Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

26-02-2011 kl. 18:22

Kørselsmønstret og pengepungen taler helt klart for en benzin, og en nyere Suzuki SX4 burde kunne erhverves for omkring de 170.000 kr. Den er høj, nem ind- og udstigning, har masser af udstyr, rigeligt med plads, og så er den faktisk ret sjov at køre. Dog er den lidt følsom for sidevind, men da i ikke kører så meget på motorvej igen, vil dette ikke være noget problem. Derudover er den spækket med en masse udstyr fra standard.

Ellers vil en Cee'd eller i30 også være en mulighed, men se jer ikke blind på de 7 års garanti, og vælg en bil i finder behagelig og praktisk.

Vh CS.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-02-2011 kl. 18:45

Ha ha den var god. Nu kunne jeg fristes til at spørge om det ikke var en ny mand du skulle kigge efter .-) en med få, men erfarne "km" på tælleren (griner). Hm og hvem ve så lige hvad optimal sikkerhed er....Dertil skal man vide mange ting omkring bilens opbygning/forstærkninger mv. Nogle får super karakter ved frontal sammen stød mv. Man kan ikke bruge sikkerheds stjerner til meget hvis man ikke kender til hele bilen.

Jeg syns i ligger lidt skævt i prisen i forhold til nogle ting....bla. hvor meget i køre. Måske skulle i have en fiat grande punto som er forholdsvis billig i indkøb, men meget sikker hvad angår sammenstød mv. Men er jo en mindre bil, men stor indvendig. Kan fås til 120-140.000 fra 2010. Hvis vi taler lidt større bil, vil jeg anbefale Skoda Oktavia, ja man kan få en 1,2tsi benzin fra 2010 til 199.000, kan sikkert trykkes i pris. Men syns det er mange penge når i ikke køre så meget. Men jeg har et godt bud på en brugt Oktavia comi http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/16-ambiente-combi/600001 Den ser ud som ny og er en rimelig rummelig bil og holdbar. Det at den er små 5år betyder intet på den model.

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-02-2011 kl. 16:47

Hmm Dig ville jeg nødig møde på en smal vej .-) jeg syns du skal køre mange ture for at øve dig noget mere, ellers er dine børn mv jo helt på røven hvis du ikke har erfaring nok. Selv om det er mange år siden vi andre tog kørekort, og ja jeg havde kun 3 køretimer. Men når man kommer ud alene kan man godt føle sig usikker alligevel. kan huske at jeg kørte ture på forskellige tider af døgnet, blot for at blive rigitg sikker, og lære bilen at kende, så jeg kunne det hele i søvne, uden at skulle tænke for meget. Det er ekstrem vigtigt at når i har fået ny bil, at du lære den at kende ved at køre og køre. For ellers får du ingen gavn af bilen. Skulle jo gerne være sjovt og dejligt at kunne køre uden at man er usikker/nervøs. Det kan kun komme dine børn til gavn at du gør ovnstående.

Og ja jeg griner jo lidt hvis folk der fornylig har erhvervet kørekort helst vil køre med auto gear som i en radiobil, men det er jo op til jer. Men jeg fornemmer at du skal øve dig meget.

omkring valg af bil, ja så har jeg ikke så meget fidus til fabia, men det kan jo være smag og behag. Men for samme beløb kan man få Skoda Oktavia combi 1,2tsi , dog uden Dsg gear. Men det er jo et valg man gør. Fabiaen er dog ikke dårlig, men jeg syns personligt at det er manget penge når og hvis i ikke køre mere end det i gør. Men jer der skal betale. men jeg håber i har fået lidt ud af at spørge herinde.

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-02-2011 kl. 17:06

Hej Anne Mette.

Okey det er pga af helbred.....ja det er jo da rart at vide, for så er det jo en anden sag. Men jeg kan forstå at i så næsten har opgivet komunen...og selv køber en. Ellers må i rykke komunen og høre hvor langt de er kommet med sagen. Men nogle komuner er særdels tunge i den sammehæng. Men hvis du har et handicap der gør det svært at komme rundt og du iøvrigt har noget arbejde, skal de jo som udgangspunkt give bil. Men nu ved jeg ikke hvad dit problem består i.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-02-2011 kl. 17:32

Ja hvis i har fin råd til det er fabiaen et bedre valg end fiat. Så hvis økonomien er til det, skal i nok prøve at glemme komunen, man bliver gammel og grå inden de tager sig sammen.

Mvh