Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
23-01-2012 kl. 14:56
Men kører i 160 km/t, så er det straks en helt anden sag.
Så en nogenlunde ny - dog ikke helt ny - Berlingo kunne sagtens være et fornuftigt valg for jer, hvis I ellers finder bilen tiltalende.
Med jeres 1-3 lange motorvejsture hver måned, tror jeg ikke, at I vil opleve problemer med en diesel, så en Berlingo HDi 90 hk eller 110 hk kunne give jer den plads i søger, og med en meget fornuftig økonomi. Berlingo 75 hk ville jeg holde mig fra, da den bliver meget mere presset, og derfor givetvis vil holde et brændstofforbrug som er dårligere, end HDi 90 hk og 110 hk på motorvej. Desuden er den laaangsom...
Her er et eksempel på en HDI 110: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/berlingo/16-hdi-110-multispace/941085
Jeg kører selv i en Grand Scenic dCi med 130 hk diesel.
Det er jo også en høj bil, selvom den måske ikke er helt så firkantet som en Berlingo.
Men den holder nu stadig et brændstofforbrug på motorvejen, som du ikke finder mange store st.car, som kan matche.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
23-01-2012 kl. 20:54
Er meget enig med Kim herover.
Jeg har i hvert fald heller ikke hørt noget der indikerer at en liter benzin runder 20-22 kr inden for de næste år.
Desuden har Kim igen fuldstændig ret i at en moderne diesel altså ikke er egnet til jeres kørselsmønster.
Og i kommer ALDRIG i nærheden af det opgivne antal KM/L i en diesel med jeres kørselsmønster. Samtidig risikerer i ekstra dyre værkstedsregninger, udover de regninger til alm service, som så også er dyrere end en benzin.
Så jeg vil også foreslå faktisk 2 forskellige muligheder.
Enten kunne sådan en næsten ny SKoda Superb combi 1,4 Tsi måske være noget for jer. Jeg har set nogen til 300 k.
Eller også kunne i finde en anden bil der har ca 3 år på bagen, til max 180.000 kr. Så er der altså sparet 120.000 kr. Det vil uden tvivl være den billigste løsning på antal kroner pr kørt km. I hvert fald af de 2 eksempler.
KOmmer lige til at tænke på, at med jeres beskedne kørselsbehov kunne privatleasing måske også være noget for jer. Men det kommer helt an på hvor godt tilbud i kan finde. Har f.eks set Toyota Avensis St.car til 3195 pr måned.
Profil slettet
23-03-2012 kl. 17:39
Hanne Nielsen skrev:
Efter den seneste familieforøgelse (den sidste) har vi nu 3 børn i autostolalderen og det kniber med pladsen på bagsædet af vores 2005 VW Polo. Bevares det kan da lade sig gøre, men det er godtnok ikke nemt...
Derfor skal vi til at finde familiens næste bil. Det ligger allerede fast at det skal være en stationcar af en eller anden beskaffenhed.
Pris niveauet skal være max 300.000 fra ny og brændstogøkonomi vægtes MEGET højt idet vi forventer drastiske stigninger på brændstof i de kommende år.
Specielt er det vigtigt for os at bilen er økonomisk på motorvejen ved 130 km/t og dette udelukker nærmest "postmand Per" bilerne som Berlingo/Partner/Caddy/Kangaroo i det deres store frontareal giver dårlig motorvejsøkonomi.
Derudover har vi behov for plads til en stor Trille barnevogn i bagagerummet, gerne uden at den skal skilles ad i atomer! Yderligere bagagebehov klarer vi med vores tagboks de få gange om året det er nødvendigt. 500 liter er nok til os men mere er da velkomment *G*
Vores kørselsbehov ligger for tiden på 20.000 kr/år, men meget ujævnt fordelt idet bedsteforældre og sommerhus mm. alle ligger langt væk. Derfor kører vi månedeligt 1-3 lange turer og resten er småturer på 3-10 km.
Generelt er totaløkonomien noget vi også vil kigge på, vi vil naturligvis gerne køre billigst muligt pr kørt kilometer!
På forhånd tak for hjælpen!
Hanne
Hvis i vægter brændstofsøkonomien som det højeste, så forstår jeg ikke i kører med 130 km/t på motorvejen. MAKS 110 km/t, så kan selv en Caddy køre meget langt... Pendler selv knap 200 km om dagen, og ved 110 fremfor 130 sparer jeg en hel del kroner om året.
