Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

21-02-2011 kl. 22:48

Er enig med HDI. Når i nu har været ude for så grim en oplevelse, og det rent faktisk er muligt for jer at vælge en bil med ESP, så er det bare med at vælge det.

De modeller du selv har linket til er ellers udemærket, men jeg vil også foreslå at du glemmer dem uden ESP.

Af yderligere alternativer kan jeg måske foreslå:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/307/16-t6-performance-stcar/470554

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/sx4/16-gl-a/578285

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-02-2011 kl. 00:33

Dette indlæg blev 22-02-2011 00:38 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-02-2011 kl. 16:37

Hej til hvem der end måtte kommentere dette. Når jeg kigger på de biler Lone eks. har listet op, er der noget der slår mig. Når man kigger i udstyrsliste står der ved nogle esp, når jeg kigger i generelle oplysninger på bilen står der nej ved esp.....hvad skal man gå efter????
Fordi jeg syns selv jeg havde fundet en rimelig god oktavia til trådskriver, men kom i tvivl omkring esp, men var en "ny" model fra 05.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/16-ambiente-combi/600001 syns den er fin og pengene værd. jeg vil tro prisen kan trykkes lidt, men helt klart den bedste bil til pengene. Så ryk på den. Den er en nyere model end den i selv havde listet. Vil godt gøre opmærksom på at denne model oktavia fra 05 i ny model, køre nogetbedre en den forrige.

Er lidt spændt på hvad dig og din mand syns om den...

Mvh

Dette indlæg blev 22-02-2011 17:16 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-02-2011 kl. 20:34

Hej Lone.

Ja jeg syns jo nok bilen er rigtig fin, og sikkert også værd at kigge på/køre efter. Jeg aner ikke hvad manden der har den vil sælge den til. Men man får sikkert ikke bedre bil til denne pris. Ja der er jo nogle som ikke tør købe privat, og som vil have en eller anden form for garanti. Men ikke meget værd med et halvt år garanti/reklamation, hvis og når man kan finde en der måske har overholdt service mv. Man kan ofte fornemme på sælger og på bilen om det er reelt. men det er jo jer der bestemmer. og nej jeg kender ikke sælger, sidder selv i jylland. Men jeg gentager lige mig selv. Den bil ville jeg selv se på hvis jeg skulle ha en. Du nævner jo også om noget er for dyrt og om det er bedre at få en så ny model som muligt. SÅ JEG KAN KUN SiGE, KIG DOG PÅ DENNE BIL, den vil sikkert være billigere på sigt, end hvad i ellers kan finde.

Men ellers held og lykke med jeres valg af bil. Jeg har ialfald vist jer BILEN. Er spøndt på om MARTIN kommentere den .

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-02-2011 kl. 21:44

Hej igen.

Tak for din respons.....

Ja jeg kan jo ikke garantere noget, men ud fra billeder mv, ser den ud som ny og meget velholdt. men hvis i vil gå videre med det, skal i jo prøve at ringe til manden og høre hvordan og hvorledes, om den har holdt service, og om han har haft den fra ny mv. og hør på hvad han vil sælge den til. Altså hvis den ikke er solgt. Hør evt. om den er undervognsbehandlet. Jeg ved godt det er i kbh, men det ser ellers meget reelt ud. Ellers skal i alierer jer med en der kan ta med jer over og kigge på den. Det må være muligt at trække ca 10.000 af prisen.
Men tænkt over det.

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-02-2011 kl. 22:27

Ja i skal lige høre om den har været skadet eller andet galt i lakken mv. Men ring lige og forhør om han har den endnu, så får i måske også en fornemmelse omkring det hele. I kan jo evt køre på det værsted som bilen er seviceret på, som jo gerne skulle være skoda. omkring forden vil jeg sige, ja den er da fin, men de har en svaghed med rust, plus det faktum at det støjer en del fra hjulkasser. Jeg skal ikke "sælge" jer bil, men jeg vil stadigvæk gå efter skodaen, og finde ud af om den er så fin som den ser ud til at være.

