Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

05-03-2011 kl. 14:13

Tja, som altid i denne prisklasse, er standen meget mere vigtig end mærket.
Men hvad med en ældre Mercedes?
Den er ihvertfald rummelig, og jo faktisk også ganske velkørende alderen taget i betragtning.
Her er et eksempel, men der er mange til salg: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/230-te/23-stcar/659266#

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2011 kl. 17:15

Man kan godt finde en udemærket bil til de penge, men som altid i det prisleje er det lidt et sats om den er økonomisk eller ej.. Som S.H. skriver er standen vigtigere end mærke. Dog har jeg et par bud:

Jeg synes at f.eks. en Opel Astra G fra '97 og frem kunne være et godt bud, bare gå uden om 1,6 16V, de har svage tandremme der som følge skal skiftes for hver 60.000 km (mener jeg), og det løber hurtigt op i et budget..

En Renault Megane i årgangene 1996-2002 (Edit: St.car. kommer dog først i '99 kan jeg se) kunne også være et bud, her er der et godt udvalg til 20-30.000,-. En svaghed er at den ruster, så find et eksemplar der er blevet undervognsbehandlet løbende.

Carina E er et fint bud, dog synes jeg at de bliver for gamle, rustne og udtrådte i forhold til hvad man ellers kan få til de penge..

Dette indlæg blev 06-03-2011 17:20 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2011 kl. 17:23

Synes altså at det er en smule småkomisk når du sådan foreslår en Carina, og så skriver "God fornøjelse" som om den ikke er længere og at det er den eneste tænkelige mulighed..

Dette indlæg blev 10-03-2011 18:32 redigeret af dets forfatter.

Henrik Kjær Andersen

Henrik Kjær Andersen
bruger siden
07-02-2006

08-03-2011 kl. 21:13

Købte Baleno stc. for 14 mdr siden. 1.3 fra år 2000. Nysynet med 257.000 km på klokken. Tagræling og ac. 25.000 kr. Har kørt i mange ældre biler og bestemt også nogle der er sjovere.... Japanske biler ER bare driftsikre - mit eksemplar er ihverttilfælde ! - og så får man ingen fartbøder da lyden og fartfornemmelsen dukker op omkring 80 km/t ;-) Så er der også råd til mere surf udstyr. God jagt

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-03-2011 kl. 09:48

Første det første, er det jo vrøvl, hvad du skriver.
Netop 2,3 er da ikke specielt uøkonomisk, og den er da heller ikke decideret langsom.
For det andet, er netop denne model og årgang af Mercedes E-klassen da nok en af de mest anmelderroste biler, og iøvrigt med rigtig høj bruger vurdering. Se f.eks. brugeranmeldelserne inde på det link, som jeg nævnte.
Og for det tredje, så vil det klæde dig, hvis du selv kom med positive forslag, istedet for at bruge alt dit krudt på at kritisere andre brugeres anbefalinger og råd.

Profil slettet

Profil slettet

10-03-2011 kl. 16:39

Hej Torben.

Jo, det gør de. Har erfaring gennem en god kammerat samt en tidligere kollega med henholdsvis en årgang 1997 og en årgang 1998.

Kammeratens '97'er, som blev købt i '00, rustede lystigt derudaf i skærmkanter og dørbunde, og det til trods for to gange undervogns- og hulrumsbehandling, den første fra helt ny.

Kollegaens '98'er, købt i '03, var ikke helt så slem, men den havde stadig pletter i dørbunde, skærmkanter osv efter få års ejerskab.

Når det så er sagt bør det også nævnes at rusten faktisk var de eneste problemer de havde med bilerne!

Begge er iøvrigt meget pertentlige med deres biler, så rusten skyldes bestemt ikke dårlig vedligehold.

De bliver dog en del bedre efter faceliftet i '99, og det er helt sikkert også derfor at du og kollegaen ikke har oplevet nogle problemer :o)

Kan da se at jeg også har nævnt at st.car'en først kommer i '99, hvorfor jeg nok bør trække min udtalelse lidt tilbage, fra '99 og frem er de slet ikke så slemme..

Dette indlæg blev 10-03-2011 17:29 redigeret af dets forfatter.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-03-2011 kl. 22:03

En 230 TE kører ca. 10-11 km/l ifølge f.eks. spritmonitor.de.
Det er lige så godt som f.eks. min 2 år gamle Mazda 2,0.
Måske er der moderne biler, der gør det bedre, men nu er det jo lidt svært at følge med tiden, når budgettet hedder 30.000 kr for en rummeig st.car.
Mener iøvrigt at den jeg linkede til kostede 30.000 kr, men den er jo solgt nu.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

11-03-2011 kl. 10:06

Jeg synes faktisk ikke, at 10-11 km/l er økonomisk, men det er nu heller ikke direkte uøkonomisk.
Men jeg synes nu stadig, at du skulle komme med et konstruktivt bud, istedet for blot at skyde andre forslag ned.

Hvad er dit forslag til en stor, rummelig, stabil og velkørende st.car, som samtidig er økonomisk og koster maks 30.000 kr ??

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

24-01-2012 kl. 12:41

har du tænkt på en Hyundai Elantra eller en Mazda 626?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/elantra/20-gls-stcar/732062 og der er A/C

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/626/20i-glx-stcar/1043549 også med A/C

husk dog altid

at der skal være

nogenlunde udfyldt servicebog (ved godt jeg er lidt pernittengryn med dette) og få skrevet i servicebogen hvis den er der tjek altid dette som det første

tidl undervognsbehandling er et MUST hvis dette er over 1 år siden så få den leveret med en frisk undervognsbehandling og få dette med i prisen

at bilen er synet for nyligt hvis dette er over et år siden så få den leveret nysynet

spørg hvor mange ejere der har været lidt ligegyldigt i denne prisklasse bare en god ting at vide

generel god stand

IKKE ryger/dyr

få evt vinterdæk med i prisen hvis dette ikke allerede følger med

til sidst et godt råd køb et såkaldt P Watch med sådan et koster melelm 500 og 1000 kr og max 12-1300 kr monteret det stiller automatisk efter førstkommende kvarter - det er billigere end en p bøde