Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2011 kl. 18:03

Kia Ceed stationcar er et udemærket valg for jer at kigge på, lige som Hyundai i30. Her kan i for omkring de 200.000 købe bilen, og stadigvæk have lidt til service osv., hvis i ikke vælger et alt for højt udstyrniveau. Sikre, moderne og velkørende biler.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-03-2011 kl. 18:49

Hej med jer.

Jeg vil gerne komme med et rigtigt godt bud på en bil til jer. Jeg vil sige at driftsomkostninger mv er lave ved denne model og den køre super. at det er en 1,2 skal i ikke lade jer forskrække over, den køre og trækker som 1,8 af de gamle motorer. http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/12-tsi-105-classic-combi/654259

mvh

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2011 kl. 19:23

Godt bud, med oceaner af plads. Dog er udstyrsniveauet ret skrabet, vil som minimum anbefale Ambiente.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-03-2011 kl. 20:00

Ja men var lige pt. den billigste, men man kan være heldig at finde en demo med klima og fart pilot til små penge. Der var også en 09 til 214,- en 1,4tsi 122hk. Har lige tjekket, ny 1,2tsi combi ambiente kr 239, og du kan sagtens få 20 i rabat, så er vel sådan en sag man skal tænke på.

Dette indlæg blev 06-03-2011 20:16 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2011 kl. 20:01

Jeg vil også foreslå en Ceed, og når det nye famile medlem skal i første klasse, slutter garantien først, det er da tryghed for en børnefamilie.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-03-2011 kl. 20:04

En Oktavia har 4års garanti og et minimum af vedligehold, plus at det er en noget bedre bil end kia. Husk lige at oktaviaen har været noget dyrere end det du ser idag. og langt billigere i service end kia. I tillæg har oktaviaen nyudviklet benzin turbo motor der går langt på literen. Iøvrigt er skodas garanti ordning bedre. Kia's ordning smider man kun penge efter. Så tryghed i de 7år er vist en gang salgs gas.

Dette indlæg blev 06-03-2011 20:09 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-03-2011 kl. 20:34

Hej Nick.

Omkring Ford focus.....fin bil og køre rigtig godt, god undervogn mv, men synger på sidste vers, der kommer snart en ny. Minusser ved den er meget støj fra hjulkasser ved motorvejs kørsel, og så kan de ruste lidt. Men kan man få den billig nok er det måske ok, men sat op mod oktavia, og med de priser, er forden nok en dårlig handel.

Jeg kiggede på Oktavia ambiente comi 1,2tsi til listepris på 239. Den har fartpilot og klima og lidt ekstra. Jeg vil mene at en sådan bil vil man kunne få ca 20 billigere, altså som rabat. Men man skal ringe rundt og forhøre sig. Metal lak og levering kommer jo også oven i. Derfor måske en ide at ta en demo, som eks har kørt 5000 til 229,- den vil nok kunne forhandles ned i 220 leveret på gaden. der kan være mange og forskellige priser på de biler.....nogle forsøger jo at få så meget så muligt for dem.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-03-2011 kl. 20:47

Når du skriver budget er på 3000 pr mdr, er det kun til afdrag på bil eller hvordan?? har du/i styr på hvad tingene koster i forsikring mv ?

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2011 kl. 20:55

Hold nu op med det rust-snak, Focus II ruster ikke.. Det er et ufortjent ry der skyldes den gamle model.

Du skriver at Focus synger på sidste vers (den er fra 2005), det samme kan man vel sige om Octavia, der er fra 2004? Der må da også snart komme en ny model, ved godt at der ikke er én på trapperne officielt, ligesom med Focus, men alligevel.

Når det så er sagt ville jeg dælme have svært ved at vælge mellem de to modeller, synes de kører meget lige op; måske med et lille plus til Octavia med TSI hvis det skal være med benzinmotor.

Dette indlæg blev 06-03-2011 20:58 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2011 kl. 21:09

benzin vil også være oplagt med de få km pr. år, og den lille TSI overholder de lovede km overraskende godt.

Du har ret i at begge biler er ved at være "aldrende" konstruktioner, så det skal man ikke tage med i sammenligningen af de to.

Personligt syntes jeg at Ford ser lidt småkedelig ud, mens Octavia virker lidt mere frisk med nogle frække detaljer, og så virker den noget større.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-03-2011 kl. 23:49

Nu kommer det jo også igen an på hvordan jeres økonomi er mv. Er jo også halvdyrt at få børn. Både ford fokus og skoda oktavia fås jo også som brugt. ca 5år gamle til 110-130.000. Men skal det finansieres kommer det let til at koste ca det samme, pga af kortere løbetid. Et godt sted at finansiere er Bank med hjerte (Sweed bank) kun 10% i udbetaling, og ca 5,9% i rente, og vel at bemærke årlige omkostninger. Har selv brugt dem flere gange og ved at flere herinde benytter dem.

Jeg syns det er vigtigt at i køber den bil i bedst kan li. Jeg er som sådan ikke nervøs for forden, men jeg ved at ford ikke rustbehandler deres biler godt nok fra fabrik, så en behandling med Dinitrol vil være gavnligt. Ikke at bilen ruster op, men har selv haft rust i nogle samlinger på en ford c-max fra 09, og det er ford fokus den er bygget på. men den køre godt forden. Men ta ud og prøv det forskellige, og gerne en halv time ad gangen.

Mvh