Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003
07-02-2011 kl. 07:09
Med så få km per år, så vil den grønne ejerafgift også være en post du skal tage med i betragtningen.
På BMWen er jeg ret sikker på at den er høj, samt at du får 1000kr oveni for manglende partikelfilter.
Hvis du kigger på det samlede budget (indkøb, ejerafgifter, potentielle rep. på en turbodiesel - kontra højere brændstofudgifter på en benzin), så tror jeg ikke nødvendigvis at du "vælger økonomien" ved at tage en diesel...
Mvh/Emil
På BMWen er jeg ret sikker på at den er høj, samt at du får 1000kr oveni for manglende partikelfilter.
Hvis du kigger på det samlede budget (indkøb, ejerafgifter, potentielle rep. på en turbodiesel - kontra højere brændstofudgifter på en benzin), så tror jeg ikke nødvendigvis at du "vælger økonomien" ved at tage en diesel...
Mvh/Emil
Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003
07-02-2011 kl. 09:52
Jeg kiggede lige hurtigt på ejerafgifterne for BMWer.
318d - 4500kr/år + 1000kr/år i straf for manglende partikelfilter = 5500kr/år
318i - 3020kr/år
Samtidig lavere anskaffelsespris. Hvis du tager en benzin og en dieselbil som kører det samme per L, så er diesel dyrere (i ejerafgift).
I tilfældet med Volvoen har du nok ret - men der kører 1,6d også meget længere per L end benzin. Desuden er der risiko (men det kan selvfølgelig også være at du er heldig) for større rep udgifter på en diesel der har kørt langt (ny turbo f.eks.).
318d - 4500kr/år + 1000kr/år i straf for manglende partikelfilter = 5500kr/år
318i - 3020kr/år
Samtidig lavere anskaffelsespris. Hvis du tager en benzin og en dieselbil som kører det samme per L, så er diesel dyrere (i ejerafgift).
I tilfældet med Volvoen har du nok ret - men der kører 1,6d også meget længere per L end benzin. Desuden er der risiko (men det kan selvfølgelig også være at du er heldig) for større rep udgifter på en diesel der har kørt langt (ny turbo f.eks.).