Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

28-02-2011 kl. 12:54

Hvad med fx. sådan een:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c200/22-cdi-classic-stcar/445106

Bør køre mindst 17 km/l med dit kørselsmønster. Min gamle 220CDI med automatgear, kunne køre over 16 km/l på langtur...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

28-02-2011 kl. 16:27

Ja der er vist ikke tvivl om at diesel er det rette for dig.
Men så er det bare det med hvilken der passer dig bedst.

Som René er inde på, ville det måske være en god idé at gå en bil størrelse ned. Altså hvis det er muligt aht pladsen.

Men en Ford Focus 1,6 TDCI st.car kan du få næsten ny fra 225.000 -250.000 kr. Det er en yderst velkørende bil der faktisk er ganske nydelig at kigge på. 2010 modellerne er vist også opgivet til at kunne køre 25 på literen. Fin bil der kan anbefales. Faktisk den samme PSA diesel som der er i VOlvo´en.

Ford MOndeo 2,0 TDCI 140/143 hk er bestemt også en mulighed, som bør overvejes. BIlmagasinet har lige lavet en dyst mellem den og Passat og vurderede Mondeo som bedste valg.

Jeg ville nok også lige kaste et blik efter Opel Insignia ecoflex og Mazda 6.

Hvis du helst vil have en bil i den store firmabilsklasse, som Mondeo og Passat eller lign. ville jeg gå efter en 2,0 liters motor. Der er alligevel en del at slæbe på. Der synes jeg at en 1,6 TDI er lige klejn nok til den størrelse bil. Du kommer næppe op det lovede antal km pr liter alligevel. Det er der nok større chance for med de store motorer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2011 kl. 17:08

Et smukig før premieren i geneve på i40

http://www.youtube.com/watch?v=l1B0d5woCNc

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

28-02-2011 kl. 17:17

Tror ikke udelukkende du skal kigge på motorstørrelse... Men absolut ikke en dum ide at skæve lidt til det...
Det er mere vigtig at gearingen er rigtig til den fart du plejer at kører på både motorvej og landevej...

Tror ikke der er den store forskel på en 1,6 og 2,0 når vi snakker om at opretholde farten, ihvertfald indenfor alm. motorvejsfart...

Det er jo absolut ikke lige meget om du kører 110, 130 eller 150 måske på motorvejen frem og tilbage... Næsten alle nye bilmodeller har 6 gear, men er absolut ikke gearet ens... Nogen går bedst ved 110-130 og andre 130-150...

Har selv kørt Mondeo 2,2 tdci og den skal op på over 180 km/t før den når 3000 omdr. Det er noget der giver noget hvis du så kører 130 istedet og den så går 2000 omdr...

Mit bud vil være at kigge mere på gearingen...

Held og lykke med valget.

Jeg havde nok valgt den nye mondeo med 143 hk...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-02-2011 kl. 17:34

Ja jeg må medgive Martin og Claus Bjerre's indlæg. Du skal ha rimelig god liter volume som 2.0 som forfindes i Mondeo. De større motorere køre generelt bedre, og især med de km du skal køre. Jeg kan helt tilslutte mig Mondeo 143Tdci.

Mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Per Mørch

Per Mørch
bruger siden
08-03-2005

28-02-2011 kl. 20:35

Hej Per
Tag også lige og kig på Honda Civic 1.8 med automat gear eller Honda Civic med deres FREMRAGENDE diesel. Den trækker så godt, man sidder super godt i den, den har mange features og så er den, synes jeg flot, og har ry for at være driftsikker og i god kvalitet!
Venlig hilsen
Per

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2011 kl. 21:38

Der ville jeg nok hellere have en Accord 2.2 i-DTEC, det passer også bedre med trådstarters ønsker, han nævner endda selv Accord'en :o)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Erik Garder

Lars Erik Garder
bruger siden
20-03-2004

01-03-2011 kl. 14:33

Hej Per.

