Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

15-03-2011 kl. 13:26

Fabia Combi er stor nok. Fint bagagerum, ikke så meget plads på bagsædet men kan udmærket lade sig gøre (måske undtagen hvis forsæde passagererne er 2m høje).
For mindre end 230k kan du få en ny Fabia.
Men hvor mange km kører i? lange/korte ture? for at afgøre om det skal være benzin eller diesel.
Renault har tilbud på deres Clio lidt endnu, det kunne også være en mulighed. Seat Ibiza ST er også i samme stil.

Afhængig af hvor pladskrævende i er, kan du også rykke en klasse op. En ny/næsten ny mellemklasse st.car. kan sagtens findes for under 230k. Ford Focus, Skoda Octavia, Opel Astra, Renault Megane i st.car. mfl. kan fås som nye/stort set nye afhængig af motor/udstyr etc.
Renault skal købes som ny med det tilbud de har pt. de brugte er som regel for dyre.

Dette indlæg blev 15-03-2011 13:41 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

15-03-2011 kl. 13:28

Jeg synes helt klart, at Fabia er alt for lille til en børnefamilie.
Jeg siger ikke, at det ikke kan fungere - selvfølgelig kan det det.
Men sjovt bliver det ikke.

Hvis du er til Skoda, så snup istedet en Octavia. De er faktisk ikke så meget dyrere.

Personligt ville jeg nok gå efter en Mondeo.
Du kan få nyeste model indenfor dit budget.
Det er en fremragende bil. Velkørende som få andre, og rummelig som endnu færre.
Eksempel: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-trend-stcar/661776

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

15-03-2011 kl. 13:38

Du kan evt. checke denne søgning: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/?Seller=1&Modelseries=&CategoryId=P&Category=P&Cartypes=Stationcar&Fuel=&Doors=0&YearFrom=2010&YearTo=&MileageFrom=&MileageTo=25000&KmlFrom=0&PriceFrom=0&PriceTo=240000&Distance=0&Charge=0&WithInLast=0&ZipCode=2200&Color=&Airbags=0&Seats=0&CruiseControl=1&SortBy=make&SortOrder=desc&page=1&UseSession=1

Der er nogle af kandidaterne. Fabia Combi kan i øvrigt sagtens lade sig gøre. Har selv haft både den og en Mondeo st.car. Jeg blev ret hurtigt rimelig træt af brændstofforbrug/værditab på Mondeo'en, men ellers en fin bil. Men medmindre man har behov for at slæbe halvdelen af ens hjem med er Mondeo overdrevet efter min mening.
Hvis du mener at de små er for lidt, ville jeg gå efter Octavia eller Focus.

Dette indlæg blev 15-03-2011 13:40 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-03-2011 kl. 14:58

Hej Dennis.

Jeg bliver nok "slagtet" herinde, :-) men det er da oplagt.

Citroen har netop nedsat Berlingoen til 219900,- for en HDi 110
Oceaner af plade og praktiske skydedøre, og så er den fabriksny, tro mig DEN bliver i glade for. ( det er helt vildt hvor meget nyfødte og deres udstyr fylder)

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

15-03-2011 kl. 16:38

Hvis i har 230.000 kr til en bil, så ville jeg nok kigge lidt efter noget:

Ford Focus st.car. Opel Astra wagon hvis i kan nøjes med den lille mellemklasse.
Skoda Octavia combi hører også lidt under den kategori, men er lidt større end de 2 andre.

Den store mellemklasse som st.car vil jeg anbefale at kigge efter:
FOrd Mondeo, Opel Vectra, Mazda 6, Toyota Avensis.

Mondeo og vectra er særdeles praktiske og med MASSER af plads, hvilket er rart når man har små børn. I når jo sikkert også at få barn nr 2 inden i skiller jer af med den bil i køber nu. Og der er Mondeo og Vectra altså nr 1. Mondeo kører bedre end Vectra og ser også lidt bedre ud.

Personligt er jeg ikke så vild med den nye fabia. Den er lidt kikset efter min mening. Bevares, den er super praktisk, men ikke vanvttigt inspirerende.

Nu skal i nok også lige finde ud af om det skal være benzin eller diesel. Dieselbiler har ikke godt af for mange småture.
Det kan efter min mening og afgøre lidt om hvilke biler der er bedre end andre.

Og tillykke med den kommende familieforøgelse i øvrigt.

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2011 kl. 17:17

Børnefamilier skal op i en MPV, der findes ikke noget bedre til at det man skal have med + der i de fleste er 7 sæder, så bedstemor og bedstefar også kan komme med på tur.

Jeg ville kigge efter en MPV model hvis jeg var jer.