Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
19-08-2011 kl. 12:38
Lige umiddelbart synes jeg ikke de er helt på samme niveau som de etablerede tyske og japanske mærker som du nævner. Men de ligger MEGET tæt på.
Kvalitetsforskellen er i hvert fald ikke så stor som prisforskellen antyder.
Sad lige og kiggede på billeder af den nye Kia Rio. Det er jo en rigtig pæn bil, bude ude og inde, så med de rette priser, kommer vi til at se mange af dem.
Hvis de mere etablerede mærker udviklede sig lige så meget som Kia og Hyundai, så ville bilerne kunne flyve... hehe...
Profil slettet
19-08-2011 kl. 16:52
Der skal sluges nogle kameler, velbekomme :o)
http://www.jdpower.com/autos/ratings/dependability-ratings-by-brand/
Profil slettet
24-08-2011 kl. 21:34
Joakim S skrev:
Jeg hører til dem, der har været mest nedladende over for de koreanske biler. Kedelige, grå og sjælløse.
Og decideret tilhænger bliver jeg nok aldrig.
Jeg har altid kørt i gamle Mercedes, som jeg har købt for beløb mellem 15.000 -35.000 kr. Og de har virkelig tjent mig godt.
Men da jeg ikke tjener specielt meget og da både de variable og faste udgifter til de gamle Mercedes er steget voldsomt:
enten 8.520 kr/vægtafgift - diesel
12 kr/liter for benzin
har jeg valgt at købe en Hyundai i20.
Den er ikke tilnærmelsesvis så sjælfuld og lækker som mine gamle Mercedes og helt ærlig heller ikke så lækker som f.eks. en Polo eller en C3.
Men jeg har aldrig oplevet en hadekampagne fra en Hyundai-ejer, som jeg synes at man gør relativt tit fra ejere af andre bilmærker på dette medie. De nedladende udsagn kommer altid fra folk som ikke ejer en Koreansk bil, hvorimod hadekampagnerne på andre mærker, altid kommer fra ejerne selv
Det gjorde det mindre svært at købe bilen.
Igår var jeg så med min bror inde for at købe en bil til ham og der prøvede jeg at sætte mig i en ny Polo. Og instrumentpanelet er mere lækkert og Poloen synes jeg da også er en kønnere bil, men de 60.000-70.000 kr. en ordentlig motoriseret Polo(dvs. 4. cyl/min 75 hk) koster ekstra synes jeg ikke bliver retfærdiggjort.
På et punkt er min bil dog katastrofal i forhold til Citroën, Polo og Fabia: selv om man får 12 års rustgaranti på en i20, så er jeg ikke i tvivl om, at bilen vil ruste væk på fem år, hvis man ikke øjeblikkelig undervognsbehandler den med Pava eller lig. Og de ca 2550 kr. jeg skal give for undervognsbehandling hvert andet år eller ca 110 kr. om måneden, kan man så spare på f.eks en Polo.
Der er vel kun 5-6 personer tilbage i DK der griner af Hyundai og der er cirka 560 ialt på verdensplan.:o)
Tror efterhånden at folk har fundet ud af at hyundai er dyb seriøs med det de laver, og ikke bare driver økonomisk gæk med kundernen og servere det ene facelift efter det andet.
Nyd din nye i20 for så ringe er den heller ikke i forhold til en polo, det er vist noget med øjnene der ser.
Profil slettet
26-08-2011 kl. 09:47
Joakim S skrev:
Jeg hører til dem, der har været mest nedladende over for de koreanske biler. Kedelige, grå og sjælløse.
Og decideret tilhænger bliver jeg nok aldrig.
Jeg har altid kørt i gamle Mercedes, som jeg har købt for beløb mellem 15.000 -35.000 kr. Og de har virkelig tjent mig godt.
Men da jeg ikke tjener specielt meget og da både de variable og faste udgifter til de gamle Mercedes er steget voldsomt:
enten 8.520 kr/vægtafgift - diesel
12 kr/liter for benzin
har jeg valgt at købe en Hyundai i20.