Med de mange km, så skal du helt klart se dig om efter en ny bil, der kan køre laaangt på literen og dermed har en lav ejerafgift.
Min kone kører 212 km pr. dag ialt ca. 50.000 km om året.
Da hendes VW Touran 1,9 tdi med DSG (= aut) var 5 år og havde gået 250.000 km skiftede hun den til en ny Skoda Octavia st. car 1,6 tdi også DSG.
Nu kører hun 5 km længere på literen sparer 2900 kr. på ejer- og partikkelfilterafgiften. Det giver ialt en besparelse på ca. 10.000 kr pr. år.
Og med ca. 5 % i rente vil det kunne forrente bytteprisen på de godt 190.000 kr hun gav i bytte!
Nå men hvordan går den så med sådan en lille motor?
Utroligt godt faktisk, det er en commonrail motor, så den er støjsvag og højt gearet. Med DSG gearet skal man aldrig spekulere på gearskift, den bestemmer selv og den vil økonomi!
Hendes kostede brutto 357.000 kr i højeste udstyrsniveau og incl. en del udstyr. Mindre kunne også have gjort det, men.....
Dette er bare et eksempel på hvordan vi gjorde, og min pointe er; find en bil der kan køre langt på literen, og hvis den skal være brugt, så find med et lavt km-tal.
Husk på at man kan spare sig fattig ved at købe en billig brændstofsluger!
Så har jeg da lige opdaget at hvis man er til franske biler, ja kører Renault med kampagnepriser p.t. og de har i hvertfald nogen fine og økonomiske commonrailmotorer.
God jagt Per

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Brandt Madsen

Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004

02-03-2011 kl. 09:56

Hej Per

Synes også du skal tage et kig på BMW 320d.
Den er ikke så stor som, Passat og Mondeo, men kører fremragende og har en god brændstof økonomi.
Min kollega blæste til Belgien tur/retur. Den holdte 19,6 km/l. Det var incl. masser af motorvej hvor de pendlede med 160 - 170 km/t.

Også bliver du glad hvergang du ser på den! :-)
Vh Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

02-03-2011 kl. 17:21

Ja jeg skriver lige det en anden skrev forleden her på bilbasen, det var godt og passer meget godt med hvad man kan forvente af en diesel. Al bykørsel sluger, og alt på motorvej over 110km/t sluger også, men hvis man holder farten ved de 110 eller max 120 vil de fleste kunne ramme 18-22km/ alt efter litervolume og iøvrigt hvor godt tingene er skruet sammen. Husk dæktryk også har noget at sige, tjek en gang om ugen. Vejr og vind, varme og kulde er også faktorere der har indflydelse på brændstof økonomien.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

02-03-2011 kl. 19:21

det jeg skriver med volumen er ikke sagt for at afskrive de mindre, for ja de yder måske det samme... Jeg mener mere at det har noget med gearingen at gøre... Og så selvfølgelig bilens størrelse, vægt og luftmodstand...

Men lille slagvolumen giver ikke automatisk mindre forbrug... Kører du friskt i din bil og meget blandet, ja så går en 1,6 med 150 altså det samme på literen som en 2,0 med 150 hk... Hestene skal stadig have det samme at spise for at præstere...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

02-03-2011 kl. 19:23

Dækstørrelsen er en rigtig røver... Tag en bil med originalt 16" og sæt nogle pæne 18" alu på og bum, der røg mellem 1 og 2 km. literen... Igen alt efter kørselsmønster...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

03-03-2011 kl. 19:46

Vi har en 2,2 med 155 hk og vi kører i snit 15-16 km/l Den ligger på 1500 omdr ved 90 km/t og den er meget lydsvag ved motorvejs kørsel!!! Den trækker i alle gear helt op til 220, der er ikke mange passat'er o.lign der kan hænge på når den lukker op for overboost funktionen med dertil hørende 400 nm.... Lækker langturs vogn, kan helt klart anbefales!!!!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg