Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Peder Pedersen

Peder Pedersen
bruger siden
30-04-2006

17-01-2012 kl. 13:20

Hej

Før I køber, så kontroller hvor brede autostole I kan få på bagsædet. Vi havde en Mazda 6 og det fik fint op til "stoleskiftet" ved de 9 måneder/9 kg. Derefter kunne vi ikke få 3 autostole ind på bagsædet - ihvertfald ikke så vi kunne lukke bagdørene.

Vi har nu 2 Maxi Cosi til vores tvillinger på 22 måneder og en anden og yderligere stor en til deres storebror på 4½. De to Maxi Cosi er med Isofix.

Jeg har ikke selv prøvet om de fem biler Jesper Eriksen lister op, har bredden til tre stole. Jeg vurderer dog at Mondeo'en er den breddeste, men jeg har set andre med tre børn anskaffe sig en 307, som de er rigtig tilfredse med.

Vi endte med en ret brugt Ford S-Max, men det var der andre grunde til også.

Og tillykke med tvillingerne. Der venter mange fornøjelser og glade stunder forude - og en del arbejde. Skulle I mangle ideer til hvad I ønsker jer i gave af venner og familie, kan jeg anbefale varm mad - lavet af nogle andre;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peder Pedersen

Peder Pedersen
bruger siden
30-04-2006

18-01-2012 kl. 10:31

Maj Midtgaard skrev:

Hej alle tre,

tak for svar.

Uh vi bliver forvirrede af den her biljagt. Det er simpelthen ikke til at blive klog på. - Stationcar eller ægte 7sæders MPV? Benzin eller Diesel? Berlingo eller... argh. Det er ikke helt let at gennemskue.

Hvis penge ikke var et issue, hoppede vi nok på en Ford Galaxy diesel eller en Citröen C4 Grand Picasso ditto, men det er altså lidt dyre, medmindre de har kørt endeløst langt eller fejler noget.

Den Ford S-MAX du nævner, Peder Pedersen, ser ud til at være ret dyr, eller hur?

Og tak: Vi ser frem til tvillinger, men går ikke udfra, at det første års tid bliver a walk in the park. Vi sætter folk omkring os til at kokkerere ;-)

Vi endte med 2,5 Turbo (benzin) med 220 Heste fra 12/2006, da min kone er lidt barnlig. Den kostede i marts 2011 ca. 250.000 med 82.000 km på bagen. Synes det var rigtig mange penge, især da den Mazda 6, vi havde tog en gevaldig afskrivning og at den formentlig kunne have klar 4-6 år mere uden nævneværdige problemer.

Det er rart med en høj bil, når børnene skal spændes fast. Jeg har 192 cm høj og har en i forvejen stor rækkevidde (lange arme), men det nu rart at man ikke skal i knæ, når personen på det midterste sæde skal spændes fast.

I dag ville vi nok have valgt en Ford Galaxy. Der er ikke 7 sæder i vores S-Max, hvilket er en mangel, når vi vil have en kammerat med - eller farfar. 2 ekstra sæder er ca +15.000 til eftermontering i S-Max'en. Så vælg efter 7 sæders udgave af S-Max'en - det er vist ikke så meget dyrere.

Benzin eller diesel er et spørgmål om køremønster. Vi har en del småture og derfor mente vi ikke at diesel ville være optimalt for os. S-Max'en som vi har, kører sjældent under 10 km/l og som oftest omkring de 11 km/l. Andre med S-Max Diesel (2,0) hører jeg kører ca. 14 km/l. En diesel er dyrere i indkøb, men tager formentlig også en mindre afskrivning. Diesel-bilerne kan så til gengæld have nogle kostbare reperationer, hvis de er udsat for "surt køremønster" for nu at citere Jørgen Jørgensen fra FDM.

Vores tvililngeklapvogn er en Teutonia, som der var plads til i såvel en Mazda 6, som i en S-Max, men så er bagagepladsen også næsten brugt op. De to sommerferier har været i sommerhus med trailer. Når de har skullet sove til middag, har det været gavnligt med 2 barnevogne. De er ikke ret gamle før de synes det er sjovt at vække hinanden.

Jeg kan forstå at pengene er prioriterede og at det jo begrænser udfoldelserne, men blandt biler hvor plads er sat over design (det er ikke for at fornærme nogen) er der jo Fiat Doblo og VW Caddy. Jeg så en VW Caddy udstillet, hvor de havde sat en af de store Odder-barnevogne ind i bagagerummet - uden at klappe den sammen. Det vil jeg da kalde plads! Så vidt jeg ved har såvel Dobo som Caddy 3 individuelle sæder bagi. Tror også at den nye udgave af Berlingo/Partner har 3 individuelle sæder - det er da bare at spørge.

Vi har også en Fabia fra 07 med deaktiveret forsædeairbag, hvor der er plads til to små på bagsædet og den store foran, men det er en vi hovedsagligt bruger til aflevering og afhentning og så til mine 2*35 km til og fra arbejde.

Peder Pedersen

Peder Pedersen
bruger siden
30-04-2006

18-01-2012 kl. 14:26

Ivan Berg skrev:

S- Max har ikke plads til 3 autostole., Jeg har prøvet.

Jeg har lige nu 3 autostole min S-Max. Det er alle tre nogle (to af dem er ens), der regnes blandt de bedste i test hos FDM.