Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-02-2011 kl. 08:09

Det virker meget mere fornuftigt at købe en spritny lille bil, istedet for en gammel Golf. Det følger fabriksgaranti med, ingen uventede dyre reperationer, som der kommer på Golfen, du kan selv vælge farve/udstyr m/m, den er billigere i forsikring, mere økonomisk. Så alt i alt vil det nok være billigere at give den smule mere for en ny bil, og spare penge i det lange løb. Ellers kig på en demobil, eller en lettere brugt, som har taget den første afskrivning.

PS: Nogle af de små biler, som fx Corsa og Swift syntes jeg er meget mere underholdende og sjove at køre, end Golfen.

Vh CS

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

14-02-2011 kl. 08:38

Jeg synes ikke Golfen er det sjoveste valg ;-)
Jeg ville klart gå efter en Corsa eller lignende. Du får en nyere bil, med udstyr, sikkerhed med mere. Mindre risiko for fejl, mere økonomisk etc. Efter min mening er der ikke meget der taler for Golfen (udover den er en smule større).

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

14-02-2011 kl. 11:26

Jeg vil helt klart også sige at du bør kigge på en nyere brugt frem for en Gammel udpint Golf.

Med mindre størrelsen på bilen betyder noget.

Et alternativ kunne være at du kiggede efter en Nissan almera, der ligger mellem 50-70.000 kr, men vil være 3-4 år nyere end den gold du snakker om. Den vil også være mindre brugt og vil være billigere at holde. Jeg ved dog godt at den er kedelig. Men et fornuftigt valg.

Men hvis økonomien er til det, Bør en Corsa, Swift, Punto grande være mere interessante i det lange løb.

Især nok en Swift, da den har fået meget ros for sine fine og sjove køreegenskaber. Den er sjov at køre.