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-02-2011 kl. 22:44

Kender ikke reservedels indeks for skoda, men der er ikke så meget bøvl med oktaviaen som ford generelt. Oktaviaen er en stærk og driftssikker bil. Mit kenskab til biler gør at jeg ville satse mine penge på skodaen. Den oktavia vil sikkert være noget dyre ved forhandler. Har set en til 124 men den var ikke pæn. Men alt er smag og behag. Ku jeg få oktaviaen til godt 110,- var det et super køb. Jeg tror et eller andet sted at manden er kommet lidt i klemme og skal have den solgt. Oktaviaen er der langt mere kvalitet i end der er i Forden. Forden er som sådan ikke et dårligt køb, men det bliver den sammenlignet med den Oktavia.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-02-2011 kl. 22:55

Af de 2 ford du henviste til, er der kun en af dem jeg ville kigge på, den koks metal med ca 91000km, altså hvis det skal være ford, så er den langt pænere mv. end de andre du havde listet. Den ser velholdt ud. Den er måske nok pengene værd. Måske hvis det er det ivil skal i forsøge at få vinterdæk og levring med i en evt. handel.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-02-2011 kl. 22:58

Nej hvis i max har 100, så er det jo en begrænsning. Jeg ved jo ikke hvordan i finansiere køb mv. Er jo ofte for dyrt at låne i bank. Man kan få billån mange steder til ca 6% men den ford ved østergård i holstebro er jo da inden for rækkevidde.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-02-2011 kl. 23:03

Men ellers kan i jo ringe til ham i kbh med oktavia, og høre om han overhovedet vil sælge den for det ikan give, og så ringe til østergård i holstebro, og høre om i kan komme i nærheden af den ford for 100 istedet for 109

bruger siden
11-12-2004

23-02-2011 kl. 11:37

Så ville jeg nok helst gå efter en Ford Focus eller Skoda Octavia, altså med ESP.
De der Opel Astra er uden tvivl også en rigtig fornuftig bil, der er rimeligt driftsikker. Men de har ikke ESP. Derfor må Octavia og Focus trods alt være et bedre valg.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-02-2011 kl. 22:06

Hej igen.

Omkring esp!!!!! hmm forskellige meninger om dette at have esp....KUN en tåbe frygter ikke havet. Altså folk der påstår at det ikke er nødvendig med esp ved ganske enkelt ikke hvad de taler om. Det kan ikke være rigtigt at vi igen herinde skal fortælle hvor mange liv der bliver reddet og hvor mange ulykker der bliver undgået ved at have esp. mange når ikke at opdage når esp'en har reddet dem fra noget. Men der er mange lærepenge hvis man ikke vil høre se og føle , når det drejer sig om bil køb/esp/osv.

Syns nu da i skal ta hen og kigge på den ford i Holstebro, kan jo være prisen kan rokkes. den der fin ud.

Dette indlæg blev 23-02-2011 22:28 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

23-02-2011 kl. 22:08

Personligt ville jeg ikke vælge en bil uden ESP/ESC hvis jeg havde mulighed for og råd til at vælge én med!

Min personlige holdning (og her er der nok dem der er uenige) er at ESP/ESC er noget af det vigtigste og bedste sikkerhedsudstyr siden sikkerhedsselen blev opfundet...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-02-2011 kl. 21:14

Hej Lone

ja syns esp i sig selv giver mening. Der sidder nogle sensorer rundt ved hjul mv. og bilen balance punkt, fart mv bliver analyseret af en computer, så du når ikke at registrere hvis den redder dig. Men husk det er ved alm kørsel den redder mange liv. Hvis man køre en bil udover grænserne for hvad der er muligt, kan esp nok ikke redde noget. Man skal køre efter forholdende, så har man en virkelig god chance.

En anden ting er at man idag siger, at hvis man skal ud og købe bil, må man ikke undlade at købe med esp, bilen kan være svær at sælge igen uden esp. håber du fik lidt mere indsigt i tingene. Og ja hvis i har børn er det meget vigtigt at være så sikker som mulig. Man må ikke spare på bilen hvis man har børn med. Husk det er liv, som man kan miste.

Mvh

bruger siden
11-12-2004

24-02-2011 kl. 23:27

omkring Allan Varbo og T. Nielsen.
De har fuldstændigt ret ang. ESP.
Og jeg vil også på det kraftigste anbefale at i vælger en med ESP, når i nu har økonomien til det, uden at gå alt for meget på kompromis med andre ting.
Rent sikkerhedsmæssigt kan du sammeligne ESP med sikkerhedsselerne i bilen. Airbags i bilen, forstærkningerne i dørene osv... Alt sammen noget der faktisk kun reelt er brug for når det går galt.

Det kan godt være at de to herres meninger er stærke. Men det er altså nogle RIGTIGT gode råd de kommer med.