mange unge knejter/kvinder der vil imponere med bilen der har visse årgange af Corsa hold dig derfor helst fra årg 93-00 (Corsa B) derfor vil jeg foreslå en Hyundai Accent eller måske en Elantra hvis du vil have en lidt større bil?

Acccent http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/15-crdi/1000445

Elantra http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/elantra/20-crdi-gls/1004073

begge biler er med diesel motor (det får du brug for) og har relativt lavt km tal når der er tale om diesel biler

HUSK dog altid at bilen SKAL

have nogenlunde fuld servicebog tjæk hvordan service er holdt biler uden servicebog eller hvor der er sløset med servicebogen er NO GO

være undervognsbehandlet mere end en gang helst fra ny og en eller to gange mere

ingen røg/dyr

spørg hvor mange ejere der har været bedst med få ejere

om bilen er synet inden for det seneste år ellers få den leveret nysynet

spørg hvornår tandremmen er skiftet sidst hvis du synes det er for lang tid siden tandremmen er blevet skiftet så få den skiftet ved køb

general god stand dette er en vurderingsag

til sidst et råd køb et såkaldt P Watch med spørg om dette evt kan følge med i prisen der er tale om en elektronisk p skive der stiller automatisk efter førstkommende kvarter det koster mellem 500 og 1000 kr og monteret omkring 1300 kroner det spare bøvl med p skiven og er i det lange løb billigere end en p bødé

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

07-02-2012 kl. 12:50

har du købt bil?