Den er ikke tilnærmelsesvis så sjælfuld og lækker som mine gamle Mercedes og helt ærlig heller ikke så lækker som f.eks. en Polo eller en C3.
Men jeg har aldrig oplevet en hadekampagne fra en Hyundai-ejer, som jeg synes at man gør relativt tit fra ejere af andre bilmærker på dette medie. De nedladende udsagn kommer altid fra folk som ikke ejer en Koreansk bil, hvorimod hadekampagnerne på andre mærker, altid kommer fra ejerne selv
Det gjorde det mindre svært at købe bilen.
Igår var jeg så med min bror inde for at købe en bil til ham og der prøvede jeg at sætte mig i en ny Polo. Og instrumentpanelet er mere lækkert og Poloen synes jeg da også er en kønnere bil, men de 60.000-70.000 kr. en ordentlig motoriseret Polo(dvs. 4. cyl/min 75 hk) koster ekstra synes jeg ikke bliver retfærdiggjort.
På et punkt er min bil dog katastrofal i forhold til Citroën, Polo og Fabia: selv om man får 12 års rustgaranti på en i20, så er jeg ikke i tvivl om, at bilen vil ruste væk på fem år, hvis man ikke øjeblikkelig undervognsbehandler den med Pava eller lig. Og de ca 2550 kr. jeg skal give for undervognsbehandling hvert andet år eller ca 110 kr. om måneden, kan man så spare på f.eks en Polo.
Den ruster næppe væk på 5 år - der går panik i folk og så ofrer de 4500 kr. og sælger den måske igen og næste køber scorer gevinsten.
Profil slettet
27-08-2011 kl. 08:33
Joakim S skrev:
http://hegnsgaardens-auto.dk/10377.cms
En Hyundai i20 er gruppe 3 til 2975. Og som FDM-medlem får man 15% i rabat =
2975 X ,85= 2528,75
I øvrigt kan stedet varmt anbefales. De viste mig deres tegning over Hyundai i20 og alt blev skilt ad og "sejlet" ind i olie. Jeg har ikke fundet en eneste "helligdag" eller tør plet som nogen kalder det.
Tilmed får jeg "levetidsgaranti" fordi jeg får bilen behandlet fra ny.
Bilen står og tører på andet døgn i min brors maskinhus og først søndag skal den ud at køre. Glæder mig:-)
Så mangler du kun lakforsegling og at få smurt alle bevæglige dele med Krytox så skulle du have bil de næste 40-50år ;o)
Godt du passer på din bil for det er der sgu mange der ikke gør.
Profil slettet
27-08-2011 kl. 11:05
Torben Rasmussen skrev:
Hej.
Har en skoda Superb 1,9 TDI 12/2005 og en Hyundai Getz 1,3 benzin 02/2005.
Er virkelig imponeret over Getzen. Den ruster faktisk mindre end Skodaen. Den har ligesom alkle de andre Superber jeg har set fra de årgange, problemer med rust i bagklappen over nummerplade lyset.. Anyway syntes dog at Hyundai spænder buen rigelig hårdt med deres priser på I40 stc. diesel. Lad os nu se om, de ikke er mere end villige at handle med, som de var på den Sonata den afløser. Tror det er en generation for tidelig at de skruer priserne op på Toyota nivaeu.
Mvh
Torben R
Prøv lige den nye i40 inden du siger den er for dyr. tror du vil få et chok hvis din indstilling er at hyundai stadig bør bøje nakken og kigge ned i jorden.
Profil slettet
27-08-2011 kl. 14:12
Torben Rasmussen skrev:
ja det er lige præcis, det jeg mener med at de er en generation ( model) for tidlig på den med de priser. Jeg er ikke itvivl om at det er en fin bil Hyundai har skruet sammen og jeg vil ind og se den NU.
mvh
Torben R
God tur. den køre dælme godt :o)