Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-02-2011 kl. 15:48

Hej Peter.
Hvis det ikke kan være anderledes, (jeg tænker at det som det koster at holde bil til det brug, kan du købe en cykel og køre taxa, når du ikke gider) , så syntes jeg at du skal købe en brugt, og gerne noget brugt.
Kiaen har, hvis du beholder den i 10år kørt 114.000 km, det kan den sagtens holde til, der er slet ikke grund til at købe ny bil, der når den er 15 år gammel har den kørt 36.000.
Uanset hvad du vælger, så vil der være usikkerhed om den kan starte, da du slet ikke når at lade batteriet op med de små ture, så køb en batterilader :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

14-02-2011 kl. 16:09

Med det mikroskopiske kørselsbehov i har, ville jeg ikke overveje så ny en bil. Alene værditabet på en nyere bil kan du holde bil for.

Jeg ville kigge efter en bil i 20-30.000 kr klassen. Og så tage de reparationer der kommer. Men ellers bare holde alm service. så skal den nok holde 3-5 år.

Et eksempel:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/cordoba/14-se/633858

bruger siden
11-12-2004

14-02-2011 kl. 20:47

Seat, ville jeg nok finde et lokalt ikke aut. værksted, hvor de kan reparere den, hvis og når det bliver aktuelt. Reservedele er ikke så dyre til den. Den er simpel at skrue på.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

15-02-2011 kl. 14:07

Jeg vil godt vædde på at når du opgør det første år så har du kørt noget mere end 2400 km i den bil ! Ikke at det ændrer på de andres fornuftige mening om at købe en billig brugt, men bare så du er obs på at du/din kone også med garanti kommer til at bruge den til noget mere end det du tror lige nu...