Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
28-02-2011 kl. 20:47
Har i kigget nærmere på en Renault Grand Scenic ? da de køre med super gode priser for tiden.
Hvis jeres barnevogn skal stå hel, så skal i op i en VW transporter eller biler i den str. ( minibusser )
Profil slettet
28-02-2011 kl. 21:37
PS: en emaljunga er nemmere at klappe sammen end en odder.
Profil slettet
28-02-2011 kl. 21:41
Dette er helt hul i hovedet hvis du spørge mig. Jeg ville gå tilbage til de modeller i allerede har kigget på + Grand Scenic, får 150.000 kr kan i få en 2 år gammel med kun 50-80.000 km på tælleren i en Renault.
Tænk på de penge i spare ved at købe en nyere bil, de kan så gå til barnet eller hvad man nu vælger, frem for værkstedsregninger :-(
Profil slettet
28-02-2011 kl. 21:43
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
28-02-2011 kl. 21:55
Hvis man fjerner de 2 bagerste sæder. bør dervære rimeligt meget plads. Men om det er nok ved jeg ikke.
Toyota Verso.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis-verso/20-d-4d-7prs/631872
Mitsubishi Grandis:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/grandis/24-invite/640889
Nissan Xtrail:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/x-trail/22-dci-4x2/629886
Seat Alhambra.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/alhambra/19-tdi-130-reference/117030
Og der er da nok nogle stykker mere.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
Profil slettet
01-03-2011 kl. 09:05
Da vi brugte barnevogn benyttede jeg mig da også af og til af bilens største (og eneste) partytrick med at smide barnevognen ind bagi i udslået tilstand, men 90% af gangene blev den klappet sammen, da jeg prioriterer udsyn bagud højere end 30 sekunders foldearbejde.
Mit bilvalg til trods kan jeg sagtens forstå din mand - du må jo huske at mange mænd har det med deres biler, som kvinder har det med deres tøj/sko.. det må godt være lidt smart, og så vil vi gerne lide lidt for skønheden. :-)
I kunne evt overveje en stor stationcar a'la Ford Mondeo, VW Passat, Opel Vectra eller Citroën C5, da mange af disse har så langt bagagerum at kasse og stel kan stå på langs ved siden af hinanden. Så kan du bare stille kassen ind først, og klappe stellet sammen bagefter uden at skulle stille kassen ned på jorden.
Allersidste udvej kunne være en lidt mindre barnevogn... ;-)
Vh Anders
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
01-03-2011 kl. 09:59
Du rammer vist i den grad hovedet på sømmet der...
Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004
02-03-2011 kl. 10:41
Prøv at tage et kig på Chrysler Grand Voyager.
Den er stor, der burde det kunne lade sig gøre.
Jeg nægter også at køre Berlingo, så jeg lever med at barnevognen/klapvogen hvergang skal klappes sammen eller foldes.
(Vi har pt. en Volvo V50, som ikke er stor, og en Fiat Grand Punto.) Der kan foldes meget ned i med lidt øvelse.
Vh Thomas
Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004
02-03-2011 kl. 10:47
Stod for nogen tid siden en en babybutik hvor en gut skulle købe en tvilingebarnevogn.
Han havde en BMW 320 sedan. Den ville han ikke af med. Han foragtede familiebusser, og så skulle han tage en kæmpeafskrivning ved sælge Bimmeren og købe noget andet.
Manden købte en trailer til 4000 kr i Harald Nyborg og så var han kørende.
Som han sagde: Om to år kan de unger gå selv, og jeg har stadig min BMW.
Vh Thomas
Dette indlæg blev 02-03-2011 10:48 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
02-03-2011 kl. 22:52
Min sammenligning med tøj/sko og biler gik ikke nødvendigvis på at det behøver at være dyrt. Jeg tænkte mere på selve formgivningen af bilen :-)
Vil også mene at I kan finde nogle fornuftige biler til 80-90.000, især når jeres eget kørselsbehov ikke er så stort. Så sker der ikke noget ved at købe en benzinbil med fx 150-200.000 km på tælleren, forudsat selvfølgelig at den er holdt med alle service-eftersyn.
Hvis I bestemmer jer for at I gerne vil klappe barnevognen sammen, når I skal på tur kommer man langt med 80-90tusind ved at kigge på disse modeller:
Ford Focus st.car (evt også C-max)
Renault Megane st.car
Opel Astra st.car
Peugeot 307 st.car (eller SW med det herlige glastag)
Toyota Corolla st.car
Nissan Primera st.car
VW Golf 4 st.car
Skoda Octavia st.car
(og undskyld til de modeller jeg har glemt)
Se evt om nogle af disse falder i jeres smag, og så kan I jo vende tilbage med spørgsmål til folks erfaringer med de enkelte modeller.
Nu ved jeg ikke hvor I bor, men i de større byer findes der også delebilsordninger - har fx noget familie i Århus, som for det meste kommer til familietamtam i en delebils Berlingo af nyeste aftapning. Så kan din mand jo også sige "Det er ikke min" hvis nogen spørger ;-)
Held og lykke med beslutningen :-)
Vh Anders
Profil slettet
03-03-2011 kl. 12:11