Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2011 kl. 21:36

Hejsa,
Glem Volvo'en - den sluger benzin uden lige så er drøndyr såvel at tanke op som i grøn afgift. Desuden er Volvos priser på service og reservedele totalt lang ude. Den holder heller ikke værdien specielt godt da der ikke er mange købere til sådan én - folk vil hellere have V70'eren, men det kan selvfølgelig gøre at man kan gøre godt køb.
Har selv haft en V70'er som reelt er samme bil som S60'eren. Bortset fra ovennævnte forhold, irriterede jeg mig også over en meget stor venderadius (pga den tværstillede fem-cylinderede motor kan forhjulene ikke dreje nær så meget som andre biler, vildt men sandt) og at der er elendig benplads på bagsædet. Til gengæld sidder man fantastisk i forsæderne ;-)

Glem Opel'en. Forstår godt at det er fristende med en V6'er men den er for dyr at holde kørende og den vil også være et mareridt at sælge videre en gang.

Ville klart vælge Altea TDI og er hverken Seat-kører eller forhandler.
Den rykker tilstrækkeligt, den kører langt på literen, den koster ikke en formue at servicere og holde kørende og den vil være nem at slippe af med når den engang skal ud af vagten. Hvis du primært kører småture kan du sagtens tage benzin-udgaven.

Alternativt ville jeg slå til på et af de gode leasing tilbud, man kan sgu blive godt kørende for OK penge og så ved man hvad det koster. Meen i sidste ende er det jo nok lidt dyrere end de biler du overvejer.

Have fun - og husk ikke at handle impulsivt. Go' påske.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

20-04-2011 kl. 23:14

Af dem du har nævnt vil jeg fraråde Altea med 2,0 Tdi motor.
De er kendte for smadret topstykke osv... som giver regninger på mindst 30.000 kr. Meget dårlig motor.

Men en Altea med Benzin ville jeg ikke være så bekynret for.

Vectra er uden tvivl fristende, men den er dyr at holde kørende, men det er alle dem du har nævnt.

Leon er nok den der er den sjoveste at køre. Den har også lækkert design udvendig. Og er ret hurtig.

Volvo´en er en fin bil, men den er altså sløv i forhold til de andre.

Profil slettet

Profil slettet

21-04-2011 kl. 11:48

Desuden så er en 2.0 tdi fra seat fra før 2009 uden partikelfilter - så du skal slippe 4500 +1000 = 5500 kr. i grøn afgift.

Det er en s 60 2.5 turbo du skal sammenligne med leon fr og vectra turbo - prisforskel mellem 170 hk og turbo er ret lille - det er afgifts-/forsikrings-forskel også

Det fornuftigste valg er leon fr 2.0 - koster vel ca. 3200 kr i afgift, har en fornuftig benzinøko.

Dog er fornuft jo heller ikke alt - volvoen er den med den bedste kvalitet og komfort, men den er svær at komme af med igen og kører ca. 11 km/l.

Hvad med en saab9-3t har du kikket på sådan en?

Dette indlæg blev 21-04-2011 11:59 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2011 kl. 12:24

Jeg tror dog ikke, at værditab ved en leon er ret meget større end en golf gti - husk leon fr er billigere i indkøb og så billigere i renter, hvis man ikke betaler kontant - så mener ikke det er det der er afgørende. Golf'en er helt sikkert nemmere at komme af med igen (den er jo et ikon).

Leon har efter min mening et flot udseende, men er før ansigtsløftningen simpelthen discount inden i. Hvis du går tilbage til fx. 2004-2005 kan du få en golf mrk. V i stedet, til samme pris som leon fr 2006-2008 (leon fr er jo også en golf V).

Med hensyn til volvo s60 så er 170 hk ikke meget til sådan en tung sag (men en 170 hk er sikkert nemmere at komme af med end en turbo) og tallene er heller ikke noget at råbe hurra for - derfor hvis du vælger en s60 tag da en turbo. Omkring ansigtsløftet 2005 var der både den lidt ældre 2.4t med 200 (lavtryk)eller 260 hk (højtryk) - og så blev det til en 2.5t med 210(lavtryk) og 300 hk (højtryk). Alle gode motorer - men der er ikke ret store præstationsforskelle mellem 200 hk/210hk og 260 hk - de ekstra heste ædes op af vægt og forhjulstrækket.

Så kik på en golf gti mrk. V - eller hvis du vil spare forsikr./afgift så kik på en af de sidste årgange af golf V med 1.4 Tsi-motor. Den kan optimeres lidt, hvis du er til den slags ting (så får du præstationer i nærheden af golf gti - om den kan holde til det er vist et holdningsspørgsmål)

Dette indlæg blev 22-04-2011 12:29 redigeret af dets forfatter.