Dette indlæg blev 23-03-2012 17:39 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
23-03-2012 kl. 20:40
Hanne Nielsen skrev:
Vi har i weekenden været lidt ude at shoppe bil...
Derudover var forhandleren frisk på at give et gedint afslag på den allerede nedsatte kampagnepris hvilket gjorde RGS til et overordentligt fornuftigt køb i vores optik.
Hej Hanne
Tillykke med den nye bil!
Er lidt nysgerrig mht. rabat på kampagnepris.
Kan vi ikke få at vide hvilken motor/udstyrsniveau/ekstraudstyr i købte og hvilken pris/rabat i fik?
Profil slettet
24-03-2012 kl. 06:18
Profil slettet
24-03-2012 kl. 12:04
Profil slettet
24-03-2012 kl. 17:32
mads Andersen skrev:
Hvis man sætter sig bare lidt ind i tingene, så køber man vel ikke en ny bil med den gamle 1.6 mortor hvis der kommer en helt ny lækker med turbo om kort tid.
Hvorfor ikke, ren nysgerrighed.
Vi overvejer renault grand scenic, da vi venter familie forøgelse.
Er motoren "bare" for sløv eller er der andet galt.
Alt andet lige bliver den model med den nye motor jo noget dyrere. Udover det vil forhandleren vel gerne af med den gamle motor model. Så alt andet lige er der måske mulighed for at gøre en god handel.
Men hvis der er noget galt med motoren, kunne det da godt være man skulle kigge efter noget andet.
Profil slettet
24-03-2012 kl. 22:30
Der hvor jeg savner nogle flere hk er ved overheldning, men det sker kun på landevej for mit vedkommen og kun når jeg er på ferie, så det bør ikke være det som afholder dig fra at købe den,
plus sider ved 1.6
2 år mellem service og den køre fornuftigt langt på literen, jeg var oppe på over 15 km/l med fuld oppakning, klima tændt hele tiden og ca. 100 km/t i snit, det er over 2 km/l mere end den er opgivet til.
Selve motoren er yderst driftsikker og jeg har ikke oplevet nogen problemer endnu og min er 6 år nu.
Profil slettet
25-03-2012 kl. 10:21
mads Andersen skrev:
Jeg har den 1.6 og den klare det fint i hverdagen og med 7 personer uden problemer.
Der hvor jeg savner nogle flere hk er ved overheldning, men det sker kun på landevej for mit vedkommen og kun når jeg er på ferie, så det bør ikke være det som afholder dig fra at købe den,
plus sider ved 1.6
2 år mellem service og den køre fornuftigt langt på literen, jeg var oppe på over 15 km/l med fuld oppakning, klima tændt hele tiden og ca. 100 km/t i snit, det er over 2 km/l mere end den er opgivet til.
Selve motoren er yderst driftsikker og jeg har ikke oplevet nogen problemer endnu og min er 6 år nu.
Lyder klart som en bil vi skal ha kigget nærmere på.
Sikkert ikke nogen racerbil, men som en familie bil kan det jo også være lige meget.
Benzin forbruget lyder også helt fornuftigt
Henrik V.
bruger siden
14-04-2005
30-03-2012 kl. 22:55
Kampagprisern ligger på 290.
Du har vel ikke fået den til 217, med den nye 1,6 diesel? med det seneste facelift?
Eller har du indbyttet noget der forstyrer prisudregningen voldsomt?
Må jeg spørge hvor du har handlet?
mvh.
michael adamsson
bruger siden
21-04-2010
16-04-2012 kl. 11:56
Man får hvad man betaler for.....
Dette indlæg blev 16-04-2012 11:57 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
16-04-2012 kl. 12:08
michael adamsson skrev:
tillykke med din nye bil hanne. 5 års garanti...ja den får du også brug for, de billige franske biler er billige pga kvalitet. En touran have været en fin bil til jer....men du kan jo skrive hvordan det er gået om et par år.
Man får hvad man betaler for.....
Nu er Touran nok ikke lige det bedste eksempel, med ustabile motorer og omfattende rustproblemer. De franske er i dag lige så gode som alle andre mærker, og VW ikke bedre end dem også. Husk at VW er prissat mærket, selvom kvaliteten ikke er bedre en fransk. Men der er jo nogen der lever i fortiden ;-)