Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006
04-08-2011 kl. 22:04
Ved gensalg har volvoen også større chanser - om den lige har 140 eller 170 HK ville jeg ikke gå så højt op i - koncentrer dig mere om at finde en bil der er i orden.
Jeg ville kigge efter en der IKKE har trækkrog, da det således er begrænset hvad den har været udsat for.
Tandrem kan skiftes i Sverige til knap 4.500,- og servicedele er generelt noget billigere til Volvo end til VW - og rust er hellerikke noget problem - omend jeg ville også forsøge at finde en der har været rustbeskyttet - bare for en sikkerheds skyld.
God biljagt!
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
04-08-2011 kl. 23:01
Men med Passat, hvis det skal være den, så tag den med en 1,8 T motor. Motoren hører til blandt de bedste VW har produceret igennem tiden og den er rimeligt holdbar. DOg kan du som med alle andre turbo-biler risikere at turboen står af. En turbo er en sliddel.
2,3 V5 motoren blev aldrig et hit, og blev også hurtigt droppet igen.
1,8 T er efterhånden en gammel kending som blev brugt fra midten af halvfemserne og og 10-12 år frem. Den er selvfølgelig blev opdateret hen ad vejen. Men hvis du chipper den til ca 195 hk 300 nm, så har den så meget overskud at det føles bilen meget mere luksuriøs.
1,8 T er ret driftsikker, men ikke fejlfri.
Serg H
bruger siden
27-11-2004
19-08-2011 kl. 23:28
Dette indlæg blev 19-08-2011 23:29 redigeret af dets forfatter.
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
22-08-2011 kl. 11:29
Martin Ingemann skrev:
Hej igen
Tak for alle de gode input :-)
Nu har jeg været ude og kigge og prøvet lidt forskelligt...
Først prøvede jeg en BMW 318i (1,9 benzin, årgang 2001). Det var en god oplevelse! Dejlig lydisolering så både motorstøj og vindstøj holdes på et fornuftigt lavt niveau og et helt andet niveau end jeg har oplevet i selv helt nye biler i samme størrelse. Med en 1,9 liters motor er det ikke en racerbil, men den er okay kvik - og som forhandleren sagde til mig, så gør det ikke den helt store forskel, når man kører 110 km/t på motorvejen om man har en 2,5 liters eller 1,9 liters, når man alligevel ikke rigtig hører motoren. Men det betyder selvfølgelig noget, hvis man vil overhale... Interiøet og indtrumentbræt er i tidsløst design og i god samlekvalitet. Ikke alt for mange små rum der alligevel bare samler støv og i det hele taget virker det hele gennemtænkt. Eneste rigtige minus er rust i bagklappen og lidt i den ene skærmkant som formentlig kan tilskrives et stenslag... Jeg er næsten solgt og melder mig som fan af BMW :-)
Dernæst prøvede jeg en Audi A4 Avant (1,8 T, årgang 2001). Det er modellen lige inden faceliftet i 2002 og altså den de har kørt med siden en gang midt i 90´erne. Den fremstår som jeg ser det en smule gammel, interiøret og instrumentbrættet ser ligeledes lidt gammelt ud - og ikke tidløst som i BMW´en. Det var dog en rigtig fin maskine - nul rust, solid plastikkvalitet indendøre og dertil godt med moment, npr man gver den nogle omdrejninger. En 1,8 T behøver altså ikke at være træt selvom den har 10 år på bagen. Det forekommer mig, at der er en smule mere støj i kabinen i denne end ved BMW´en, men den er stadig meget komfortabel at køre i. Et godt bud, men den falder for mit vedkommende nok på det nogle mere ældre udseende.
Derefter prøvede jeg en VW Passat Variant (1,8 T, årgang 2002) og set i bakspejlet burde jeg måske have startet med den istedet for de to andre. Jeg var ikke imponeret! For det første lider den af rustangreb flere steder. Instrumentbræt, knapper mv. virkede ikke særlig solidt og som om det ikke var samlet ordentligt. Der er mere larm i kabinen - dels motorstøj, dels vindstøj og støj fra hjulene (som jo sagtens bare kan hænge sammen med de dæk og fælge der var på netop denne bil). Tja, jeg synes ikke den har så meget sjæl - den er nok praktisk, et solidt produkt, men ikke noget jeg vil hoppe på.
Herefter prøvede jeg en Audi A4 Avant (2,0, årgang 2002). Det er så den faceliftede model. Ved ikke om det var fordi jeg var ved at være træt, men jeg synes ikke den var synderligt fantastisk. Den virkede noget mere sløv i mellemaccelerationerne end de andre tre og der forekom mig også at være noget mere støj. Ellers en pæn bil, nul rust og gedin hele vejen igennem - ikke mindst har den i mine øjne et nogenlunde tidsløst design og selvom den har snart 10 år på bagen ligner den stadig en ny bil. Jeg tror dog ikke det bliver sådan én. Den er lidt for meget leverpostej - skal jeg have en Audi vil jeg have noget mere motor.
Endelig kiggede jeg på en Volvo V70. Det blev dog kun til kigget, idet batteriet var afladet og forhandleren havde travlt med andre kunder. Den er rigtig lækker indendøre og meget rummelig på alle måder. Alt andet lige tror jeg den bliver for stor til mit behov - det vil simpelthen være et overkill. Den dag jeg har kone og to børn, en tuba og tvillingebarnevogn - så tager jeg den op igen.
Der står altså 1-0 til BMW. Skal formentlig ud og kigge igen i morgen. Så fortsætter føljetonen :-)
Fedt indlæg :)
Profil slettet
22-08-2011 kl. 16:23
Serg Handberg skrev:
hvad med en speciel bil til musikinstrumenter? Tre år siden skulle jeg også vælge noget mellem BMW, VW og Volvo, men jeg blev forelsket i en MG. Den kører bare rigtigt godt og belaster ikke budgetet (meget billigt i orig. reservedele og ingen problemer med teknik kun alm service skal udføres)
bemærk at denne blev skabt af BMW
http://www.guloggratis.dk/personbiler/mg/anden-model/annonce/11518337
Drop det nu, du må for det første ikke benytte forum til salgsannoncer osv, for det andet er der da ingen der gider købe din MG'er? ;-)
Serg H
bruger siden
27-11-2004
22-08-2011 kl. 18:04
A V skrev:
Drop det nu, du må for det første ikke benytte forum til salgsannoncer osv, for det andet er der da ingen der gider købe din MG'er? ;-)
noget for dig ... blivpolitibetjent.dk :-)
Profil slettet
24-08-2011 kl. 00:10
Her er en side til dig når nu vi alligevel er igang med at anbefale links:
www.læratlæse.dk
Så kan du jo benytte din nyfundne viden til at gennemlæse forumreglerne ;-)
Dette indlæg blev 24-08-2011 00:21 redigeret af dets forfatter.