Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
16-01-2012 kl. 19:15
Af personlig erfaring med Spark som pendlerbil, som lånebil fra værkstedet, kørte jeg i 3 dage 140 km dagligt til og fra studie i en sådan, og der føles den overraskende god. Motoren er lidt bovlam i 1,0 udgaven, og 1,2 udgaven er meget mere kvik. Men man skal ikke regne med en kvik overhaling, og brændstofforbruget stiger markant over 110. Men alt i alt en fin bil, hvis man vælger med største motor, og lidt højere udstyrsniveau -)
Profil slettet
16-01-2012 kl. 20:11
jesper burkarl skrev:
vil jeg ikk anbefale til nogen for langtur. sådan en lille bybil gør det bedst i byen ren økonomisk kør ud på motorvejen og du skal ikk regne med at køre i nærheden af hva den er opgivet til at gå på en liter. 120 km pr dag køb en diesel evt find en lille brugt smart hvis det skal være sådan en lille mini bil der kører faktisk super godt og har en god brændstof økonomi både i by, på landevej og motorvej.
Jeg ville nødig køre længere på motorvej i en Smart, slet ikke i sidevind! Den korte akselafstand gør kørslen utroligt hoppende, og den høje, men korte, konstruktion gør den til noget af en mundfuld i hård sidevind.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
19-01-2012 kl. 09:26
Men der er bare bedre valg for tiden.
- Kia Picanto bliver måske en anelse dyrere, men er også på alle områder et niveau over Spark. Måske klassens bedste bil pt.
- VW Up (som dog endnu ikke kan købes) ser ud til at flytte grænserne for bl.a. komfort i den lille klasse, så den er måske værd at vente på, når du nu skal køre så forholdsvist langt i bilen hver dag. Seat og Skoda kommer med søstermodeller til den.
- Hyundai i10 minder måske en del om Spark, men giver frem for alt en bedre garanti, og er lige pt. billigste bil i DK.
- Ford Ka kører bedre end alle andre i klassen, men har desværre kun 3 døre. Er det ikke et problem for dig, er Ka måske klassens mest egnede bil til de lange pendlerture.
Jeg ville nok ikke vælge diesel i minibil klassen. De er simpelthen alt for dyre sammenlignet med benzinerne, og kun begrænset mere økonomiske. Jeg tror aldrig, at det regnestykke vil gå op i det lange løb.
God fornøjelse.
H P
bruger siden
06-01-2004
19-01-2012 kl. 10:58