Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-09-2011 kl. 10:45

Hejsa.
Du kan da få en "Demo-Berlingo" til lige under 200.000,- feks: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/berlingo/16-hdi-110-nordic/876266

Med meget få kilometer på bagen, den har sædevarme, aircond, tøgelygter, skydedøre og MASSER af plads, og i Berlingoen er der ment plads til 3 autostole som alle sidder fast med autofix.

Prøv den, jeg kan kun anbefale den :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-09-2011 kl. 09:55

john Hansen skrev:

Hej KS

Ja linket til EuroNcap er lidt interessant. I udgangspunktet er Caddy jo en varevogn - derfor har den ikke gardinairbags. Der kan ikke stilles spørgsmål ved det faktum, at det er kritisabelt at VW sælger en " familiebil " i 2011 uden denne indiskutabelt effektive og potentielt livreddende sikkerhedsanordning.
Jeg ville alt andet lige vælge en bil med aktive nakkestøtter. Se også Folksams liste over biler med gode nakkestøtter. Du har ret i at deformationszoner er af betydning for piskesmældsrisikoen også. Jeg tror altså ikke vi kommer uden om at bagsædepassagerenes hoveder ER bedre beskyttet i en bil med gardinairbags.
Octavias nakkestøtter er aktive(det som de kalder reactive. Caddys er ikke aktive ( det som de kalder passive).

Sjovt du lige nævner Folksam for de mener at en hyundai accent 1 generation var en af de mest sikre i sin klasse :-) men det hænger vist godt nok sammen i praksis, for ca 7 år siden dræbte min kære naboes 1 gen accent netop en golf i et frontalt uheld (golfens skyld accenten holdt stille)

euro ncap er ofte ikke 5 potter pis værd deres steriotype måder at teste biler på, har autobranchen afluret for længe siden, fakta vdr uheld er dog en helt anden sag som uheldsmanualen fra ncap IKKE tager højde for.
Hvis trådstarter vil have en Caddy er det da bare om at komme ud og skrive under.

Dette indlæg blev 18-09-2011 10:09 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

18-09-2011 kl. 20:15

K S skrev:

Folksam sammenligner biler med gennemsnittet af biler, der er op til 20-30 år gamle - det siger INTET om sikkerheden i moderne biler. EuroNCAP tester derimod moderne biler mod hinanden - og resultateterne passer fint med de resultater, Folksam når frem til, når bilerne bliver gamle nok til at indgå i statistikken. Derfor er en Accent stadig elendig ifht. moderne biler - men ifht. en Ford Sierra fra 1981 går det fint nok.....

Nej KS din sorte eller hvide bilverden er ren fiktion uden reelt hold i virkeligheden.

Netbasseret frygt er altid farliger end virkeligheden. Frygten for frygten, længre er den såmænd ikke.

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2011 kl. 23:15

K S skrev:

Hvad forsøger du at sige?

Hvad er "netbaseret frygt"?

Jeg anskuer ikke bilverden sort/hvidt - men derimod en hel del mere nuanceret end mange andre herinde. Det er muligt, at du ikke tror på EuroNCAP - formodentlig fordi "din" bil/mærke klarer sig dårligt. Det ændrer dog ikke ved, at det er almindeligt anerkendt, at resultaterne er det bedst mulige udgangspunkt for at vurdere sikkerheden i nye biler.

Til gengæld er Folksam fin, hvis man vil se på en gammel, brugt bil. Man skal blot huske at se på, hvilke biler der indgår - og det er meget gamle biler, man sammenligner med - med nogle få lidt yngre, der som følge heraf klarer sig pænt.

Jo jo kun sort og hvidt.
Og så tåler du ikke kritik

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2011 kl. 17:48

K S skrev:
Bo: Sjovt - er det ikke lige præcis dig selv, du har givet en beskrivelse af?

Prøv at sætte dig ind i tingene, før du udtaler dig - og hold dig til emnet istedet for at blive personlig i mangel på argumenter....

Ved nærmere eftertanke tror jeg nu, at du kun kan se dybsort.;o)

Skriggul er forøvrigt en meget meget sikker farve. jeg vil foreslå dig at få malet din gamle brugte DEMO kummefryser fra renault i denne sikre farve så kan den nok komme op på 16 ncap stjerner.
Køre den virkelig som en scania eller er det bare noget man siger?

Jonas Bøge

Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011

20-09-2011 kl. 23:28

Hold da op, hvor bliver det her personligt. Men jeg føler mig godt underholdt - 5 stjerner herfra :-)

Jeg synes overhovedet ikke KS er sort/hvid - men faktisk ganske fornuftig... Man kan godt regne med testene - men ikke i hvert tilfælde af ulykker. Du kan godt i en ulykke dø i en 5-stjernet bil - og i den samme ulykke overleve i en 2-stjernet (husk at gøre det i omvendt rækkefølge). Men grunden til at bilen er 5-stjernet og den anden er 2-stjernet er jo netop, at sandsynligheden for at overleve er størst i den 5-stjernede. Statistik er svært - særligt når man begynder at hive eksempler frem. Den, der vinder i Lotto i morgen havde faktisk næsten ingen chance for at vinde...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-09-2011 kl. 00:05

Ja jeg har også indimellem kigget lidt på Caddy. Det undrer mig år man går ind på oplysninger her på bilbasen på en annonce med en caddy står der 6 airbags (gad vide hvor de sidder) Man skulle tro visse motor skribenter er betalt for at omtale den med sideairbags eller er de bare sløset/dumme siden de ævler den slgs gas af til potientelle forbrugere.....Prisen er meget fin, men hvis det halve af sikkerhedsudstyrret er undladt er det fis i en hornlygte, for livreddende sideairbags undlader man squ ikke i en sådan bil. Vw må så absolut regne forbrugeren for halv dumme, men synd og skam de ikke har lavet det ordentlig. købere af en sådan caddy vil helt sikkert gerne give 10.000 mere for bilen hvis den havde de sideairbags. De sælger vist heller ikke rigtig nogle Caddy.

Jonas Bøge

Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011

11-11-2011 kl. 10:40

Så endte du på 203.000 - eller hvad gav du alt i alt?
Venlig hilsen