Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

12-05-2011 kl. 09:46

Vil meget gerne hjælpe dig. Men der er lige et par spørgsmål.

Hvor mange KM forventer du at køre om året i bil nr 2.?
Og hvordan bliver dit kørselsmønster? Mange korte ture eller primært kun lange ture?

Og hvad er dit max budget?
Skal den være fabriksny? Eller vil du hellere drage fordel af at du kan spare mange penge på en lettere brugt bil, pga afskrivningen?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

12-05-2011 kl. 12:51

Hej igen.

Okay. Med dit kørselsbehov og budget, og selv med kommende flere km om året, vil jeg klart anbefale en Benzin-bil. Du kører slet slet ikke nok km til en diesel. Der skal du helt op omkring minimum 25.000 km og så primært indeholde landevejs- og motorvejskørsel. Grunden til det er at en diesel har ikke godt af at blive brugt på den måde som du vil komme til, og kan i værste tilfælde komme til at koste dig mange tusinde kroner i reparationer. Og du kommer heller ikke i nærheden af de antal KM/L som forhandlerne siger at deres biler kan.
Der har faktisk lige været en artikel på EB.dk om netop forkert brug af dieselbiler med MEGET dyre regninger til følge.

Men det jeg så heller ville gøre, var at kigge efter en mindre benzinbil, f.eks Skoda Fabia st.car eller Seat Ibiza st.car med deres 1,2 TSi motor. De kører langt på literen, og billige i grøn afgift. Dem bør du kunne få som ny med dit budget.

Alternativet kunne være en lettere brugt, men så også større og mere velkørende. Ford Focus st.car med 1,6 benzin. Opel Astra st.car 1,6 Benzin. Hyundai I30 med 1,4 benzin(tror faktisk du kan få den fra ny også med dit budget) Kia Cee´d st.car. Skoda Octavia kunne også være en mulighed.
De kører selvfølgelig ikke ligeså langt på literen, men så er der så mange andre fordele, da de er noget større.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-05-2011 kl. 17:05

Hvad med en sådan bil http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/12-tsi-105-ambiente/437690 eller en brugt Opel Miriva

Dette indlæg blev 12-05-2011 18:14 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-05-2011 kl. 18:19

Jeg syns du skal se efter en bil der total økonomisk er værd at gå efter. Hæng dig ikke alt for meget i de fabriks tal vedr. hvor langt på liter, men køb en sikker og stabil bil, uden at den skal holde på værksted for tit. For gør den det kan du godt droppe brændstof økonomien. Jeg vil hvis det var mig satste på Skoda oktavia, eller Opel meriva hvor pladsen er meget fin og den køre super og stabil. Måske mere rentabelt med de 2 mærker jeg har opgivet, end så meget andet. Tjek lige service interval og priser inden du gør noget.....