Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

07-02-2011 kl. 18:18

I Det prisleje ville jeg nok kigge efter noget Nissan Almera eller Seat ibiza/Cordoba. Det er i hvert fald nogle biler hvor der ikke burde være de store problemer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Larsen

Martin Larsen
bruger siden
25-11-2003

08-02-2011 kl. 21:47

Hej Martin.
Jeg har selv en Seat Ibiza årgang 2002 - netop der hvor den skifter design! Min er den nye model i den årrække og deraf lidt pænere at se på end den ældre model. Udstyrsniveauet er højt (semiautomatisk klimaanlæg, elruder, varme i sæder mv.), og driftsøkonomien fornuftig (~16 km/l. v. landevejskørsel). Jeg har været glad for min bil - det eneste ankepunkt er farven som er gul :)

Biler af den årgang og i det prisleje har naturligvis lejlighedsvise fejl/udskiftninger. Jeg har oplevet periodiske motorfejl (som blot nulstilles på værksted) og udskiftet diverse sliddele som bremser, forhjulslejer mv.

Umiddelbart varierer de ret meget i pris herinde på bilbasen men mon ikke man kan finde fornuftige eksemplarer til omkring 40.000. Jeg overvejer selv at sælge min i løbet af foråret da mit kørselsbehov er steget siden jeg købte den.

I øvrigt har min alders- og erfaringsprofil stort set lig din og den klart billigste forsikring (kasko) jeg kunne finde var hos GF til ca. 10.000 årligt.

/Martin.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

10-02-2011 kl. 11:58

har du overvejet en Hyundai Accent? det er en rigtig fin bil og du kan finde en der er temmelig ny som her en fra 2003 til en rimelig pris denne her til en overraskende lav pris bemærk det ene håndtag er ikke indfarvet og den er leveret fra ny med indfarvede håndtag

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/16-gls/445790

husk altid at finde en bil hvor service er passet helst med fuld servicebog der er undervogns/hulrumsbehandlet som er uden røg/dyr og med få ejere/km

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

24-02-2011 kl. 14:16

men bare mere udstyr end f.eks. i en Corolla eller en Golf

Profil slettet

Profil slettet

24-02-2011 kl. 17:51

Men den er generelt et klogere valg end en 206er. som "var" smart, på en kikset pigeagtig måde.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

25-02-2011 kl. 21:14

at asiatiske biler er af bedere kvalitet end franske biler

Profil slettet

Profil slettet

26-02-2011 kl. 18:32

Tillykke med den nye bil :-)