Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
19-01-2012 kl. 11:48
En dieselbil må helst ikke få for mange koldstarter, og slet ikke kun småture. Jeg vil mene at en tur på motorvejen ved højre omdrejninger en gang om ugen er nok til at holde den ren.
Så af frygt for dyre reperationer, og bedre køreoplevelse med 1,4 TSI, ville lige vælge benzin.
Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004
19-01-2012 kl. 12:15
En diesel der aldrig eller sjældent bliver varm holder alligevel ikke de km/l der loves.
Den skal køres varm før den kommer i nærheden af det opgivne
Vælg benzin med DSG
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
19-01-2012 kl. 13:14
MHT Greentech så tror jeg at den start/Stop teknologi åbentbart ikke fungerer sammen med DSG.
De beskriver det inde på skoda´s hjemmeside, at greentech bl.a. er udviklet til dem der ikke har kørselsbehovet og mønster til en diesel.
Og ja, noget tyder på at 1,8 Tsi og RS versionen er droppet. Der er nok ikke så meget salg i dem, da folk tænker anderledes når de køber bil i dag.
I øvrigt vil jeg bare anbefale dig en 1,4 Tsi 122hk med DSG. Altså når det nu skal være en med aut. gear. Den har rigeligt med kræfter.
H P
bruger siden
06-01-2004
19-01-2012 kl. 14:29
N G skrev:
Er der ikke nogen, der kan give mig et prej om det ændret modelprogram? I deres modellister mangler 1.8 tsi og VRS, men på Octaviaens "hovedside" står de stadig nævnt. Og hvad med det Green Tech?
Hvorfor pokker kontakter du ikke din lokale forhandler ???
Christian Bjerg
bruger siden
21-03-2006
19-01-2012 kl. 14:47
Profil slettet
19-01-2012 kl. 15:37
christian bjerg skrev:
Sælgere i dag ved efterhånden ofte mindre om bilerne end køberen, så jeg forstår godt du spørg herinde.
Det har du fuldstændig ret i.
Det er faktisk skræmmende hvor lidt forhandlere ved om deres produkter.
Til N G
På Skoda´s hjemmeside kan du skrive til importøren og få svar på det meste.